Voor het behoud van tweerichtingsverkeer op de Moorselbaan


Gast

/ #33 ALTERNATIEF

2014-04-28 11:04

Groot argument van de heer Casaer en de grote goeroes van de studiebureaus is : het voetpad moet minimum 1.50 m zijn dus : enkel éénrichtingsverkeer mogelijk. Sorry, maar als we dit gaan toepassen op de vele straten van Aalst dan kunnen we binnenkort in heel Aalst met zijn allen gaan rondjesrijden (wat op vele plaatsen ook al het geval is,...). Maar hoe hypocriet kun je zijn ? Ga naar de straten die men heraangelegd heeft met klinkers waarbij men GEEN boordstenen meer heeft gebruikt ! Voetgangers worden er gebruikt als middel tegen hoge snelheid ! Dr. De Moorstraat,... En wat doe je daar met de breedte van het voetpad ? Ga kijken en neem je lintmeterke van 150 cm mee. Je zal op sommige plekken niet eens aan 100 cm komen !
Als het daar mag dan kan men perfect op de Moorselbaan het tweerichtingsverkeer behouden. Ben verleden week de voetpaden gaan opmeten. In alle maten ! Gaande van 90 cm (pal op de SMI - school) over 110 cm, 120 cm, 150 cm, 160 cm tot 200 cm en op sommige plaatsen zelfs meer ! Je kan aan de school langs de ene kant (waar het 160 cm is !) daar versmallen en meer voetpad aanleggen aan de andere kant ! Ga kijken ! Het enige stuk waar parkings zouden moeten sneuvelen is het stuk tussen Bergemeersenstraat en de scherpe bocht naar rechts ! In totaal gaat dit hier dan over : 9 parkeerplaatsen (ben ze gaan tellen !)
Het belangrijkste voorstel is echter : voer over de hele Moorselbaan van Mijlbeekplein tot aan Binnenstraat een zone 30 in met strenge controle. Dan heeft de automobilist die de stad uit wil nog altijd de keuze. In realiteit wordt er buiten de spits harder gereden dan 30 of zelfs 50 ! In de spits ga je soms niet eens de 30 halen ! Mogelijkheden genoeg. Extra parkings ? Als je bekijkt waarvoor de groene hoek op hoek binnenstraat en Moorselbaan wordt gebruikt (eerlijk : ik weet niet waarom,...) dan kan je daar voor een uitbreiding van de parking Slotstraat voorzien ! Plaats dan voor het groenverlies enkele bomen op het hele traject Moorselbaan. Voer ook een bewonerskaart in op de Moorselbaan en daarmee is het probleem van parkeerders van OLV en anderen ook opgelost. Tal van mogelijkheden waarbij actiecomités, beste Dylan, wel van nut kunnen zijn en niet om dwars te liggen. Democratie is de mensen toelaten om te participeren en niet om iets door hun strot geduwd te krijgen !