Steun Jitse Akse


Gast

/ #12817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-28 18:55

#12816: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 En toen heb ik jou uitgelegd dat ik niet de enige ben die deze petitie een belachelijk idee vind en dat blijkt uit het feit dat her en der tegengeluiden opduiken, van mij en van anderen. Niet geheel verwonderlijk, zo heb ik je ook nog uitgelegd, omdat het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking deze petitie niet heeft getekend en niet zal tekenen.

Wie heeft het over verdraagzaamheid? Ik geef weerwoord, jij noemt dat "sneren". Ik laat een andere kant van de medaille zien, jij noemt dat "kritiek op het hatelijke af". Ik laat mensen zien waar hun denkfouten zijn, jij noemt mij een "trol", jij beschuldigt mij van stalking, jij beschuldigt mij ervan mensen "moordenaar" te noemen. En jij durft het woord "verdraagzaamheid" in de mond te nemen? 

Het enige dat duidelijk is, is dat jij hier geen "andere mening" duldt. Jij wilt alleen bevestiging van je eigen mening en verder niets. Iedereen die op welke wijze dan ook de tunnelvisies die hier verwoord worden (laten we eerlijk wezen) van tegenspraak voorziet, wordt door jou (en anderen, waarschijnlijk) op een persoonlijke wijze aangevallen.

Ik kan niet voor anderen spreken (ook daarin verschillen jij en ik dus), maar ik hoef niets te "bereiken met mijn standpunt". Ik laat de lezer de keuze tussen meerdere zienswijzen. Vrijheid van meningsuiting bestaat alleen dan als mensen hun eigen mening mogen vormen, weet je wel.