Afschaffing 10 buurtwegen te Zoersel

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffing 10 buurtwegen te Zoersel.


Gast

#1

2014-06-03 20:53

Geachte,
Heb het doorgestuurd naar de leden van VZW Red de Voorkempen en op onze facebook pagina geplaatst.
Melis Luc

Gast

#2

2014-06-07 08:49

Als ik in mijn jeugd niet zo had kunnen rijden en rotsen met mijn fietske op de binnenwegen van Halle-Zoersel dan was ik wellicht nooit een overtuigde fietser geworden

Gast

#3

2014-06-10 08:34

Altijd maar buurtwegen afschaffen en dan klagen over verkeersveiligheid. Dit zijn typisch wegen waar men rustig kan fietsen zonder op de grote provincial wegen te moeten rijden.

Gast

#4

2014-06-10 10:55

Heeft één van de beleidsmakers al eens gedurfd om door Zoersel Dorp te fietsen ? Vrachtwagens die rakelings naast je scheren en zelfs geen plaats hebben om mekaar te kruisen. En als men nu denkt dat met de geplande omleidingsweg de situatie zal verbeteren, zal men bedrogen uitkomen...



Gast

#5

2014-06-10 14:04

We worden letterlijk afgesloten. Moeten dan een hele omweg maken,door het drukke verkeersknooppunt in oostmalle voor werkelijk ALLES!!!!!Even naar de bakker of boodschappen doen ??? een half uur in de "file" van o. Malle.Het zal daar trouwens nog erger worden. En het ergste is nog de onbereikbaarheid voor DRINGENDE HULP ....ambulance.... brandweer ... politie ....Willen jullie dat op je geweten????? EEn gijzeling van een hele buurt .... Proficiat!!!!!

Gast

#6

2014-06-11 20:18

GEEN RING!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#7

2014-06-13 06:25

Ik wil mijn weg via de kleine wegen en rustige wegen kunnen blijven fietsen en wandelen. De alternatieven hebben ook geen fietspad, dus als zwakke weggebruiker wordt dit een onveilige situatie.
Ben ook niet akkoord met de ringweg, waar de afschaffing van deze buurtwegen het gevolg van is. Een heel schoon en heel rustig, en volgens mijn ook het laatste, stuk van Zoersel maakt plaats voor drukte, lawaai!!!, stof,..... Het dorp van Zoersel is geen dorp niet meer, maar een verzameling van appartementen, en openbare gebouwen in allemaal verschillende ( lelijke) stijlen. Daarom, behoudt aub daar waar het nog rustig en schoon is. Maak niet alles kapot! Zorg voor alternatieve voor de fietsers, wat veel gemakkelijker moet zijn.

Gast

#8

2014-06-13 11:19

ons beleid ijvert, vooral tijdens verkiezingscampagnes, voor trage wegen en voor behoud van het landelijke in Zoersel (zie het grs-gemeentelijk ruimtelijk structuurplan). Afschaffen van buurtwegen is geen voorbeeld voor dit beleid.
gast

#9 ring

2014-06-14 07:47

triestig verhaal, maar ja de zakkenvullers die alleen maar aan hun eigen denken en zolang het maar niet in hun buurt gebeurd of hun kinderen iets overkomt. zo raakt hun egoistis schijnheilig perfect leventje niet verstoord

Gast

#10

2014-06-19 12:00

Ik wandel dus graag in de salphense baan
als er een ring komt, gaat dat dus niet meer he

Gast

#11

2014-06-20 08:11

De aanleg van de ring is van materialistische aard. Onze mooie landelijke omgeving gaat daardoor ook onherstelbare schade oplopen.
Gebruik uw gezond verstand !!!!!!!!!!!!!!!
gast bee

#12

2014-06-22 20:27

Waarom die omleidingsweg?
Kijk naar de files in de omringende dorpjes Sint-Antonius, Malle, Schilde enz. Krak hetzelfde. Overal files tijdens de spitsuren.
Voor het schooltje zou met een beetje goede wil een andere uitgang kunnen worden bedacht of een bruggetje of een tunneltje bijvoorbeeld. Diezelfde kinderen zullen het graag zien, dat hun weiden, hun fietswegen niet vernietigd worden ten voordele van een vervuilende, stinkende verkeersring.
Dat het materieel voordeel van enkelen het gedaan krijgt het laatste bewoonde stukje natuur in het landelijke Zoersel moet worden gesplitst, gebetonneerd en definitief verwoest is weerzinwekkend en revolterend !
Bovendien verhoogt zo’n ring rond een klein onooglijk dorpje de onveiligheid in de hele streek. Zo’n ring trekt nog meer verkeer aan. Meer vluchtwegen voor de ongehinderde inbrekers en nog moeilijker werk voor onze Politie agenten.
By the way, zou er niet eens eindelijk ernstig werk worden gemaakt van de veiligheid in onze gemeente i.p.v. het erger te maken?

Gast

#13

2014-06-23 11:30

Wij hebben regelmatig al veel hinder van het lawaai van de autostrada. Deze ligt in verhouding verder weg van onze woning dan de omleidingen die men nu wil doorvoeren. Verkeerslawaai zal voor ons nog meer toenemen met de nieuwe plannen, met alle gevolgen daarvan!! Dus NEE, dank U.

Gast

#14

2014-06-23 11:35

Ik ondersteun volledig de motivaties van de petitie!!

Gast

#15

2014-06-23 20:39

Is er al eens een verkeerstelling gebeurd op de Sint-Antoniusbaan, Westmallebaan en de Oostmallebaan? Door het aanleggen van een ringweg ten oosten van Zoersel wordt de Sint-Antoniusbaan en de Westmallebaan niet ontsloten. Het gevolg is dat dit verkeer door het dorp van Zoersel zal blijven rijden!
den terrier

#16 Re: verkeer Sint Antonius en Westmalle

2014-06-23 21:57

#15: -

Inderdaad goed opgemerk.  Het verkeer voor Sint Antonius en Westmalle zal door het dorp van Zoersel blijven rijden.  Zoersel verdient een goede oplossing en geen extra verkeerstoename.  Dat is dus de reden dat er geen extra verkeersweg DOOR Zoersel mag komen.  Nieuwe wegen trekken meer verkeer aan;  zeker nu in het tijdperk van GPS.


Gast

#17

2014-06-24 05:45

De buurtwegen dragen bij tot de charme van Zoersel,die maken de gemeente juist zo aantrekkelijk. het landelijke karakter wordt al zeer erg geschonden door de ringweg. Als we dan bovendien nog moeten inboeten op de buurtwegen die intensief gebruikt worden is een zware inbreuk op de Zoerselse burger.

Gast

#18

2014-06-24 08:36

ontwerpplannen van 50 jaar oud zijn niet meer relevant.
Een ring zoals nu gepland lost niets op.

Gast

#19

2014-06-24 19:55

Waarom moet de brave belastingbetaler steeds opdraaien voor dingen die hij niet wil en in dit geval voor een ringweg die volgens mij goed is voor in het grote blunderboek.
Zolang er geen aansluiting komt met de E19 in Brecht zal het vrachtverkeer nl. steeds weer in de dorpskern terecht komen.
Komt de aansluiting er met de E19 in Brecht dan wordt het 1 autostrade, waarop het verkeer gans de tijd zal stil staan nota bene, omdat het vrachtverkeer afkomstig van Breda en richting Luik wil, dit als doorsteek zal gebruiken om de ring van Antwerpen te vermijden. (momenteel is het soms al een kwartier tot een half uur aanschuiven vooraleer je vanuit Zandhoven naar Massenhoven de R313 op kan)
Met andere woorden zal men de ring van Antwerpen ontlasten door het verkeer over onze ringweg te sturen die zogezegd voor een verkeersvermindering moet zorgen. Ik vraag me trouwens af of de burgers van Zandhoven hier al eens bij stil gestaan hebben.
Goed bezig zou ik zeggen, kunnen we dit al in het blunderboek noteren?


Gast

#20 Re:

2014-06-27 17:04

#1: -

Een mooi natuurgebied dat weer zou moeten wijken voor koning auto. Nee ben ik niet mee akkoord.

Gast

#21

2014-07-16 15:57

Schandelijk gedrag van al diegene die hiervoor hun handtekening gezet hebben om die ring te laten doorgaan. Dit word immers geen lokale kleine omleidingsweg, neeeeeee dit word een aansluiting met de E19 in Brecht en al het vrachtverkeer vanuit Breda richting Luik zal daarover komen rijden om de ring van Antwerpen te vermijden, met uiteraard files en stilstaand verkeer. En dat weten zij bliksems goed. Zoersel zoals het ooit was zal nooit meer terug komen. Weg weg weg met die vuile ongezonde ringweg door het mooie mooie Zoersel dat het nu nog is. In hemelsnaam een plan van meer dan 50 jaar oud. Wie heeft daar nu zijn voordeel van????? En dan vergeet ik nog te zeggen dat daar gasleidingen liggen, man man man ik mag er niet aan denken. En als laatste in IEDER DORP is er een drukke baan.


Gast

#22

2014-09-29 08:20

Wie woont er reeds langer dan 50jaar langsheen het uitgestippelde traject?  Ik denk dat het er niet veel meer zijn....  Eerst goedkoop kopen en dan .....