Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Johann van der Veere

#976 GroenLinks Zoetermeer is voor multiculturele samenleving

2011-10-17 10:29

GroenLinks Zoetermeer is voor multiculturele samenleving

Donderdag 13 oktober 2011, 17:26u - hurisahin

GroenLinks gelooft in godsdienstvrijheid en gelijke behandeling van iedereen. Op dit moment speelt er een discussie in Zoetermeer over de komst van een moskee in Seghwaert (Roggeakker). Voor GroenLinks is dit geen probleem, aangezien wij vinden dat in de multiculturele samenleving waarin wij leven, iedereen zijn of haar godsdienst mag hebben en een gebedshuis mag inrichten om aan dat geloof uiting te geven.

Voorts is Zoetermeer een kleurrijke stad met meer dan 100.000 inwoners, en is er voor moslims niet veel ruimte om hun geloof te uiten. Wij zijn op dit moment dus niet tegen de komst van de moskee in Seghwaert.

De GroenLinks-fractie
http://zoetermeer.groenlinks.nl/node/73499
anoniem

#977

2011-10-17 10:33

johann!
wat wil je hier mee bereiken eigenlijk.
Iedereen heeft recht op een mening, en die verander jij niet door deze stukken neer te zetten.
Geef het op

Gast

#978 Re: MOSLIM ZELF GEEN BEHOEFTE AAN MOSKEE

2011-10-17 10:53

#966: - MOSLIM ZELF GEEN BEHOEFTE AAN MOSKEE 

 Het plaatsen van een moskee is voor de moslims zelf dus ook niet bevoordelijk voor de integratie.

Anoniem

#979 Re:

2011-10-17 11:03

#954: -

Klopt! Had ook een stuk op het sociale netwerk geplaatst maar geen enkele reaktie van mijn zoetermeerse vrienden, die de petitie getekend hebben en naar de bijeenkomst zijn geweest.


Gast

#980

2011-10-17 12:30

Weg met de EU kaderrichtlijnen

Gast

#981 Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 14:06

Huurhuisbewoners zet u in, praat met elkaar, verenig u, doe mee aan de akties voor het te laat is, want straks zijn uw buren niet meer dezelfde en is uw buurt uw buurt niet meer. Zonder uw steun zal de buurt verpauperen, onrust en onveiligheid toenemen, de toestroom van bezoekers, verkeers en parkeerdruk en hangplekken uit andere wijken naar deze wijk toenemen. Uw belangen staan op het spel. De wijk moet in de balans blijven die het nu heeft.Vecht ervoor, want de politiek laat u in de steek.

Gast

#982 Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 17:15

#981: - Oproep huurhuisbewoners

M'n buren zijn nu al niet meer dezelfde...

En zojuist een rondje Roggeakker (bij het water/bruggetje) gemaakt. Wat een klerezooi. Is dit een extra vuilstortplaats of zo?? Weet niet wie dit hier neergooit, maar als je dit zo ziet, tja, dan kan zo'n moskee er ook nog wel bij.

Mensen, ga je schamen! En opruimen, voor de verandering. Of ligt je vloer thuis ook zo vol??

En wat die oetlul Johann betreft: op GL ging ik toch al niet stemmen. Loser...

 

 

 


Gast

#983

2011-10-17 17:33

pas gaan bouwen als het wat rustiger op de wereld word,anders moet je het maar in het gemeente huis doen deze gebedsruimte

Gast

#984 Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 17:42

#981: - Oproep huurhuisbewoners

Ik ben een huurder en wil eigenlijk voorlopig nog niet weg. Ik sta al een geruime tijd ingeschreven voor een ander huis omdat we groter willen wonen. Ik heb hele leuke buren maar ze zeggen allemaal dat ze weg gaan als die moskee er komt. Desnoods huren in de particuliere sector. Als dat ding er niet komt zullen ze blijven. Komtie er wel dan vertrekken ze en ja dan weet ik wel wie mijn nieuwe buren worden en dan gebruik ik ook mijn 7 jaren inschrijven voor een ander huis.

Johann van der Veere

#985 Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 18:46

#984: - Re: Oproep huurhuisbewoners 

 Quote #984: Ik heb hele leuke buren maar ze zeggen allemaal dat ze weg gaan als die moskee er komt. Desnoods huren in de particuliere sector.

Zal Speel c.q. zijn beleidsambtenaren leuk vinden, komen er moslimgezinnen voor in de plaats. Lekker dicht bij hun moskee. Ook alle koophuizen weg? Binnen enkele jaren is dat deel van Seghwaert dankzij u omgedoopt tot Moswaert.


Gast

#987 Re: Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 20:07

#985: Johann van der Veere - Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

Die komen er toch wel en ik ga niet in mijn uppie tussen hen inwonen. Bovendien wilde ik toch al weg. Dit proces wordt door de moskee alleen wat versneld.

Anoniem

#988 Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-17 20:10

#984: - Re: Oproep huurhuisbewoners

Ik kan mij uw gevoel goed voorstellen maar op deze manier spelen u en de andere huurders  Speel en dus de Gemeente precies in de kaart. Misschien een idee om de betreffende woningbouwvereniging in te lichten?

Redactie Zoetermeernieuws

#989 Zoetermeernieuws

2011-10-17 20:53

De gemeente heeft niet alleen zitten knoeien met het liveverslag van de avond. Ook het schriftelijk verslag is aangepast in het voordeel van de gemeente. Lees de nieuwe column van Wiland Roscher:
Column:Ook geknoei met schriftelijk verslag Gemeente: "Geen planschade,bewoners krijgen geen cent!!!" http://www.zoetermeernieuws.nl/2011/10/columnook-geknoei-met-schriftelijk.html
SIP/Distruman & Co.

#990 SIP- Website

2011-10-17 23:11

Op dit moment worden brieven verspreid met onze website 'www.sipzoetermeer.nl'. Vandaag is de domeinnaam aangemaakt en over een aantal dagen beschikbaar. Het was kort dag om dit heel snel gerealiseerd te krijgen. Blijf ons volgen via onder andere dit medium en de sociale media. We zijn pas twee weken onderweg en er is al veel gebeurd!!! SIP gaat door, doet u mee?! Kom woensdag 19-10 om 19.00u naar het Stadhuis (Frankrijklaan 6)! Vakantie of niet, wij zijn massaal herkenbaar aanwezig!
Moskee okee maar niet hier

#991 Hmmmm

2011-10-17 23:29

Kortgeleden een enquête van de gemeente ingevuld. Ik meen dat het de "Omnibusenquete' heette.
Let op: de allereerste vraag ging over de groenvoorzieningen van Zoetermeer en dat de stad zich graag als groene gemeente profileert, daarna kwamen pas de vragen over gezinssamenstelling, leeftijd etc.
De gemeente ziet zichzelf graag als groene gemeente maar ondertussen wordt een complete waterpartij weer verkwanseld...


Gast

#992

2011-10-17 23:31

Ik ben het eens met mijn medebewoners, Gemeente moet meer luisteren,CDA waar sta je
SIPmedewerker

#993 Re: SIP- Website

2011-10-17 23:48

#990: SIP/Distruman & Co. - SIP- Website 

 SIPWonderen bestaan! We zijn online!!!! www.sipzoetermeer.nl

 

Johann van der Veere

#994 Re: Re: SIP- Website

2011-10-18 00:03

#993: SIPmedewerker - Re: SIP- Website 

 Gefeliciteerd.

Alleen nog één ding: het is Seghwaert en niet Seghweart.

Voor de rest: veel succes.


Gast

#995 Re: Re: Oproep huurhuisbewoners

2011-10-18 00:11

#984: - Re: Oproep huurhuisbewoners 

 Alle mensen die er zo over denken: als de moskee komt gaan we verhuizen,

KOM NU IN AKTIE VOOR HET TE LAAT IS!

KOM ALLEMAAL 19-10

buurtman

#996 johan

2011-10-18 01:03

johann stop je energie er in tegen de gemeente of wat anders .....
en niet tegen mensen die zich vrijwillig in zitten te zetten !!!!
sip super hoor ,,,,,,ga zo door ,,,,,,mijn stem heb je !!!
buurtman

#997 Re: Re: SIP- Website

2011-10-18 01:04

Bert Wilders

#998

2011-10-18 01:41

Vreselijke reacties, zijn we, de goeden niet te na gesproken, niet heel erg PVV geindoctrineerd en dus verkeerd bezig. Tolerantie is bij SIP ver te zoeken. Ik schaam mij er voor deze brieven in de bus te krijgen.

Gast

#999

2011-10-18 02:09

ik heb met iemand van de jehova gesproken en die vertelde mij dat een half jaar geleden al was beslist om op de Roggeakker een moskee te bouwen als die gasten die daar een moskee gaan bouwen voor 1 november 2011 honderd zestigduizend euro betalen dan kunnen ze beginnen met bouwen,dus bewoners van seghwaert die hypocriet van laten we het maar netjes houden Heer speel, speelt een smerig spelletje met de bewoners,vraag mij af hoeveel hij hier zelf aan overhoud + zijn bonus die deze */*//*/*** speel krijgt, laat speel een moskee in zijn achtertuin bouwen of in zijn straat maar daar vind deze vent zicht te goed voor het is een grote hypocriet
SIP-fan

#1000 Re: van een SIP fan

2011-10-18 02:44

#998: Bert Wilders -  

 SIP pakt het juist goed aan.

Ze hebben heel goed gezien dat de moskee van ruim 600m2 niet past op een stukje grond van ongeveer 610m2, tussen een Jehova's kerk en een grootschalig wooncomplex.

Het blijkt uit alles dat de gemeente/dhr Speel niet goed heeft nagedacht over wat de gevolgen zullen zijn op het gebied van geluidsoverlast, huizenprijzen, parkeerproblematiek, groen, leefgenot, enz enz enz

Buiten dat is de wijze van aanpak van onze wethouder Speel ronduit slecht!!! En dat in een tijd waar men pleit voor goede communicatie???

Misschien is het een idee voor mensen om eens een kijkje te nemen op de door de stichting ICS aangewezen plek???

En zeg dan zelf, je gunt hun toch ook meer ruimte??? En dan kunnen de kinderen uit het wooncomplex hun speelveldje houden!!

SIP: Heel veel succes!!!