Steun Hessel Wiegman

dominique kwaks

/ #168 Geef deze man een kans!

2016-01-22 21:24

als vaste Terschelling ganger en fanatiek kitesurfer ben ik inmiddels 2 keer in aanraking gekomen met hessel. 

De eerste keer was de kitesurfschool werk ik werkte een surfboard verloren en hessel had deze gevonden. Wij boden hem een vindersloon aan omdat dit vrij gebruikelijk is maar hessel wilde enkel een opgespoten pondkoek (een lokale lekkernij) van de plaatselijke bakker. Deze bescheidenheid siert hem!

de tweede keer was afgelopen zomer. Tijdens het kitesurfen op het prachtige groene strand vond ik een bruinvis welke was aangespoeld. Na direct alarm te hebben geslagen bij hessel ben ik terug gegaan naar het beestje om deze zoveel mogelijk nat te houden. Helaas is de bruinvis in mijn aanwezigheid gestorven voor dat hessel enkele minuten later arriveerde. 

Iemand die zo leeft voor alles wat goed is zou een standbeeld moeten krijgen hoewel ik vermoed dat hij velen malen gelukkiger wordt van het redden van dieren. Laat ze het uitzoeken met hun inspecties en regels, in het geval van hessel zijn deze nergens voor nodig. 

Groet

dominique kwaks