De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post


Gast

#73

2013-08-09 12:34

De VAR-WUO (winst uit onderneming) is een prima instrument, de Belastingdienst heeft vorig jaar mijn boeken gecontroleerd op de criteria 'meer opdrachtgevers', 'investeren en risico'. Moeten ze gewoon vaker doen. Ik zie veel verkapte dienstverbanden; langdurig voor 1 opdrachtgever werken. Dan ben je geen ondernemer.
dolf@weverink.nl

Reacties


Gast

#115 Re:

2013-08-09 21:37:42

#73: -

ik ben uit ontslag in zelfstandigheid gerold, en mijn opdrachtgever is helaas een van de weinige en vooral veruit de grootste... in mijn branche heb je weinig te tellen, het is meer dat je blij mag zijn dat je voor het bedrag dat de oprachtgever wil betalen mag werken... ik werk overdag en 30-40 uur per week plus reistijd. daarnaast administratie en dan hou ik nauwelijks voldoende over om mijn oude salaris te dekken. Ik probeer aan aqcuisitie te doen, maar dat wil nog niet lukken zoals ik het graag zie, ik kan in deze tijd maar moeilijk nieuwe opdrachtgevers vinden....

betekend dat dat ik verkapt in loondienst ben.... strikt genomen wel... maar niet uit vrije keuze en niet zonder poging dat te veranderen... maar er zitten maar 40 kantooruren in een week, en die moet ik spenderen aan werken omdat ik anders inkomen tekort kom, dat maakt aqcuisitie verdomd lastig.