Djeno verdient een thuis, niet de dood!


Gast

/ #190

2015-11-28 08:47

Alle asiels hebben het heel moeilijk en kunnen bijna niet rondkomen. Vaak heb je de mogelijkheid om een hond, kat of een ander dier te adopteren of een jaarlijkse donatie geeft. Dat doe ik ook bij twee asiels. Je bent betrokken bij de hond. Voor mij is dat Rocky een pitbull die weinig kans heeft om geplaatst te worden. Via de adoptie kan je de hond een beter geriefelijk leven geven in het asiel. Grotere buitenruimte bouwen om te rennen en om te spelen. Daar kunnen de andere honden ook van genieten. Zo af en toe extra lekker dingen om te eten zoals een kluif. Het asiel betrekt ons bij het wel en wee van Rocky. Ik hoop en vindt dat Djeno NIET in mag slapen. Het is van de zotte dat een instituut kan beslissen of een dier in moet slapen. Het asiel heeft deskundigen die door hun functie het beste weten of een hond een gevaar zou zijn voor een nieuwe baas of niet. Ze kennen de hond door en door en de vrijwilliger die zich bekommerd om Djeno zorgt voor hem alsof het zijn eigen hond is. Het zou zo moeten zijn dat het advies van de asiel deskundigen en de betrokken vrijwilliger de eind beslissing kunnen nemen en NIET een instituut die de hond helemaal niet kent en het niet ziet als een levend wezen.