Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

/ #1026 Re: Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-19 13:45

#988: Anoniem - Re: Re: Oproep huurhuisbewoners 

 Ik kan me zo voorstellen dat de diverse woningbouwverenigingen allang op de hoogte zijn, wellicht ook eerder dan de buurtbewoners zelf. Ik kan me ook zo voorstellen dat deze woningbouwverenigingen geen partij willen en/of kunnen/mogen kiezen. Dat maakt dat bewoners zich vaak in een machteloze positie voelen en geen andere weg weten te bewandelen dan verhuizen. Een woningbouwvereniging zou dit niet moeten willen en moeten willen toestaan in deze prachtige wijk, maar vele bewoners hebben het niet ingrijpen van een woningbouwverenigingen al eerder meegemaakt.

Een initiatief van de woningbouwverenigingen zou hier dan ook zeer op zijn plaats zijn. Weet welke onvrede er onder uw bewoners leeft. Bent ook u bereid om de mogelijke materiele schade van onrust, vernieling, vandalisme, ruzies en rellen op u te nemen?

Maar een machteloze positie: niets is minder waar. Bewoners kunnen massaal uiting geven aan hun ongenoegen, zowel bij verhuurder als gemeente, zij betalen immers mee aan de leefbaarheid van deze wijk,  en vooral meedoen aan de akties.

Onbegrijplijk en frustrerend blijft wel, dat er vanuit de woningbouwverenigingen geen halt wordt toegeroepen aan het verpauperen van de wijken. Hiervan zijn voorbeelden zat, buurten die totaal uitgewoond worden, gerenoveerd of zelfs gesloopt moeten worden. Maar ja....kennelijk komt er genoeg huur binnen om dit te kunnen financieren en zijn de woningbouwverenigingen niet geïnteresseerd in behoud van leefclimaat van hun bewoners, maar slechts in huisjes vullen.