Broodfokker hezehof te lummen moet stoppen!


Gast

/ #594 Re: Onderzoek Broodfokkerij

2018-07-31 10:26

#585: - Onderzoek Broodfokkerij  

10 jaar geleden een hondje daar gekocht. Enkel de pups waren te bezichtigen na afspraak en enkel de rassen waarvoor je interesse had; Ik had ook gevraagd of ik achteraan in het gebouw ook even mocht kijken, maar aangezien ik toen een klein gezelschapshondje wilde mocht dat niet. toen had eigenlijk mijn innerlijke alarmbel al moeten afgaan, maar met het zien van deze puppy's ben je natuurlijk meteen verkocht als '24-jarige'. De papieren kreeg ik niet meteen mee naar huis, maar gingen worden opgestuurd. Echter na dag 2 had mijn pup nog steeds niet gegeten, waarop ik naar d edierenarts trok. Deze wist mij het volgende te vertellen: niet normaal dat ik de papieren niet gekregen had onmiddellijk, pup zat vol wormen, had vocht op de longen, was veel te jong, naar schatting zelfs maar 4 weken!!! conclusie: spuitje voor de pup want het vocht op de longen werd erger, waardoor het pupje echt naar adem leek te happen. Ik ben ingegaan op toch nog een laatste redddingspoging, en 1000€ later en 4 weken verlof om hem dag en nacht te kunnen verzorgen ben ik blij te mogen zeggen dat hij dit jaar zijn 10de kaarsje heeft mogen uitblazen. Het littekenweefsel van het vocht op de longen is mettertijd wel geminderd maar nog steeds aanwezig. 

Toen ik van mijn dierenarts de nodige info verkregen heb en enkele dagen later ook een 'Pools" paspoort in mijn brievenbus mocht vinden, ben ik verhaal gaan halen bij het Hezehof in Lummen. Bleek ook dat mijn pup inentingen had gekregne die hij helemaal niet moest hebben, en zeer belangrijke inentingen niet gekregen had, alles in Pools dus niet zo gemakkelijk.

De reactie bij het Hezehof was eerder gelaten, twas precies niet de eerste keer dat er iemand kwam klagen. Na lang onderhandelen, mocht ik teruggaan en een pup kiezen van 'dezelfde waarde' als de mijne, de mijne daar achterlaten en dat zouden zij wel verder afhandelen (waarschijnlijk doden, of nog eens opnieuw verkopen). Hier ben ik natuurlijk niet op ingegaan. Zouden ze met hun kinderen (die daar toen ook rondliepen) hetzelfde doen dan?

 

Na al die jaren weet ik wel beter, ik heb nu mijn hart verloren aan Mechelse Herders en ben aangesloten bij het NVDV waar we wedstrijden spelen en wel mensen met een hart voor dieren zitten.