Voor het behoud van tweerichtingsverkeer op de Moorselbaan


Gast

#1

2014-04-19 07:46

Onvoorstelbaar hoe men in Aalst voor voldongen feiten geplaatst kan worden. Dit is een nekschot, een regelrechte aanslag om de handelaars te liquideren. Kortom: Aalst Rechteroever is ten dode opgeschreven
Marc

#2

2014-04-19 15:35

Dat is inderdaad zo. Ik woon op de Moorselbaan kant OLV. Stel dat ik bij De Wolf een pakje sigaretten wil gaan kopen. Dan moet ik weer een paar kilometer méér rijden dan nu. Dat doet de verkeersdrukte in andere straten toenemen en daar wordt het dan file rijden. Als men in Aalst zo blijft verder doen kom ik helemaal niet meer naar de stad. Neem dan het openbaar vervoer zegt men. Stel dat ik dat doe om bij De Wolf mijn sigaretten te kopen. Als ik terug naar huis moet wacht ik dan een half uurtje op een bus. Die voert me natuurlijk naar het station en daar kan ik dan wachten op een andere bus richting Moorsel. Gewoon belachelijk!!!!
Dina

#3 Moorselbaan

2014-04-20 09:09

Na overleg met de mensen

Gast

#4

2014-04-21 09:49

Ik vind persoonlijk dat men veeeeel te weinig nadenkt wanneer men nieuwe straten aanlegt!!!Men maakt er één dikke puinhoop van!!K vraag me soms af waar die mensen hun diploma halen!Straten aanleggen en dan nadien beseffen dat de straten bvb te smal werden aangelegd...is maar één voorbeeld!

Gast

#5

2014-04-21 20:06

de straat vernieuwen... akkoord maar eenrichting, neen danku!

Gast

#6

2014-04-22 03:06

WTF???????????

Gast

#7

2014-04-22 10:26

Men zou beter van de Binnenstraat (kant school Duizendpootjes)éénrichtingsverkeer maken. Véél veiliger voor de kinderen en véél minder druk voor de bewoners want soms is het daar precies een autostrade !!!!

Gast

#8

2014-04-22 15:09

Heeft iemand eraan gedacht dat dit stuk van de Moorselbaan enorm belangrijk is als toegangsweg tot de spoedafdeling van het O.L.V.-Ziekenhuis?

Gast

#9 Re:

2014-04-22 15:24

#2: Marc -

Je kan ook per fiets of te voet tot aan de winkel gaan.....


Gast

#10

2014-04-22 20:29

https://www.facebook.com/groups/642603162486273/?fref=ts

bij een enkelrichting zullen andere straten zoals bolleweg, polydoor paepestraat, sint gudula straat, jan de windstraat, het verkeer krijgen dat nu langs de moorselbaan komt.

deze smalle straten zullen veranderen in gaskamers.

oude vrouw

#11

2014-04-22 20:30

maak het nog wat onaangenamer om naar de stad te komen "auto vrij" een richting verkeer zo kunnen de oudere mensen helemaal thuis blijven of in de winkels die toegankelijk zijn langs de grote banen .schande dat men het de winkeliers zo moeilijk maakt om hun kop boven water te houden!!!

Gast

#12

2014-04-22 21:14

Politiekers blijf van onze boterham en maak de buurt leefbaar voor de mensen die werken !!!!

Gast

#13

2014-04-23 09:24

moorselbaan moet tweerichtingsverkeer blijven

Gast

#14 Re: Re:

2014-04-23 09:30

#9: - Re:

voorbeeld van marc was mogelijk een beetje verkeerd gekozen, voor een pakje tabak zal het nog wel lukken maar ik zie niemand met een tv, wasmachiene, of orgel op zijn rug de moorselbaan afwandelen.

Diederik Eeckhaut

#15 Re: Re: Re:

2014-04-23 09:37

#14: - Re: Re:

prachtige verwoording, zou een cartoon moeten van gemaakt worden, kan iemand dit

 


Gast

#16

2014-04-23 10:42

Heb onmiddellijk dezelfde gedachte als #8 : wat met de bereikbaarheid van het ziekenhuis -> moeten ziekenwagens dan altijd via de Leopoldlaan? Is nu wel vaak al zo, maar er zal maar iemand vanop de Moorselbaan (kant stad) naar het ziekenhuis moeten... Ziekenwagen komt vanuit stad -> moet dus omrijden , (eventuele)MUG- interventie -> indien vanuit OLV rechtdoor ; indien vanuit ASZ -> via Leopoldlaan . Eénmaal de zieke opgepikt -> omrijden. Zo kan kostbare tijd verloren gaan!
Ben er wél mee akkoord dat er iets moet worden gedaan aan de slechte staat van de baan én ben zeker voorstander voor deftige fietspaden en voetpaden, maar moet dit echt betekenen dat er éénrichtingsverkeer moet komen?
Er zijn al veel handelaars minder dan vroeger heb ik het gevoel, maar dit zal zeker nog minderen
Marc

#17

2014-04-23 17:01

Volgens ons bestuur van onze stad Aalst is er verandering en degelijk openbaar bestuur,maar volgens de webside van onze stad is voor de werken van de moorselbaan met ingrijpende maatregelen,noch géén voorbereiding,noch geen voorbereiding-aanbestedingen zelf geen gemeenteraads goedkeuring.
Nochtans zullen deze werken beginnen na het verlof,al de nutsbedrijven zijn reeds de toestand komen controleren.

Wegens de actie van de rechteroever is er in allerheil een informatievergadering door de stad belegt donderdag 24 mei in "De Brug" waar we hoogswaarschijnlijk de verborgen agenda openbaar zal gemaakt worden.

Dit noemt men nu verandering van openbaar bestuur zoals beloofd voor de gemeenteraadsverkiezingen,deze zal wel leiden naar het zoeken van vluchtwegen,Bolleweg-Jan de Windstraat-Binnenstraat;

Met deze maatregel zal de stad:" DE RECHTEROEVER VOLLEDIG ONTWRICHTEN".

DeeCeeDee

#18 Omgekeerde democratie

2014-04-24 04:57

Efkes nuanceren. Het "volk" kiest zijn "vertegenwoordigers". Blijkbaar staat dit voor sommigen van deze verkozenen gelijk met : we zijn verkozen door het volk dus kunnen we voor de afgesproken periode (op gemeentelijk niveau : 6 jaar) doen wat we willen zonder inspraak, lees : dictatuur. Als doekje tegen het bloeden mag het volk achteraf pro forma "eens komen luisteren en iets komen vertellen".
Correcte democratie is : ik ben verkozen door het volk en ga dit volk vertegenwoordigen door er eerst naartoe te gaan, te luisteren en te praten. Nadien vertegenwoordig ik die stem in de organen waarin ik zetel en breng de stem van het volk daar. Elke vertegenwoordiger van elke politieke partij zou dit moeten doen. ER zal minder discussie zijn en het volk zal vertegenwoordigd zijn. DAT is democratie !
DeeCeeDee

#19 Verkeersdeskundigheid in Aalst

2014-04-24 05:03

Maak het de inwoners van binnen de kleine ring zo moeilijk mogelijk om zich te verplaatsen met hun wagen. Straf hen voor hun wagengebruik. Laat hen zo ver mogelijk rondrijden, liefst richting ring ! Houd zeker geen rekening met verkeersdoorstroming en laat de chauffeurs zich doodergeren en stresseren aan stilstaand verkeer. Geef onvoorwaardelijke voorrang aan het openbaar vervoer en overgiet dit alles met de saus "leefbaarheid van de omgeving". (zeg vooral niet dat het probleem daardoor verschuift naar andere straten). Laat dure studies uitvoeren door "deskundigen" die niet van Aalst zijn en gebruik deze studie als "excuus" en geef de indruk dat je begaan bent met het verkeer.
DeeCeeDee

#20 Voorbeelden van doordachte verkeers-keuzes in Aalst

2014-04-24 05:14

1) Eenrichtingsverkeer Dirk Martensstraat : prachtig : de bewoners van de Pieter Coeckestraat, Wellekensstraat, De Visscherestraat en de Meuleschettestraat zijn u wellicht enorm dankbaar !
2) Doorsteek Bredestraat een het stadion van Eendracht Aalst : rondjesrijden rond de H. Hartkerk en terugrijden naar het Texaco-station : de bewoners zijn u daarvoor enorm dankbaar !
3) De ramp van de herinrichting van het Werfplein waar door de foutieve inschatting van een geplande eenrichting op de Sint Annabrug (! plannen zijn er nog steeds,...! opgelet !) een draak
van een verkeerssituatie is ontstaan. De oplossing is : een rotonde, zoals het altijd al geweest is !
4) Binnenkort : eenrichtingsverkeer in de Verbrandhofstraat vanop rotonde "het Bolleke" richting Zwartehoekbrug ! Dit wordt voor alle bewoners van de achterliggende straten gewoon GROTE rondjesrijden of alternatief ! Neem de ring !
5) Ondertussen gecorrigeerd want fout : dan toch tweerichtingsverkeer in de Vaartstraat !
6) Jaren geleden : eikstraat eenrichtingsverkeer : afgevoerd wegens protest van de inwoners !
Conclusie : het beleid is er vooral op gericht om vooral GEEN doorstroming te hebben van het verkeer van de INWONERS binnen de kleine ring !
Oplossing : ALS OOIT de ondertunneling van het kruispunt Gentsesteenweg/Boudewijnlaan er komt komt er wellicht doorstroming op de ring zonder ellenlange files vanaf 7.30 u 's morgens en zullen mensen misschien wel de ring willen nemen. Maar op dit moment zijn alle vorige verkeersingrepen gewoon PEST-maatregelen,... omdat betrokken spelers NIET weten wat de gevolgen (kunnen) zijn van hun ingrepen !
Nog een tip als iemand van de "deskundigen" dit leest : wanneer komen er VIER ontruimingspijlen op het kruispunt aan het OLV te Aalst ?
DeeCeeDee

#21 De Rechteroever bloedt dood,...

2014-04-24 05:26

In de marge van dit alles en blijkaar een ander persoon ook niet ontgaan,...De Rechteroever moet blijkbaar vergeten worden,...
1) Politiek van bPost : nog één postkantoor in een stad van 82.000 inwoners : waar ? Vaartstraat. De ecologische afdruk is enorm dankzij deze politiek van centralisatie.
2) Okapi gaat op termijn weg naar een nieuwe zaal, linkeroever
3) Nieuwe fuifzaal : hopmarkt : op termijn wordt Flora dan ook niet meer gebruikt,...of toch door
OLV
4) Gehoord in de wandelgangen dat de plannen van een verkeersvrije Sint Annabrug er nog altijd zijn en dus enkel nog bussen van De Lijn, voetgangers en fietsers de brug nog zouden mogen gebruiken. Graag duidelijkheid hierover door onze vertegenwoordigers. Als dit wordt uitgevoerd dan wordt de REchteroever nog meer geïsoleerd !
5) Misschien kunnen we op termijn een partij oprichten met de naam : ROBA (Rechter Oever Belangen Aalst) waarbij we investeerders contacteren die willen investeren in dit deel van Aalst met vier parochies en een heel pak bewoners (lees : kiezers !) en die ECHT begaan is met die inwoners. We zijn niet verplicht om ons geld op de andere oever te spenderen,... als een pientere zakenman een winkelcentrum op de REchteroever zou kunnen en mogen neerplanten met een aanbod van winkels waarvoor we ons nu moeten verplaatsen over de Dender,....
6) De Carnavalstoet komt ook al niet meer op de Rechteroever,.... de werkhallen zijn er dan nog wel maar het tonen van
de Aalsterse pracht komt enkel de linkeroever toe,....waarvoor dank,....

DeeCeeDee

#22 HULPDIENSTEN en ander vervoer

2014-04-24 05:46

Voorbeeld 1 :met eenrichtingsverkeer,.... Woningbrand in de Doolhofstraat (zijstraat van de Moorselbaan !) : spijtig voor de bewoners maar het zal enkele kostbare minuten duren vooraleer ze er zijn,... Of misschien kan men de politie eerst sturen om een vak vrij te houden,....
Voorbeeld 2 : oproep voor politie in volle spits wegens probleem op Moorselbaan,... Het wordt boeiend.
Voorbeeld 3 : alle diensten die vrijwillgersvervoer aanbieden voor consultaties in het OLV kunnen dan maar de ring op,... Dat zal ongetwijfeld veel tijdswinst opleveren ?????
DeeCeeDee

#23 TEGENSPRAAK

2014-04-24 05:48

Sorry Dylan maar in de korte reportage op Tv-Oost zeg je letterlijk zelf dat de Moorselbaan een "verkeersADER" is ! Dylan, aan een ADER raak je niet ! Doe je het toch dan zoekt het bloed wel een andere weg,...

Gast

#24

2014-04-24 06:50

Ik woon in de Appelstraat en dat de Moorselbaan moet heraangelegd worden geen enkel probleem, maar sprake van eenrichtingsverkeer is een brug te ver. De Appelstraat is eenrichtingverkeer naar de Moorselbaan dat wilt dus zeggen als ik iedere keer naar mijn schoonouders in Opstal moet dat ik via een omweg naar daar moet rijden. Er is al een enorme drukte rond Aalst om ergens te geraken dit zal de drukte alleen maar laten toenemen.
Frituur Mijlbeek

#25

2014-04-24 06:59

prachtige reacties , ben blij dat ik niet alleen ben dat dit allemaal beseft,
iedereen die tegen is mag bij mij in de zaak een zwarte vlag komen halen (kostprijs1€) en mag die aan zijn/haar gevel komen hangen