Stop de vete onder de V-partijen!

Brecht Arnaert

/ #19 Beide N-VA en VB zijn fout

2012-04-22 20:24

De analyse van beide N-VA en VB is fout. N-VA denkt zo groot te kunnen worden dat ze het systeem kan kraken, maar het systeem is zich voor onze ogen aan het heruitvinden. VB denkt de Vlaamse bevolking zo ver te kunnen krijgen dat ze de grote stap voorwaarts zullen wagen, maar dat is de aard van ons volk niet. Vlamingen zijn angsthazen, kijkend naar wie ze moeten volgen.

Vergeet burgerlijke ongehoorzaamheid, daarvoor is de Vlaming niet groot genoeg. Maar politieke ongehoorzaamheid, dat kan een optie zijn. De ideeën die ik naar voren breng in www.dekwantumsprong.be zijn nog door niemand weerlegd, en ik denk dat het een valabel project is waar N-VA, VB en alle partijen die nog een greintje liberaal bloed in hun aderen hebben aan kunnen samenwerken.

En doen ze het niet, dan is Vlaanderen zijn onafhankelijkheid niet waard. Dan hoop ik uit de grond van mijn hart dat heel dit klootjesvolk, mijn klootjesvolk, zo snel mogelijk verfranst wordt. Ik zeg dat niet uit een goedkoop retorisch verlangen, maar om mensen erop te wijzen dat het een natuurwet is: wat niet vecht voor zijn eigen bestaan, gaat ten onder. Beweren de Vlamingen een eigen reden van bestaan te hebben, laat ze het dan bewijzen.

Ik roep in DKS niet op om de Walen te domineren, maar om op te komen voor onszelf. Je kan niet blijven weglopen, je kan niet blijven plooien. Soms moet je je tanden laten zien, de sprong wagen, en de grondwet breken. Mocht N-VA willen, dan kan het de andere partijen, met de steun van de bevolking, zo isoleren dat ze niet anders kunnen dan meedoen. BDW liet al ballonnetjes op in die richting. Ik hoop er meer te zien.