no2morrowlandXL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie no2morrowlandXL.

linneke

#151

2014-01-31 12:14

en wie van jullie woont er in de nabije buurt van de schorre en maakt vaak gebruik van de schorre? wie van jullie ziet hoe de schorre zijn recreanten meer en meer opzij schuift voor 1 festival?
iedereen spreekt hier over maar 1 weekend en geluidsoverlast die maar tot 1u duurt terwijl de werkelijkheid heel anders is! de hele lente wordt er dusdanig veel gewerkt dat met kinderen daar wandelen niet meer veilig is en recreanten die voor een bepaalde sport komen hun sport hier amper nog veilig kunnen uitvoeren... vissen in de visvijver zit er dit jaar niet in en vorigjaar konden de deltavliegers van april tot midden augustus niet op de delta weide en dit jaar wordt hun delta helling minder stijl gemaakt.
het domein wordt voor 1.5 maand tijdens de zomervakantie helemaal afgesloten waardoor spelende kinderen daar ookal niet meer welkom zijn.

de overlast van de weekends zelf duurt ongeveer tot 3.30u... zolang blijven festivalgangers met groot lawaai door de straten dwalen en dan heb je van die grapjassen die op je ramen kloppen in het midden van de nacht.

bek dicht dus als je niet weet waar je over praat!
en nee... ik ben geen azijnpisser... met Music For Life ben ik meermaals gaan kijken, vond ik top.

Gast

#152 Re: Re: Tomorrowland

2014-01-31 12:14

#11: - Re: Tomorrowland

Zo is dat , groot gelijk heb je

dd

#153 Re: Re: PRO TML

2014-01-31 12:18

#138: - Re: PRO TML 

 Hoe U fassisme aan een foto kan herkennen is mij een raadsel. Als U en feest als kuddegeest afdoet bent U zelf eerder een eenzaat zeker?

dd

#154 Re: Re: Sukkelaarskes toch

2014-01-31 12:21

#133: ne sukkelaar - Re: Sukkelaarskes toch 

 Sinds waneer bepaalt U voor de maatschappij wat meerwaarde is of niet? De maatschappij, dat is iedereen, niet alleen de luide klagers.


Gast

#155 Re: Re:

2014-01-31 12:22

#144: - Re:

Er zijn altijd mensen die er erger aan toe zijn... maar dat wens je iemand niet toe. Geluidsoverlast wordt schromelijk onderschat. België (Vlaanderen voor een goed verstaander) is samen met Japan en Spanje het land met het meest geluidsoverlast ter wereld. Veel jongeren hebben blijvende gehoorschade door festivalbezoek. Dit terzijde.

Als je me ziet als iemand die opgesloten zit tussen 4 muren (en geen leven heeft), dan moet ik je teleurstellen: ik ga gewoon weg (en héél ver dit jaar). Ik ben echter ook begaan met de mensen (en de kikkers) voor wie dat niet mogelijk is en die die lawaaihel nu 2 weekends moeten doorstaan - terwijl dat dus niet hoeft!

Ik heb al uitgelegd dat er eigenlijk een maand overlast is. Waarom kan dat festival niet op een plaats waar het geen hinder veroorzaakt? Kan iemand van de TML-fans mij dat eens uitleggen? (dit is voor alle duidelijkheid een retorische vraag - straks gaan ze dat nog doen ook...).

Teken de petitie en volgend jaar gaat TML door op een akker ergens over 't Scheld - vàààr weg van mensen en dieren. Tot groot plezier van iedereen (behalve misschien de organisatoren die zelf de aan- en afvoer van het publiek gaan moeten organiseren).


Gast

#156

2014-01-31 12:23

Ach, het gaat hier niet over overlast.
De mensen hebben gewoon geld geroken.

Gast

#157

2014-01-31 12:25

ik weet de oplossing, doe dit festival in de tuin waarvan iedereen zegt dat er geen overlast is. Dan is alles opgelost!!
dd

#158 Re: Re: triest

2014-01-31 12:25

#129: - Re: triest 

 Is het niet net logisch dat een recreatiedomein gebruikt wordt voor recreatie, hier dus een festival, en niet enkel voor mensen die hun hond willen uitlaten?


Gast

#159 Re: Re: Re: PRO TML

2014-01-31 12:28

#153: dd - Re: Re: PRO TML

Heb je de foto's van de Nasi-bijeenkomsten en Italiaanse fascisten al eens vergeleken met de massahysterie van TML?

Als dat geen kuddegeest is, ben ik een eenzaat.

Fascisme wordt o.m. gekenmerkt door een misprijzen voor het individu. Ga maar na. Er zijn nog meer overeenkomsten.

Maar nu ga ik er hier mee stoppen. Alles is gezegd.


Gast

#160

2014-01-31 12:35

Zaagt is ni ouwe zakke, gun de jeugd ook is wa! ge moet fier zijn dat een wereldwijd bekend festival in uw buurt wordt gehouden!

Gast

#161 Hypocriet

2014-01-31 12:38

2 Dinge, ten eerste het is een vakantie periode dus veel mensen zijn niet eens thuis. En ten tweede, het zijn mensen die hier op zagen die 's zondags hunne gazon afrijden...

Gast

#162 Re:

2014-01-31 12:42

#157: -

 

jammer genoeg hebben dat soort mensen ook buren


Gast

#163 Re:

2014-01-31 12:43

#160: -

sebiet es op uw bakkes kome kloppen , dan wete wat ne zogezegde ouwe nog kan!

Bosstraat loves tml

#164 Re: Re: Re:

2014-01-31 12:44

#155: - Re: Re:

Tommorowland gaat al zeker door tot 2024 dus petitie of niet who gives a shit!!! wij wonen vlak naast de schorre met 2 kindjes en iedereen bij ons vind het super1!!! Elk jaar zijn we van de partij,waarom wenen der dan mensen die 20km verder wonen??

 

yesterdayland

#165 Re: Re: Gentse Feesten

2014-01-31 12:44

#107: - Re: Gentse Feesten

als ik jullie geklaag hoor kunnen jullie ook meegenieten. ben de afgelopen jaren al een paar keer geweest en er is ook vrij veel animatie naast het terrein. so what's the problem?

tom

#166 Re: Tml

2014-01-31 12:46

#7: Ant-azijnpisser - Tml

Dan weet je waar je aan begon ;)


Gast

#167

2014-01-31 12:47

Het wordt dringend tijd dat men bewust wordt van de ontzettende geluidsoverlast die totaal genegeerd wordt in heel Vlaanderen. Overal mag je zoveel lawaai maken waar en wanneer je maar wil. Waar gaat dat naar toe... Een samenleving die baby's, kinderen, ouderen, dieren en de natuur totaal negeert daar wil ik en heel veel andere (stille) mensen niet in leven.
En dit terwijl al talloze onderzoeken aangegeven hebben hoe verdomd schadelijk geluidsoverlast (zelfs minieme) is voor ons hele wezen (niet alleen de oren!).
Ik zou zeggen: wordt bewust!

Gast

#168

2014-01-31 12:50

Het argument "éénmalig" is eerder ook gebruikt bij uitbreiding van Rock Werchter naar 4 dagen. Geef een vinger, en ze nemen een arm.

Gast

#169 Re: Re: Re: Re:

2014-01-31 12:51

#164: Bosstraat loves tml - Re: Re: Re:

omdat ze geen gratis tickets kunnen scoren.


Gast

#170 Re: Re: Re: Re:

2014-01-31 12:54

#164: Bosstraat loves tml - Re: Re: Re:

misschien omdat het gaat om het principe, alle festivals worden maar groter en duren steeds maar langer. Vroeger was een festival 1 dag per jaar en de overlast klein. Nu moet het 2, 3 dagen duren of zelfs verschillende weekends en zo groot mogelijk zijn dus ook de overlast groter en langer. UIteraard zijn er mensen die er veel geld mee verdienen en voor deze zal het nooit genoeg zijn.


Gast

#171 Re:

2014-01-31 12:55

#156: -

Dit zegt meer over de categorieën waarin jij denkt dan over die mensen...


Gast

#172 Re: Werchter

2014-01-31 12:55

#99: Huppelknuppel - Werchter

he inwoner van werchter start dan tegen jullie festival eens een petit he moeit u niet met die van boom schol

 


Gast

#173 Re: liever industrie in uw tuin?

2014-01-31 12:56

#3: jos - liever industrie in uw tuin?

Jos,

met 1 weekend TML was een consensus bereikt en een mondeling akkoord met organisatie en gemeente.

Zonder de buurt te kennen is het nu 2 weekends, sorry, not done.


Gast

#174 Re:

2014-01-31 12:57

#1: -

Op 2 weekendjes komt dat toch niet, komaan... Je bent toch ook jong geweest?


Gast

#175 Re: Hypocriet

2014-01-31 12:57

#161: - Hypocriet

gras afrijden op zondag zou ni mogen maar een festival wel wie is er hier de hypocriet.