De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

loonslaaf

/ #19 Knuppel in hoenderhok.

2013-08-08 20:11

Als gewoon loonslaaf vraag ik mij af waarom mijn inbreng aan de Nederlandse economie minder is dan die van de ZZPer, ik moet veel meer en breng met mijn loon voldoende toegevoegde waarde voor mijn werkgever zodat hij nog een leuke winst boekt. "Ik" ben zo slim geweest om mijn diensten aan te bieden tegen een gunstig arbeidsvoorwaardenpakket, te weten loon, bijdrage pensioen en ziektewet en WW (voor zover dat iets voor stelt) Is het niet zo dat de ondernemende ZZPer als volledig eigen baas zelf de prijs neer legt waarvoor hij kostendekkend kan werken? Is de AOV niet een onderdeel van de kostprijs waarop de ZZPer moet calculeren. Waarom moet de ZZPer dan extra beloond worden? De ondernemer heeft al de mogelijkheid tot afschrijven, BTWaftrek voor alles dat hij zakelijk(kan) opvoeren.Wanneer de ZZPer onvoldoende inkomsten genereert is zijn product dan wel voldoende in trek?
By the way, ik ben ook ondernemer met personeel geweest, ik snap heel goed dat ZZPers in verweer komen tegen dreigende inkomens achteruitgang. Maar wil hier een principieel statement maken.Je kiest als ZZPer vaak bewust voor de dynamiek van het ondernemerschap, dan moet je ook de downside accepteren.