geen R11bis

Rudy

/ #9

2011-11-29 11:49

Wat is dat toch met al die petities? Ik kan ondertussen door de bomen het bos niet meer zien.

Dit weekend stond er iemand aan mijn deur van R11mis met een "red de berm" petitie om ervoor te ijveren dat de R11bis zou geboord worden in plaats van deze aan te leggen met het nu geplande "cut and cover" systeem. In die petitie kon ik mij nog net vinden omdat men daar wel de nodige realiteitszin aan de dag leek te leggen om in te zien dat er wel degelijk iets moet gebeuren in de zuidrand. Als men dan (in deze tijd van besparingen) toch zou besluiten om de R11bis te boren én de omleidingsweg ondergronds aan te leggen dan kan je daar uiteraard niet tegen zijn. Iedereen mag dromen...

Met deze petitie pleit men daarentegen weer voor het status quo. We leggen de Antwerpsestraat en de Statielei terug aan en we bouwen een (hopelijk) mooi stadsplein maar ondertussen doen we vooral niets aan het transitverkeer.
Ga inderdaad eens kijken naar google maps en kijk hoe Mortsel gelegen is tegenover Lier, Mechelen, Antwerpen, E19 en E313. Alle gemeenten met een dergelijke transitfunctie proberen het zwaar verkeer UIT het centrum te houden, maar sommigen hechten blijkbaar meer belang aan mistig akker- en veldenlandschap dan aan een centrum waar onze kinderen niet vergast worden op weg van en naar de school.
Ergens tegen zijn is uiteraard helemaal niet moeilijk maar dan verwacht ik toch wat meer alternatieven (zonder paard en kar argumenten) van de R11mis groep.

Ik hoop tevens dat als er volgend weekend mij weer iemand met een "red de berm" petitie overvalt, er niet nog een derde standpunt naar voren geschoven wordt.