no2morrowlandXL

Quoted post


Gast

#11 Re: Tomorrowland

2014-01-31 01:02

#4: Anti-azijnpisser - Tomorrowland

dat vind ik nu net wel een reden... het kan niet dat 1 festival zoveel zeggenschap heeft over een publiek recreatiedomein. de recreanten en het toerisme moeten in de zomer helemaal wijken voor dit 1e festival. de werken die er gebeuren zorgen er ook voor dat bezoekers van de schorre weer eens op de 2de plaats komen. door de komst van de nieuwe brug over de visvijver kunnen hobbyvissers voortaan niet meer in alle rust vissen, delta vliegers die mogen in mei al niet op de helling vanwege het gras en daarna de opbouw en vorigjaar de aanleg van de asfvaltweg beneden aan de helling en binnenkort wordt hun helling nog eens minder stijl gemaakt. als wandelaar moet je vanaf de lente tot aan het afsluiten continu oppassen voor vrachtverkeer.

wandelen met de hond in de schorre kan vanaf de lente ook niet meer rustig want vele honden schrikken vaak van de vrachtwagens en vanaf mei kunnen ze amper nog op het gras... eerst het zaaien, dan staat het de hele tijd afgespannen met draad waar ze zo in verstrikt geraken en dan de platen die bij warm weer opwarmen en dan wordt de hondenweide ook nog eens ingepalmt en onveilig gemaakt voor spelende honden of honden met jachtinstinct.

voor kinderen is het daar al helemaal niet veilig meer en dit alles omdat 1 festival de hele infrastructuur van het domein naar zijn hand wil zetten.

tot 2012 vond ik het allemaal best ok maar sinds vorig jaar met alle werken en het veel vroeger/langer afsluiten van de schorre vind ik het wel genoeg geweest.

Reacties


Gast

#152 Re: Re: Tomorrowland

2014-01-31 12:14:51

#11: - Re: Tomorrowland

Zo is dat , groot gelijk heb je

patje

#280 Re: Re: Tomorrowland

2014-01-31 18:15:04

#11: - Re: Tomorrowland

ni liege in mei is er nix te zien in de schorre en ik wandel daar ELKE dag

anoniem

#647 Re: Re: Tomorrowland

2014-02-19 21:23:35

#11: - Re: Tomorrowland

"de recreanten en het toerisme moeten in de zomer helemaal wijken voor dit 1e festival".

Nooit bij stilgestaan dat Tomorrowland een gigantische boost is voor het toerisme in de provincie Antwerpen en Vlaanderen in het algemeen?

Er worden vluchten vanuit de hele wereld, treinen vanuit Frankrijk, UK, Nederland en Duitsland en bussen ingelegd. De hotels zijn in die periode volboekt en de festivalgangers kopen ook nog veel in de plaatselijke winkels waardoor dit ook onrechtstreeks met toerisme te maken heeft.

Zonder Tomorrowland komen er misschien wel meer dagjestoeristen en wandelaars, vissers,... naar De Schorre. Maar met Tomorrowland wordt dit zoveel meer: een toeristische boost voor de streek en een monument om als Belg trots op te zijn.

Om maar te zeggen dat het toerisme helemaal niet moet wijken, integendeel: het is duizenden keren groter!