geen AZC in Geldermalsen


Gast

/ #238

2015-12-12 14:31

Erg suggestieve berichtgeving in de media. "Geldermalsen wil groot AZC". Hier moet staan "college van B&W van Gemeente Geldermalsen wil groot AZC". Ik kan me namelijk niet herrinneren dat de bewoners van Geldermalsen en van de dorpen in de Gemeente Geldermalsen al om hun meniing hierover is gevraagd.

Als B&W en de Gemeenteraad of een andere organisatie dit echt zou willen weten zou ik zeggen organiseer een referendum c.q. stemming. Als dan meer dan 50% van de inwoners voor zou zan dan is inderdaad Geldermalsen voor een AZC. Dit zal echter niet het geval blijken te zijn.

Daarom zal er worden gekozen om een "inspraak"avond (lees informatieavond) te houden. Deze fopavonden zijn enkel bedoeld om de lokale bevolking wat stoom af te laten blazen. Hierna zal er gezegd worden dat er rekening zal worden gehouden met de terechte zorgen van de bevolking. En zal er een discussie komen over aantallen etc., over humaniteit, over onderbuikgevoelens en over hoeveel werkgelegenheid dit zal opleveren en andere non-argumenten. We moeten deze discussie echter geheel niet willen. Het moet enkel over 1 thema gaan en dat is JA of NEE tegen de vestiging van een AZC. De overgrote meerderheid van Nederland blijkt uit alle poll's en ongetwijfeld ook van gemeente Geldermalsen zal hier tegen zijn. Het principe van een democratie is naar mijn idee heel simpel - de meerdeheid van stemmen geld - dus GEEN AZC.

Ook zou het fijn zijn als alle partijen zich duidelijk uitspreken over de kernvraag JA of NEE, en dan niet met allerlei voorbehouden van Ja mits ..., en Nee tenzij ... Maar gewoon ja of nee tegen de vestging van een AZC. Dan kunnen de mensen ook zien op welke partijen ze in de toekomst nooit meer hoeven te stemmen.