Stop Dennis Papegaaien Nu!!


Gast

/ #116

2014-11-27 08:44

Zo tien jaar geleden bij Dennis geweest voor een roodstaart. Eenmaal daar werd me zogenaamd een jonge vogel verkocht die ik een tijd in een piepklein hokje moest houden want dan werd ie tam. Ik was nog jong en onwetend en geloofde Dennis met al zijn praatjes. Papegaai thuis en kwam er al snel achter dat dit een oude papegaai was en zo verwilderd dat ik er niks mee kon. Ook dat kleine hokje ging nergens over. Opgebeld en mocht terug komen. De papegaai die inmiddels verhuizing na verhuizing mee had gemaakt werd weer terug gezet bij alle andere wachtend op de volgende mishandeling. Ik zag een doos staan met baby roodstaarten en was verkocht. Veel duurder natuurlijk maar toch overstag. Was makkelijk opvoeden met pap en noem maar op wat me allemaal werd verteld. Gelukkig is het een gezonde papegaai maar achteraf toen ik eigenlijk me echt had verdiept in papegaaien kan dit echt niet. Al die stress voor die beesten en ik heb ook veel opgestoken van een goede vogelarts  uit Meppel over hoe een papegaai te houden en voeding. Mijn vogel zit vrijwel nooit in de kooi en is vaak buiten en gaat overal mee naar toe. Gelukkig is het voor mijn papegaai goed afgelopen en waren gezondheidstesten goed. Net wat iemand hierboven zei lees je goed in als je een papegaai wil aanschaffen en dan kom je er al snel achter waar je een gezond beestje kan aanschaffen die zelfstandig eet. Zolang mensen dat niet doen en blijven kopen bij deze man dan zal hij hiermee doorgaan. En deze man verdient geen schoonheidsprijs. Het is heel triest dat dit al jarenlang zo gaat.