Voor het behoud van tweerichtingsverkeer op de Moorselbaan

Frituur Mijlbeek

#26 Re: TEGENSPRAAK

2014-04-24 07:08

#23: DeeCeeDee - TEGENSPRAAK

geachte heer  DCD zou u mij is kunnen contacteren u kan het namelijk heel goed uitleggen en zo iemand kunnen we altijd gebruiken tijdens de gemeenteraad

 


Gast

#27 Re: Re: TEGENSPRAAK

2014-04-24 13:07

#26: Frituur Mijlbeek - Re: TEGENSPRAAK

mail naar dirk-decock@telenet.be


Gast

#28

2014-04-24 15:50

beste politici het verkeer probleem stelt zich s'morgens en s'avonds telkens ongeveer 1,5 uur lang. de regeling die jullie voorstellen is er wel een die 24u van kracht is, wees een creatief mogelijk komt het dan alsnog goed voor iedereen.

Gast

#29

2014-04-24 18:38

we gaan nog meer tijd verliezen

Gast

#30

2014-04-25 10:28

Ik handelaar, bewoner ook van rechteroever voel me als een gans die gekweekt wordt om er ganzelever van te maken. Dit onafgewerkt plan wordt ons door de strot geramd, zelfs al is hun huiswerk maar voor de helft in orde.
De plannen voor een degelijke afwikkeling van het terugkerend verkeer zijn heel vaag met vele vragen en knelpunten en heraanleg (hier gebruiken ze de "we zullen wel zien methode"). Het huiswerk is gedeeltelijk gemaakt en moet overgedaan worden.

Ik deel de mening van Unizo, het mobiliteitsplan is niet afgewerkt. Gelieve alstublieft de werken uit te stellen tot het gehele mobiliteitsplan afgewerkt is.

Op zich is eenrichtingsverkeer misschien wel aanvaardbaar als er een goede afwikkeling kan zijn.
Ik ben de eerste om hen te steunen als de plannen echt goed uitgedokterd zijn voor het in en uitgaand verkeer.

De Lijn, OLV Kliniek, de handelaars, de bewoners zitten met onopgeloste vragen.  AUB HEREN laat uw boerenverstand de bovenhand halen.

We moeten verdere acties ondernemen om de heren hun fouten te doen verbeteren.

 

jean-jacques

#31

2014-04-25 21:59

Man man man, wat de SP&D allemaal moet doen om in de aandacht te komen en zo een goal te kunnen scoren om wat stemmen te ronselen.
Ze hebben een oud plan dat al jaren in de schuif van Ilse lag opgerakeld. Om hun SP&D partij in de belangstelling te krijgen willen ze dit er per sé doorjagen om dan te kunnen verkondigen dat zij de buurt renoveren. Ze zijn 1 ding vergeten, namelijk  het afwikkelen van het verkeer, dat is voor hen maar bijzaak.

Dat ze zowat 60 egoistische zelfstandigen scalperen is bijzaak en dat ze ook de universiteit van Mijlbeek gaan decimeren is helemaal niet belangrijk.


Zolang de arrogante en afgesplitse bende van de SP&D maar belangstelling krijgt. Dit is eigenlijk de verborgen agenda van de SP&D: scoren op andermans kap en miserie.

Das wat anders dan sociaal,  progressief en democratisch geleuter, dit is de omgekeerde wereld.

Daar doen ze het voor mensen, Kastaar Dylan moet STEMMEN ronselen, zodat ze hun vetbetaald postje kunnen behouden.


Marc

#32 Moorselbaan

2014-04-27 09:43

Het is perfect mogelijk om het wegdek van de Moorselbaan te vernieuwen zonder de baan smaller te maken. Als men eerst het wegdek heraanlegt en pas daarna de voetpaden. Maar die optie wil Mr. Cassaert blijkbaar niet gebruiken. Om 100 bewoners van de Moorselbaan tevreden te stellen worden duizenden weggebruikers gegijzeld.

Gast

#33 ALTERNATIEF

2014-04-28 11:04

Groot argument van de heer Casaer en de grote goeroes van de studiebureaus is : het voetpad moet minimum 1.50 m zijn dus : enkel éénrichtingsverkeer mogelijk. Sorry, maar als we dit gaan toepassen op de vele straten van Aalst dan kunnen we binnenkort in heel Aalst met zijn allen gaan rondjesrijden (wat op vele plaatsen ook al het geval is,...). Maar hoe hypocriet kun je zijn ? Ga naar de straten die men heraangelegd heeft met klinkers waarbij men GEEN boordstenen meer heeft gebruikt ! Voetgangers worden er gebruikt als middel tegen hoge snelheid ! Dr. De Moorstraat,... En wat doe je daar met de breedte van het voetpad ? Ga kijken en neem je lintmeterke van 150 cm mee. Je zal op sommige plekken niet eens aan 100 cm komen !
Als het daar mag dan kan men perfect op de Moorselbaan het tweerichtingsverkeer behouden. Ben verleden week de voetpaden gaan opmeten. In alle maten ! Gaande van 90 cm (pal op de SMI - school) over 110 cm, 120 cm, 150 cm, 160 cm tot 200 cm en op sommige plaatsen zelfs meer ! Je kan aan de school langs de ene kant (waar het 160 cm is !) daar versmallen en meer voetpad aanleggen aan de andere kant ! Ga kijken ! Het enige stuk waar parkings zouden moeten sneuvelen is het stuk tussen Bergemeersenstraat en de scherpe bocht naar rechts ! In totaal gaat dit hier dan over : 9 parkeerplaatsen (ben ze gaan tellen !)
Het belangrijkste voorstel is echter : voer over de hele Moorselbaan van Mijlbeekplein tot aan Binnenstraat een zone 30 in met strenge controle. Dan heeft de automobilist die de stad uit wil nog altijd de keuze. In realiteit wordt er buiten de spits harder gereden dan 30 of zelfs 50 ! In de spits ga je soms niet eens de 30 halen ! Mogelijkheden genoeg. Extra parkings ? Als je bekijkt waarvoor de groene hoek op hoek binnenstraat en Moorselbaan wordt gebruikt (eerlijk : ik weet niet waarom,...) dan kan je daar voor een uitbreiding van de parking Slotstraat voorzien ! Plaats dan voor het groenverlies enkele bomen op het hele traject Moorselbaan. Voer ook een bewonerskaart in op de Moorselbaan en daarmee is het probleem van parkeerders van OLV en anderen ook opgelost. Tal van mogelijkheden waarbij actiecomités, beste Dylan, wel van nut kunnen zijn en niet om dwars te liggen. Democratie is de mensen toelaten om te participeren en niet om iets door hun strot geduwd te krijgen !

Gast

#34 In de marge maar eveneens aanbelangend,...

2014-04-28 11:19

Filevorming Moorselbaan in de spits richting centrum,... Dat is een nog groter probleem. De reden hiervoor ligt in de plannen van enkele jaren geleden die een éénrichtingsverkeer voorzagen voor de Vaartraat en Sint Annabrug richting rechteroever met daarbij de huidige vorm van het Werfplein. Door terecht protest van handelaars van de Molenstraat en bewoners van de Rechteroever werd dit plan tenietgedaan. Gevolg : tweerichtingsverkeer in de Vaartstraat en Esplanadestraat (!) wat ervoor zorgt dat mensen de Rechteroever ook binnendoor kunnen bereiken (terecht want daar wonen een pak mensen) en dat de Sint Annabrug ook tweerichting werd. Maar de grootste kwakkel die men in stand gehouden heeft is het huidige Werfplein. Ellenlange files en probeer linksaf te draaien naar de Molenstraat. De enigeg echte oplossing om uit dit verkeerskluwen te komen is terug naar af naar de goede oude rotonde ! Heel het opzet met afsluiten van de Molendries incluis want wie nu van de Sint Annabrug komt en de Molendries wil moet langs de Dender heen rijden en dan de Treinstraat nemen ! Te gek om los te lopen. Aalst zit gevangen in restanten van een vorig mobiliteitsplan dat voor meer stilstand dan ooit heeft gezorgd. Er zijn al enkele correcties doorgevoerd maar er blijven er nog over. Advies aan de beleidsmensen die enige interesse tonen in de mobiliteit van de Aalstenaar. Bekijk het totaalplaatje, ga eerst zelf de situatie bekijken en niet voor één dag maar voor vele dagen zowel in de spits als erbuiten, ga praten met de omwonenden en schakel dan pas een studiebureau in zodat die mensen weten waar je de accenten, die dan wel gedragen worden door de betrokkenen, moeten gelegd worden en waar iedereen zich kan meer verzoenen !

Gast

#35

2014-04-29 09:09

Kom eens kijken naar Dokter De Moorstraat naar de pare nummers tegenaan DE KRING,dat voetpad is ook geen 1,50M breed.Hier ook dubbel verkeer waarbij de lijn dan ook nog passeerd.

Gast

#36

2014-05-03 21:24

De Moorsel baan moet 2 richtingen blijven!!!!

Gast

#37

2014-05-03 21:25

!!

Gast

#38

2014-05-12 09:44

Het verkeersbeleid van de stad Aalst trekt op niets! Overal worden situaties gecreëerd die grote files tot gevolg hebben. Alles staat hier stil!

Gast

#39

2014-05-12 17:55

moet blijven zoals het is

Gast

#40

2014-05-14 18:32

Is er in Aalst nog geen genoeg stilstaand verkeer en rondjes te rijden de dienst mobiliteit is zeker van een andere planeet?

Gast

#41

2014-05-14 19:09

Het verkeer in Aalst wordt slechter om slechter dit omwille van de voortdurende veranderingen. Ik vind het niet normaal dat ik s morgens haast 40 min nodig heb om van de kalfstraat naar de hovenierstraat te rijden voordien was dat exact 7 min. Vanaf de plaatsing van de rode lichten aan St. Annabrug was de boel om zeep. Net hetzelfde met de Moorselbaan het verkeer verloopt daar nu vlot en nu moet er weer eens wat aangepast worden om de boel in het het honderd te laten lopen. Waar het verkeer goed zit laat dit dan ook zo. Andere wegen zullen meer belast worden en handelszaken zullen er hinder van ondervinden en voor vele mensen uit de omgeving of ouders die hun kinderen daar naar school brengen zal de frustratie ook oplopen.
Doolhof

#42 Re: ALTERNATIEF

2014-05-22 18:45

#33: - ALTERNATIEF 

 

Prachtig onderbouwd in tegenstelling tot de redenering van het stadsbestuur

Gast

#43

2014-05-24 18:36

Zorg dragen voor het milieu ?????maar kilometers voor niets moeten rondrijden ! Typisch Aalst, routes bedenken vanaf een bureaustoel en niets uitproberen.

Gast

#44

2015-02-07 03:58

Wat voor nut heeft deze ???

Gast

#45

2015-02-07 07:36

Heeft totaal geen meerwaarde, parkeerplaatsen zullen ingenomen worden door de eerste of tweede wagen van de bewoners. De kleine Middenstander is en zal ALTIJD de dupe van zo een situatie op korte en middellange termijn. Blijf van onze boterham AF!!!
co2

#46 Re: Re: Re:

2015-02-07 16:10

#14: - Re: Re:  

 dan kunt ge aan de winkel parkeren ook

co2

#47 Re:

2015-02-07 16:12

#45: -  

deze worden nu ook ingenomen door de bewoners en winkeliers

 

co2

#48 Re:

2015-02-07 16:16

#41: -  

 het verkeer zal vlotter verlopen richting stad langs de binnenstraat met uitzondering van vrachtwagens die langs de rode neus kunnen rijden

co2

#49

2015-02-07 17:47

het verkeer zal vlotter verlopen , aan de binnestraat -moorselbaan direct kunnen doorrijden want er gaat geen verkeer van de moorselbaan meer komen en van de binnenstraat zal er vlot kunnen doorgereden worden


Gast

#50 Re: Re: Re: Re:

2015-02-08 21:26

#46: co2 - Re: Re: Re:  

 hier zie ne groene rakker