De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post


Gast

#66 Re: Geachte knuppel.

2013-08-09 11:27

#64: - Geachte knuppel.

En tot slot na het lezen van uw reacties op eerdere antwoorden:

Ik krijg sterk de indruk dat u vindt dat de in loondienst belaste inwoners van dit land gestraft worden door de huidige zelfstandigenaftrek. Ik ben het met u eens dat we min of meer in hetzelfde schuitje zitten, maar u stelt de zaken wel erg zwart/wit. Daarnaast beseft u niet dat in bepaalde branches vrijwel uitsluitend gebruik wordt gemaakt van freelance / ZZPers (bijv. de media). Het lijkt me te kort door de bocht om te stellen dat deze ZZPers maar gestraft moeten worden op hun inkomen, zonder enige mogelijkheid tot het gebruik van een aantal van de voordelen van loondienst. Deze ZZPers hebben de aftrek nodig om buffers op te bouwen voor toekomstige klappen. In essentie krijgt u dezelfde financiele voordelen van de aftrek van uw werkgever, maar zult u deze voordelen pas ontvangen op het moment dat het onheil zich aandient. Een ZZPer moet zich hier zelf tegen wapenen, door middel van de zelfstandigenaftrek.

 

 

Reacties


Gast

#83 Re: Re: Geachte knuppel.

2013-08-09 13:35:28

#66: - Re: Geachte knuppel.

Voor de goede orde, ik ben 6 jaar ondernemer geweest,zorgde dat er bij 9 andere gezinnen brood op de plank kwam, betaalde 5000 euro AOV premie per jaar, heb een levensgroot pensioengat omdat er onvoldoende overbleef om wat weg te zetten en heb tgv de crisis het ondernemerschap tgv een faillissement moeten opgeven. Ik begrijp dus uitermate goed dat ZZPers opkomen voor hun inkomen.

Ik ben alleen van mening dat het niet de overheid-IB betalende burgers moeten zijn die moeten betalen voor veel ZZPers wiens diensten dan wel producten onvoldoende gevraagd worden.Wanneer er geen dekkende kostprijs neergelegd kan worden is dat dan de schuld van de overheid?Ik zou dus graag een andere regeling zien dan een weinig differentierende zelfstandigenaftrek.Het is natuurlijk vreemd dat veel ZZPers schijnbaar te weinig omzet genereren om van te kunnen leven?Als ik kijk hoe er aan de rechtszekerheid van ons loonslaven is bezuinigd is het niet vreemd dat ook de ZZPers worden aangepakt.Vervelend maar m.i. niet onterecht.