Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post


Gast

#8396 Re:

2014-09-07 16:51

#8393: -  

"israel martelt Palestijnen op grote schaal", waar o waar heeft u zoiets gezien en hoe kunt u zoiets bewijzen?

U beweert dat lebanon ook een democratie is net als Israel. Hoe komt het dan dat de Palestijnen in Lebanon geen rechten hebben, ze kunnen geen land kopen, geen huis bouwen. Ze zijn door de wet gedoemd om voor altijd vlichtelingen te zijn. Hoe weet ik het? Een van mijn collegas komt uit Lebanon. Haar vader is met 17 jaar naar venezuela gevlucht en daar heeft hij wel een bestaan kunnen opbouwen, maar de familie die in Lebanon zit, jammer genoeg, is nog steeds "vluchteling"en zonder rechten. Nu werkt zijn dochter waar? in Lebanon? Nee: in Nederland!

Ik ken ook een andere Palestijn, wiens familie in 1948 naar Syrie is gevlucht om aan de grote afgekondigde slacht te ontsnappen (Syrie en Jordanie hadden de grootse slachting van de geschiedenis aangekondigd en Israel aangevallen). De familie van deze vriend van mijn, die daar (in Syrie)  is heeft nooit een bestaan kunnen opbouwen. Nu met de burgeroorloog des te minder.

De kinderen van deze familie zijn verspreid in Zweden, In Amerika en hier in Nederland. Degene in nEderland is mijn collega. Hier als vluchteling hebben ze kunnen leren, burgeschap verkrijgen, en nu werken ze, zijn getrouwd en hebben een gezien.

Een deel van de familie is niet ontsnapt, is in Israel gebleven en heeft destijds daar de slachting afgewacht. De slachting is gelukkig niet geweest, want Israel heeft gewonnen (nu drie keer al). Guess what? Dit aftakking van de familie (die nooit is gevlucht) heeft een reguliere israeli paspoort, ze studeren, ze trouwen, ze werken, ze stemmen, ze leven en ze komen hier op bezoek en ontvangen mensen op bezoek. Ik heb ze gevraagd: zijn er misschien rechten die jullie niet hebben? neen, ze hebben alle rechten net als alle anderen israelier. Aan het nummer op hun paspoort kan je wel zien dat zijn "autochtonen" zijn, en dat is alles. De rechten zijn gelijk voor alle brugers van israel.

Israel is het einige land in het Middenoosten waar Palestijnen van volledige brugerlijke rechten genieten. Ik heb het over de Palestijnen met Israelische paspoort. Die Plaestijnen in de westoever bank zijn natuurlijk geen Israelis. Die zijn bezet doordat Jordanie, Egypte, Lebanon, Syrie en Iraq Israel hebben aangevallen de dag daarop haar onafhankelijkheidsverklaring. Dat heeft Israel natuurlijk niet bepaald. Israel heeft alleen moeten reageren aan hun plan om het land te bevrijden "van de river to the sea", met andere woorden, Israel vernietigen.

Sindsdien is er oorlog geweest en israel heeft zichzelf moeten verdedigen. Egypte heeft met Sadat vrede met Israel gesloten en heeft zodanig de Sinai teruggekregen, maar de andere landen hebben nooit vrede gesloten. Als er geen oorlog was, waren de lieve Palestijnen zichzelf aan het laten ontploffen in bussen, in restauranten, op huwelijksfeesten enz... Daardoor heeft Israel de muur gebouwd, de beroemde checkpoints ingesteld en blijf de Jordaan westoever bezetten. 

De checkpoints zijn bedoeld om te checken alles en iedereen die door Israel zich beweegt met als doel te voorkomen dat mensen aanslag plegen. Dit is blijkbaar geen idee van israel geweest. Ze hebben zichzelf moeten verdedigen van de terroristen die dachten met zelfmoordaanslagen te vechten om Palestina te bevrijden.

Was het niet voor de oorlog en al de rotzooi dat de omringende landen tegen israel voeren, was Israel een vreedzame land. Ze hebben het gedemonstreed door vrede met Egypte te sluiten en ook in 2005 door Gaza volledig vrij te laten en aan de Palestijnen over te dragen.

 

Verkiezingen en Hamas.

Wat heeft Israel of het West tegen Hamas: dat Hamas de staat Israel niet erkent. Ze willen Israel uitroeien en ze maken geen geheim van. U kunt gewoon hun politieke programma lezen. hij staat op internet, het is publiekelijk.

Wat denkt u, dat als Belgie op een partij zou stemmen die roept tot het vernietiging van Vlanderen en de dood aan alle Vlanders en Nederlanders, en als zij rakketten zouden afvuren op Antwerpen, Tilburg en Eindhoven, om Vallonie van de bezetter te te bevrijden, dat Nederland stil zou zitten?

Waarom moet israel dat wel doen?

Reacties


Gast

#8397 Re: Re:

2014-09-07 22:27:04

#8396: - Re:  Wat denkt u, dat als Belgie op een partij zou stemmen die roept tot het vernietiging van Vlanderen en de dood aan alle Vlanders en Nederlanders, en als zij rakketten zouden afvuren op Antwerpen, Tilburg en Eindhoven, om Vallonie van de bezetter te te bevrijden, dat Nederland stil zou zitten?

 Heeft u ook een zin die tenminste nog de schijn van inhoudelijke betekenis ophoudt?