Petitie tegen de stopzetting van de 6 meertalige onderwijsproject

Quoted post


Gast

#184

2011-05-23 20:19

Ik ben 14 en heb Spaans gevolgd met het project.Ik ben zelf half Spaans half Belg.Volgens mij weet u totaal niet waarover u spreekt.Voor mij en alle andere leerlingen heeft het zeer goed geholpen om ons verder te ontwikkelen.Ik volg zonder problemen A.S.O en vind dat u zich niet zo kunt uitspreken over een project zonder dat u het nut ervan kent.Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze me willen onderuithalen omdat ik deels nederlandstalig ben.Door Nederlands én Spaans te volgen heb ik later meer kansen in het leven dan enkel met Nederlands.En dat geld ook voor het Turks en Italiaans project.Als u wil weten hoe het in elkaar zit zou u beter eens naar de scholen komen kijken en niet zomaar als een blinde over kleuren oordelen.Quiere que se lo escriba en español?

Reacties

prosper

#186 Re: meertaligheid

2011-05-23 21:11:29

#184: -

mij hoef je niet te overtuigen van de voordelen van meertaligheid. en dat je bter af bent met spaans en nederlands dan met nederlands alleen staat als een paal boven water.

In Brussel ben je beter af met Spaans  og gelijk welke taal  zelfs met japans dan met nederlands...
Probeer maar eens nederlands te spreken in Brussel of zijn 19 randgemeenten... terwijl onze grondwet voorziet dat het Brusselse hoofdstedelijk gewest tweetalig MOET zijn.  dat bedoel ik dat in brussel nederlandstaligen altijd onderuit worden gehaald. je hebt mij nog steeds niet overtuigd dat dit project goed is voor nederlandstaligen/ cq ~heid in Brussel !

Maria

#229 Re:

2011-06-05 13:07:33

#184: -  

 En kon je geen Spaans met jouw Spaanstalige ouder leren???? Wat den je dat met tweetalige Belgen gebeurt???? Mijn kinderen hebben met mij Frans gesproken, met hun papa hebben ze altijd het Nederlands gesproken. Nu zijn ze perfect tweetalig (en we wonen in Antwerpen waar ze geen Frans op straat kunnen horen!) zonder ooit van een duur project te kunnen genieten! Met een goede IQ en de steun van jouw ouders zou je ook in ASO zijn, hoor.