Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.

belg

#8376 Re:

2014-09-03 23:36

#19: -  

 wat zaten die daar te doen babys en kinderen vermoorden?

hollander
Gast

#8377 Re: Re:

2014-09-03 23:42

#8376: belg - Re:  

 Nee, mens-erger-je-nieten. Get a life, loser!


Gast

#8378 Re:

2014-09-03 23:49

#8359: -  

 Natuurlijk, als men geen weerwoord heeft is al gauw iets gezeik een duidelijk voorbeeld van het omgekeerd evenredig zijn van de grote bek en de hoeveelheid verstand.


Gast

#8379 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam

2014-09-04 00:08

#8374: - Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam 

De meest aanvaarde theorie onder archeologen is tegenwoordig dat de Filistijnen afkomstig zijn uit de Myceense beschaving in Griekenland en via Cyprus aan het eind van de 13e eeuw v.Chr. naar Egypte en Kanaan kwamen. Omstreeks deze tijd ontstonden allerlei volksverhuizingen waarin volkeren zuidwaarts trokken, mogelijk na een catastrofe (een aardbeving, brand, hongersnood of de inval van een ander volk).Voor een herkomst uit Myceens Griekenland en een verband met Cyprus pleiten archeologische vondsten, waaronder aardewerk, architectuur en inscripties. Dit sluit echter een oorspronkelijke herkomst uit het Minoisch Kreta, die met name in oudere literatuur genoemd wordt, niet uit, aangezien de Minoïsche beschaving vaak beschouwd wordt als de voorloper van de Myceense beschaving. 

Dus hoezo de huidige Palestijnen met de bijbelse Filistijnen vergelijken? 

Het Palestijnse Nationalisme was in 1948 nog zwak. VN-onderhandelaar Folke Bernadotte schreef in dat jaar in zijn dagboek:

Zij hebben ook nooit een specifiek Palestijns nationalisme ontwikkeld. Daarom is de eis voor een aparte Arabische staat in Palestina relatief zwak. Het lijkt erop dat de meeste Palestijnse Arabieren er onder de huidige omstandigheden best tevreden mee zouden zijn als zij door Transjordanië worden ingelijfd.

Het Palestijns nationalisme is met name in de jaren zestig opgekomen, samen met de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie PLO. Nog in 1977 gaf Zahir Muhsein echter aan dat er tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen geen verschillen zouden bestaan en dat de Palestijnse identiteit alleen om politieke redenen benadrukt werd.


Gast

#8380 Re: Re:

2014-09-04 08:21

#8378: - Re:   Natuurlijk, als men geen weerwoord heeft is al gauw iets gezeik een duidelijk voorbeeld van het omgekeerd evenredig zijn van de grote bek en de hoeveelheid verstand.

 Ja, zeg ik toch: gezeik!


Gast

#8381 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam

2014-09-04 08:25

#8379: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam 

 Ja, en in diezelfrde 13de eeuw v.Chr. waren er nog geen Israëlieten in die streek. Dus hoezo de huidige Israëlieten vergelijken met de Bijbelse Israëlieten. Feit is, lullo, dat jij beweert dat de Palestijnen in de twintigste eeuw zijn "uitgevonden", maar dat die er al in de streek waren die ze nu nog steeds bewonen, waren nog voordat de Israëlieten er naar toe trokken.

Wat de Britse imperialisten drieduizend jaar later met die streek aangeklooid hebben, doet er wat dat betreft helemaal neit toe.

Geef nou gewoon je ongelijk toe en zit niet als een tol te draaien.


Gast

#8382 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam

2014-09-04 10:26

#8379: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demo rotterdam 

 Hebben we ons alle moeite gedaan om speciaal voor jou hier zevenentwintig pagina's van de Encyclopædia Brittanica te citeren en dan kom jij doen alsof je het wiel hebt uitgevonden.

Ja, schlemiel, de Palestijnen woonden er al. De naam "Palestijn" is afgeleid van "Filistijn"; het is hetzelfde volk.


Gast

#8383

2014-09-04 11:03

Wie de discussies bij petities als deze en via de reguliere media volgt, zou de indruk kunnen krijgen dat bijna iedere 'allochtoon' een extremistische moslim is, dat het land overstroomd dreigt te worden door kansloze migranten en dat de sociale cohesie bedreigd wordt door vrouwen met hoofddoeken.
Het zijn beelden die zelden gebaseerd zijn op feiten, maar wel effectief een beroep doen op angstgevoelens van burgers.
In de vorige eeuw was dat anders, maar niet per se beter: toen werd vaak met een te roze bril naar 'de multiculturele samenleving' gekeken en was er te weinig aandacht voor de problematische kanten van het integratieproces.

Wij willen stimuleren dat het integratiedebat nuchter gevoerd wordt. We hechten veel waarde aan feiten en aan onderzoek, we geloven niet in één enkele waarheid
Iedere ‘waarheid’ moet ter discussie gesteld kunnen worden. Alleen een open debat, waar iedere stem gehoord kan worden, kan leiden tot de kennis die nodig is om maatschappelijke problemen op te lossen.


Gast

#8384

2014-09-04 11:16

Euh...Nederlandse moslims nemen geen afstand? Kijkt u even mee?

21 augustus 2014 | 20:46

'Moslims nemen nooit afstand van terreur' klinkt het steeds weer. 

Degenen die dat blijven beweren, lijken of last te hebben van hun ogen of oren, of ze nemen selectief waar of ze zijn kwaadaardig. 

Want los van de vraag of het geen volstrekt achterhaalde wijze van groepsdenken is om individuele moslims collectief aan te spreken op het wangedrag van extremisten elders, ....er wordt WEL massaal afstand genomen.

Zo heeft vandaag het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) - opnieuw - een verklaring uitgegeven waarin het samenwerkingsverband van koepelorganisaties in duidelijke taal afstand neemt van de "onmenselijke praktijken van ISIS". 

Het CMO schrijft onder andere: "We veroordelen deze terreurdaden. ​D​e moslimgemeenschap voelt zich absoluut niet verbonden met dit soort praktijken.(..) Het is tevens beschamend om te zien dat ​sommige ​moslimjongeren in verschillende demonstraties en optochten in Nederland ​sympathiseren met​ ​ISIS​. W​ij interpreteren deze rebelse uitingen in het licht van maatschappelijke ontevredenheid​ over de eigen positie​. Deze jongeren zijn​ zich​ veelal niet bewust van het kwaad waarmee zij zich associëren. De Nederlandse moslimgemeenschap moet als eerste haar verantwoordelijkheid nemen, waakzaam en alert zijn op ​jongeren die dreigen af te glijden. Tevens moet​en wij met zijn allen de​ krachten bundelen ​om tot een integrale en preventieve aanpak ​te komen ​om radicalisering onder moslimjongeren tegen te gaan.​" 

Het is niet de eerste keer dat een moslim, een islamitische organisatie of organisatie van etnische minderheden afstand neemt van extremisme. Eerder verscheen, bijvoorbeeld, op dit blog::

  • Islamitische en migrantenorganisaties geven samen met SP en GroenLinks een verklaring tegen ISIS af.
  • Htib: steun aan ISIS is misdaad tegen de mensheid
  • ISIS is niets meer of minder dan een criminele organusatie
  • Pak ISIS nu aan
  • Nederlandse Koerden vragen aandacht voor situatie in Koerdiatan
  • Koerdische federatie: humanitaire ramp dreigt
  • Aanhangers van ISIS zijn islamofoben en fascisten
  • Marokkaanse moskeeen: kritiek op Israel kan, mag en moet, maar geen plaats voor haat.
  • Weinig enthousiasme voor het kalifaat van ISIS
  • U heeft gelijk: ik ben verantwoordelijk voor de daden van ISIS
  • Marokkaanse moskeeorganisatie: de joodse gemeenschap kan op ons rekenen
  • Islamitische organisaties zijn bezorgd over ronselen van jongeren voor strijd in Syrië 
  • SMN: Sta op tegen bedreiging, geweld en intimidatie
  • Moslims die jihad-reizen afkeuren worden bedregd door jihad-hooligans
  • Moskeekoepels willen structureel radicaliseringsoverleg
  • Moskeeen moeten ideologische strijd aangaan met Syriëgangers
  • Politiek-maatschappelijk insteek combineert niet met debat over jihad (verslag bijeenkomst in moskee)
  • Marokkaanse organisaties houden bijeenkomst over Syrië-gangers
  • Extremisten dienen te worden buitengesloten
  • Turkse en Marokkaanse organisaties tegen Sharia4Belgium: Genoeg is genoeg
  • Fittie van johadisten over fitna
  • Azahaf: ik laat me niet uit het veld slaan
  • Om onrecht te bestrijden hoef je niet naar Syrië te gaan
  • Moslims, wijs de radicale nestbevuilers af
  • Zij die om sharia schreeuwen, bewijzen islam een slechte dienst
  • Imam: jihadi's blijf thuis
  • Eén jaar veiligheidspact tegen discriminatie
  • IOT: meer aandacht voor antisemitisme
  • Conferentie: Europa, een nieuwe voedingsbodem voor jihadisme?
  • Voorkomen is beter dan genezen; verslag project tegen radicalisering van Marokkaanse moskeeen
  • Moskeeen vervullen niet alleen religieuze, maar ook maatschappelijke functies
  • Tien jaar na het keerpunt (11/9)
  • We hebben allen dezelfde vijand: extremisme en criminaliteit
  • Nederlandse moskeeorganisaties veroordelen bomaanslag Egypte
  • Sheik Fawaz: mensen achter Sharia4Belgium horen in een gesticht
  •  
  • .....en dat zijn dan zo maar wat artikeen op alleen dit blog. Lees ook:
  • Rouvoet en het groepsdenken en vooral:
  • Duurzaam persbericht voor moslims die zich moeten distantiëren door Tofik Dibi  

En in het buitenland?

Kijk daarvoor maar naar dit artikel op joop.nl 

 

Voor de links, zie: links


Gast

#8385 Registratie reizen niet uitgebreid

2014-09-04 14:09

 Minister Opstelten komt terug van    
 zijn plan nieuwe bestanden te maken met
 reisgegevens van alle Nederlanders. Hij 
 luistert naar de Tweede Kamer, die daar 
 niets in ziet, zei hij tijdens het debat
 over de aanpak van jihadisme.          
                                        
 Opstelten wil beter gebruikmaken van de
 nu al beschikbare reisgegegevens van   
 een zeer beperkte groep jihadisten. Hij 
 spreekt van een technische voorziening 
 om automatisch en gericht te zoeken.   
                                        
 In het debat zei Opstelten verder dat  
 jihadisten van wie het Nederlanderschap
 wordt afgepakt achteraf alsnog naar de 
 rechter kunnen. De PvdA,die kritisch    
 was, reageerde daar instemmend op.

Gast

#8386

2014-09-04 17:33

Aan al wie denkt mij te moeten bevrijden van mijn hoofddoek: mijn hijab belemmert mijn vrijheid niet, dat doen jullie

'Mijn keuze om een hoofddoek te dragen, steunt op het idee dat een vrouw aanzien moet worden om haar competenties en haar persoonlijkheid. De focus mag niet liggen op de fysieke verschijning', schrijft de 22-jarige studente Safâa Achnak. 'Als politici en vrouwenrechtenactivisten echt om me geven, laat me dan dragen wat ik wil, waar ik wil.'

Aan alle politici, vrouwenrechtenactivisten, schooldirecteurs en werkgevers die menen onderdrukte moslima's te willen bevrijden door een hoofddoekenverbod: jullie redenering loopt mank. Volgens jullie heeft de hijab geen plaats in ons Westers systeem omdat het dragen ervan de vrouw inferieur zou maken aan de man. Een hijab dragen is een verouderde traditie die jullie liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen. Erger nog, jullie hebben medelijden met ons, zogenaamde tweederangsburgers. Alsof jullie helden zijn die ons zouden bevrijden van een religieuze onderwerping.

Is het jullie opgevallen dat ik het woord 'jullie' tegenover het woord 'ons' stel. Alsof wij niet deel uitmaken van dezelfde groep door onze verschillende definitie van het woord 'vrijheid'? Is het niet ironisch dat jullie moslims en niet-moslims juist 'dichterbij elkaar' willen brengen door onze 'verschillen' te elimineren, maar dat ik de afstand tussen onze werelden nog nooit zo groot heb ervaren? Is het niet ironisch dat het hoofddoekenverbod vrouwenvrijheid promoot, maar dat ik me niet even vrij voel als een vrouw die het recht heeft om een minirokje te dragen waar en wanneer ze wil.

Het is juist jullie zogenaamde gevecht voor vrijheid dat me beperkt in de keuze van mijn outfit. Klinkt het in jullie oren ook tegenstrijdig om de woorden 'vrijheid' en 'beperken' in dezelfde zin te gebruiken? Eigenlijk weet ik niet hoe ik jullie gedachten moet opvatten om ze meer 'democratisch' te laten klinken.

Intellectuele ontwikkeling

Aan jullie die zo bezorgd zijn om onze vrijheid, onze veiligheid en ons welzijn, laat me het voor eens en voor altijd duidelijk maken: we stellen het goed, dank jullie! De enige inperkingen waarmee we nu te kampen hebben, zijn degene die jullie 'democratie' ons oplegt. Mijn hijab belet me niet om mij zowel op intellectueel als op sociaal vlak te ontwikkelen. Dat doen jullie. Het dragen van een hoofddoek maakt me niet minder waardevol. Dat doen jullie. Mijn hijab geeft me geen onveilig gevoel. Dat doen jullie. Mijn hijab belemmert mijn vrijheid niet. Dat doen jullie.

Jullie perceptie van de hijab is gebaseerd op een misinterpretatie van het woord vrijheid. Vrouwenlichamen maken geen deel uit van het publiek bezit. Elke vrouw zou vrij moeten zijn in haar kledijkeuze, maar wanneer het over de hijab gaat geldt deze vrijheid volgens jullie niet meer.

Anorexia

Mijn hijab is volgens jullie een symbool van onderdrukking, laat mij even een andere definitie van het woord onderdrukking geven: duizenden jonge meisjes die aan anorexia lijden als gevolg van jullie visie van vrouwenbevrijding: naakte vrouwen, vrouwen die zichzelf plooien naar de noden van de Westerse samenleving, vrouwen die onder druk worden gezet om te voldoen aan de schoonheidsidealen van de media, vrouwen die gebrainwashed worden om mannen fysiek te imponeren. Dit alles leidt tot misnoegdheid over het eigen lichaam. Lang leve de Westerse vrouwenrechten! Beseffen jullie wel dat ik door het dragen van mijn hoofddoek mijn haar en niet mijn hersenen bedek?

Mijn keuze om een hijab te dragen steunt op het idee dat een vrouw aanzien moet worden om haar competenties, persoonlijkheid en verstand. De focus mag niet liggen op haar fysieke verschijning. Aan jullie allen, als jullie echt om me geven, laat me dan een vrij burger zijn en laat me dragen wat ik wil, waar ik wil. Alstublieft, heb een minimum aan respect.


Gast

#8387

2014-09-06 14:07

ISIS vlag samen met Palestijnse, Turkse en Nederlandse vlaggen. Niet-extremistisch, nee.


Gast

#8388

2014-09-06 16:07

Wat is er dan 'extremistisch' aan een stel vlaggen?

Jan

#8389

2014-09-06 17:56

Dat hele ras rifapen een enkeltje kalifaat Irak en een nuke erop! ssssstttt


Gast

#8390 Re:

2014-09-06 18:07

#8388: -  

 NIETS, tenzij het ISIS vlaggen zijn! Duh! Wake up!

Een vlag is maar een stukje stof, maar de symbolen die erop zijn representeren wat, of fatsone of extremisme.


Gast

#8391 Re:

2014-09-06 18:59

#8389: Jan -  

 "ras rifapen"? Vanonder welke steen kom jij gekropen?

Zullen we eerst eens racistisch tuig als jij het land uitschoppen? Is het al een stuk rustiger hier.


Gast

#8392

2014-09-06 19:00

"een enkeltje kalifaat Irak en een nuke erop!"

Niet-extremistisch, nee.

Luisteren jullie ooit wel eens naar jezelf?


Gast

#8393

2014-09-07 10:34

Geert Wilders in drieënwintig leugens

 

In 2009 hield parlementariër G. Wilders een speech in Jeruzalem voor een gehoor van islam-vreters. Een aantal quotes becommentarieerd. Oftewel: de koning van de cognitieve dissonantie in zijn eigen woorden. De lezing van W. was in het Engels.

Israel: the only country in the region with a functioning parliament, a rule of law and free elections.

Onjuist, Libanon beschikt over hetzelfde. Dat zou overigens ook voor de Palestijnse Gebieden hebben kunnen gelden ware het niet dat Fatah met Israëlische en Amerikaanse steun een staatsgreep pleegde op de Westelijke Jordaanoever en de democratisch gekozen Hamas er uit de zetel van de macht verdreef - na verkiezingen die de Palestijnen van "het westen" moesten houden. Daar komt nog bij dat Israël geen democratie is in de zin dat alle burgers voor de wet gelijk zijn - Palestijnen die beschikken over een Israëlisch paspoort zijn onderworpen aan discriminerende bepalingen, en niet-joden kunnen bijv. niet voor de wet trouwen in Israël. Onlangs werd een Arabische politieke partij van de Israëlische kieslijst geschrapt.

The only country in the region that shares the values of our Western societies, in fact is one of the foundations of our Judeo-Christian identity.

Een vaag beroep op niet-gedefinieerde concepten, voorbijgaand aan het feit dat noch het christendom, noch het jodendom afhankelijk zijn van enige geografische locatie.

... the values of ancient Israel have become the values of the West.

Vandaar dat er tientallen passages voorkomen in de Hebreeuwse Bijbel die, onverklaard en zonder context, bij de meeste mensen in "het westen" een diep afgrijzen zouden oproepen.

Israel is under siege, like the Jewish community in the Land of Israel is under siege for over a century now.

Joden, christenen en moslims leefden behoorlijk, zo niet zeer vreedzaam in wat nu Israël is totdat de zionisten de vrede dramatisch kwamen verstoren. Vandaar onder andere, dat zionistische terroristen het nodig vonden de joodse Nederlander Jacob Israël de Haan, een zionist die zich was begonnen in te zetten voor een vreedzame coëxistentie met de Arabische bevolking, te vermoorden.

This tiny country is situated on the fault line of jihad, just like Kashmir, Kosovo, the Philippines, Southern Thailand, Darfur in Sudan, Lebanon, and Aceh in Indonesia. Israel is simply in the way of the Islamic advance. Just like West-Berlin was during the Cold War.

In Kasjmir doen "moslims" en "hindoes" niet voor elkaar onder in gewelddadigheid, en dat heeft net als het conflict in Noord-Ierland niets te maken met religie (net zomin als Libanon overigens). De UCK in Kosovo is een extreem-rechtse, door de VS gesteunde separatistische beweging die de NAVO hielp in haar strijd tegen Servië, en ook dat heeft met "de jihad" niets te maken. Ook in de overige issues mag W. zich eerst verdiepen alvorens zijn onzin de wereld in te slingeren. Zijn vergelijking met "West-Berlijn" snijdt overigens ook geen hout, want het oosten van Duitsland werd door het Rode Leger veroverd na de Nazi-agressie, niet op eigen initiatief. Aan het oostfront vond minstens driekwart van deze gruwelijke oorlog plaats.

Israel is simply receiving the blows that are meant for all of us. If there would have been no Israel, Islamic imperialism would have found other places to release its energy and its desire for conquest.

Het geweld in Israël heeft uitsluitend politieke, territoriale wortels. Eind jaren 1940 werden honderdduizenden Palestijnen door het zionistische leger etnisch gezuiverd; in 1967 werden de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook veroverd, een schending van het internationaal (oorlogs)recht. De Palestijnen hebben zich hiertegen verzet, waartoe ze overigens het recht hebben, geredeneerd vanuit het internationaal recht (Israël is lid van de VN). De vorm waarin dit verzet werd gegoten is pas sinds twee decennia deels "islamitisch"; en dat nog wel nadat de groei van Hamas door Israël werd gestimuleerd (in een verdeel-en-heers-kader, vanuit de gedachte de PLO te ondermijnen).

Therefore, the war against Israel is not a war against Israel. It is a war against the West. It is jihad. Thanks to Israeli parents who see their children go off to join the army and lie awake at night, parents in Europe and America can sleep well and have pleasant dreams, unaware of the dangers looming.

Het is een raadsel hoe Israëlische militairen de "veiligheid" in Europa en de Verenigde Staten kunnen bevorderen, als ze de veiligheid in Israël zelf niet eens kunnen bevorderen. Dat kan namelijk alleen door het opheffen van de illegale bezetting en belegering.

The financial costs of mass immigration in the Netherlands exceeds 100 billion euro’s.

Naast het feit dat W. het getal uit zijn duim zuigt, is Turkse en Marokkaanse arbeid naar Nederland gehaald om zuiver economische redenen, onder andere door de partij waarvan W. twee decennia lang lid was, de VVD (op initiatief van werkgeversorganisaties). Je kunt net zo goed stellen dat de immigratie van goedkope arbeid de Nederlandse economie vele honderden miljarden heeft opgeleverd (los van het feit dat dit economisch gezien een zinloze stelling is).

...every Islamic neighbourhood, every Islamic shop, every mosque, every Islamic school, every burqa, every veil is regarded by many Muslims as building blocks towards a larger goal, towards domination.

Hoe weet Wilders dit als hij nooit met moslims spreekt?

How are the Jewish communities of Europe to survive with a growing presence of an ideology that is so blatantly anti-Semitic?

Het "antisemitisme" is een Europese uitvinding, en wel een uitvinding van het Europese christelijke establishment. Moslims hebben van oudsher geen last van "antisemitisme", even los van de import van Europees christelijk en seculier antisemitisme. Joden kennen in de Koran de volledige erkenning van een gerespecteerde religieuze groep. Dit staat in scherp contrast met de christelijke traditie en praktijk. Onderzoek in Frankrijk wees uit dat geïmmigreerde moslims niet "antisemitischer" zijn dan "autochtone" Fransen, ondanks hun grotere identificatie met het Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting.

How are we to remain a centre of cultural and scientific excellence if Islam opposes art, and academic exploration?

Hoewel wat tegenwoordig aan "kunst" en "wetenschap" uit de islamitische wereld komt niet al te verpletterend is, is het idee dat "de islam" zich zou verzetten tegen "kunst" en "wetenschap" volkomen onzinnig. Zelfs de grootste islam-haters moeten toch toegeven dat de kunstschatten en de wetenschappelijke bijdrage van de islamitische wereld aan bijv. het Europese humanisme aanzienlijk zijn. Conservatisme en in zichzelf gekeerd zijn, zijn daarnaast ook geen exclusief islamitische karaktertrekken (getuige bijv. het alom betreurde Nederlandse provincialisme in de achttiende eeuw, toen veel burgers in Nederland in diepe armoede vervielen). 

How are we to remain an open and tolerant society if we are faced with part of the Muslim community favouring self-segregation and showing no desire for assimilation?

Het verlangen van een bepaalde gemeenschap zijn zaakjes zelf te regelen, of weigeren te "assimileren" is een van de kenmerkende eigenschappen van de joodse gemeenschappen van Europa, die in de christelijke beschaving uiteindelijk zo werden gemarginaliseerd dat het zionisme ontstond. Daarnaast zijn er joodse gemeenschappen van honderdduizenden mensen die Wilders ongetwijfeld zal liefhebben als geen ander, die weigeren te "assimileren" in taal, kleding, eetgewoonten, religie en andere gewoonten. Dit noemt men wel vrijheid, misschien heeft W. niet zoveel met dat verschijnsel. Het is dan ook opvallend dat W. strijdt tegen de tolerantie maar doet alsof hij de "tolerante" samenleving wil beschermen. Dit soort cognitieve dissonantie is in lijn met een ander idee dat leeft onder ultra-rechts (en niet alleen daar), nl. dat de Verenigde Staten onderdrukte volkeren zou kunnen "bevrijden" door ze te bombarderen.

How can we look to the future with confidence, when a large part of the population turns to a seventh century desert for answers?

De door W. bewonderde presidenten Reagan en Bush Jr. keken voor een deel van hun achterban naar christelijke gemeenschappen die zich (zeer trots) exclusief beroepen op "Gods woord", waaronder nieuwtestamentische eschatologische teksten van bijna tweeduizend jaar geleden.

We are not from Saudi-Arabia. We are not from Iran. We come from Rome, Athens and Jerusalem. That makes our civilization special, and certainly worth preserving.

Nog in de twintigste eeuw werden joden die geen vlieg kwaad hadden gedaan gedeporteerd uit Rome en Athene - Rome waar de Italiaanse fascisti gehoor gaven aan de eis van de Nazi's om joden naar de dodenkampen te sturen; Athene waar vooral de (door Wilders zo gehate) communisten zich verzetten tegen de Italiaanse en later Duitse invasie. In Iran wonen nog steeds joden, als beschermde minderheid, en Iran kende nog zeer recent o.a. een joods parlementslid. In de Hebreeuwse bijbel wordt de Perzische koning Cyrus overigens bezongen als bevrijder van Jeruzalem. Saoedi-Arabië is een vazalstaat van de Verenigde Staten, en meerdere westerse landen assisteren de huidige Saoedische autocraten erbij aan de macht te blijven.

Academia, the arts, the media, trade unions, the churches, the business world, the entire political establishment have all converted to the suicidal theory of multiculturalism and cultural relativism.

Grote woorden van onze hogepriester, maar weinig substantie. De grootste "cultuurrelativist" is hier Geert Wilders zelf, die wat hij verafschuwt aan "de islam", omarmt als hij het ontwaart in de Verenigde Staten, Israël en/of "het westen."

... the Koran stands at the heart of what some people call terrorism but is in reality jihad.

Het algemeen aanvaarde principe in de islam is dat de "kleine jihad" de fysieke zelfverdediging is, en de "grote jihad" is de strijd tegen het kwaad in jezelf.

... the problems of Islam are at the core of Islam, and do not belong to its fringes.

Het is jammer voor W. dat de overgrote meerderheid van de moslims zelf precies de omgekeerde mening zijn toegedaan. Hij zegt dit echter met het propagandistische doel zijn toehoorders ervan te overtuigen dat er geen compromissen mogelijk zijn, en dat als zodanig, als het erop aankomt, gewelddadige confrontaties met "de islam" noodzakelijk zijn. Die dienen dan weer de belangen voor wie Wilders werkt.

... they [Mumbai terrorists] have an ideology that tells them to kill Jews, to kill unbelievers, and to advance Islam until there is world domination.

Dat weet W. niet, aangezien de daders daarvan nooit berecht zijn en hun motieven nooit zijn onderzocht. Daarbij zijn "joden" in "de islam" geen "ongelovigen".

Islam, after all divides the world in a dar-al-Harb, and dar-al-Islam. Islam is a totalitarian ideology full of hate, violence and submission.

Om politieke redenen noemt W. "de islam" geen "godsdienst" maar een "ideologie." Totalitarisme verwijst naar de volledige greep van de Staat op alle individuen van de bevolking. Dit heeft met religie niets te maken. Ideologisch gezien verschilt de islam nauwelijks van het jodendom, als het gaat om de gedetailleerde regulering van het privéleven. Het jodendom zou in dat opzicht zelfs veel "totalitairder" zijn, ware het niet dat het een misplaatste term is. Haat en geweld wordt in de islam afgewezen als zwakte. Onderwerping verwijst slechts naar de onderwerping van het individu aan de wil van (de rechtvaardige en barmhartige) God, en dat idee heeft de islam met het jodendom en andere religies gemeen.

It was treason to our Western principles, it was treason to freedom of speech, it was treason to liberty itself. My own government was not defending me, but became my worst enemy in the process.

Wilders lijdt ook nog eens aan dramatische zelfoverschatting. Los van het feit dat de reactie van de Nederlandse regering stompzinnig was, en dat niemand in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt zou hoeven worden, heeft Wilders als parlementariër met vrijwel onbeperkte toegang tot de media meer vrijheid van meningsuiting dan de grote meerderheid van de rest van de bevolking - die wel wat kan roepen, maar toch niet wordt gehoord.

According to a recent study by Human Rights Watch, torture is a routine and widespread practice in Jordan.

Dezelfde en andere mensenrechtenorganisaties, waaronder Israëlische, doen deze mededeling over de staat Israël en haar bezettingsmacht. Israël martelt Palestijnen op grote schaal.

Jordan’s attempt to prosecute me is an infringement on the sovereignty of my country, the Netherlands.

Dat op zichzelf is volkomen waanzin. Staten overal ter wereld vervolgen burgers van andere staten die hun wetten (op hun grondgebied) hebben overtreden. Jordanië heeft geen plannen om een invasiemacht naar Nederland te sturen om parlementariër W. te ontvoeren. De Verenigde Staten overigens hebben plannen gemaakt om indien nodig een invasie te organiseren in Den Haag, om er Amerikaanse oorlogsmisdadigers te "redden" van vervolging door het internationale gerechtshof. Dit zet W. niet aan tot vergelijkbare verontwaardiging.

We need a new way of thinking, a new paradigm, to defend our liberties. Just reiterating our devotion to tolerance and democracy is not good enough, as we are Facing Jihad. We need a new set of goals and ideas. We need new leaders. And we should always remember where we come from. We all come from Jerusalem.

De schokkende waarheid is dat Wilders uit Indonesi먠komt, een moslimland.

Gast

#8394

2014-09-07 10:37

Wilders liegt

Wilders heeft een plicht zich goed te informeren voordat hij zijn uitspraken doet

In zijn persbericht van vijf december 2012 schreef Wilders: "Het Marokkanengeweld is bovendien puur racisme want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten." Dit is hoogstwaarschijnlijk een leugen.

Wat is een leugen?
Volgens Van Dale is een leugen een "onware mededeling met het doel om te misleiden". Volgens Wikipedia is een leugen "een bewering die met opzet in strijd is met de waarheid." Echter deze definities zijn gebrekkig en ik zal daar twee voorbeelden van geven. Stel je voor dat een blinde man een luie omstander vraagt welke kleur het stoplicht heeft bij een oversteek. De omstander beantwoordt: 'Groen', zonder te kijken. Voorbeeld twee. Stel je voor dat Jantje rijk, mooi en intelligent is en Pietje is jaloers. Pietje kan vals spelen, door geruchten te verspreiden dat Jantje pedofiel zou zijn en daarmee kan hij Jantje kapot maken.

In beide gevallen is er sprake van een leugen, maar het is niet noodzakelijk dat de spreker weet dat zijn uitspraak in strijd is met de waarheid, noch is het nodig dat de leugenaar wil misleiden. De luie omstander weet niet of het stoplicht groen is, noch wil hij de blinde misleiden. Pietje weet niet of Jantje pedofiel is of niet. Daarom is de volgende definitie veel beter: Een leugen is een bewering waarvan je weet dat je die niet aannemelijk kan maken. Dus een bewering waar je desgevraagd geen bewijs van of voldoende onderbouwing voor kan geven.

Waarom liegt Wilders?
We hebben vier redenen om te geloven dat Wilders liegt:
Ten eerste; als iemand een onderbouwing voor de stelling zou vragen, zou Wilders hoogstwaarschijnlijk geen redelijke argumenten kunnen geven om zijn stelling aannemelijk te maken. De politie registreert noch etniciteit, noch religie van de slachtoffers. Het is daardoor voor Wilders bijna onmogelijk te weten of Marokkanen of islamieten zelden of nooit slachtoffers zijn van andere Marokkanen.

Ten tweede; als goeroe van de allochtonen-kwestie zou Wilders het Jaarrapport Integratie 2011 van het Sociaal en Cultureel Planbureau uit zijn hoofd moeten kennen:

"Nederlanders van niet-westerse afkomst rapporteren meer slachtofferschap van criminaliteit dan autochtone Nederlanders...Verder geven [allochtone] vrouwen, ouderen en lager opgeleiden vaker aan slachtoffer te zijn geweest van criminaliteit, vooral vrouwen van Marokkaanse afkomst."

"Niet westerse migranten, met name van Turkse en Marokkaanse herkomst, voelen zich ook onveiliger dan autochtone Nederlanders."

Dan hebben we de volgende mogelijkheden; de allochtonen liegen, of ze zijn echt vaker slachtoffer van criminaliteit. Als ze vaker slachtoffer zijn, dan zijn ze of slachtoffers van Nederlanders of van allochtonen. Als ze slachtoffers zijn van Nederlandse criminelen, dan zou Wilders ook een persbericht moeten plaatsen over Nederlandse criminaliteit en racisme. Als ze slachtoffers zijn van andere allochtonen, dan is Wilders' stelling weerlegd – het is dus onjuist dat de "slachtoffers zelden of nooit Marokkanen of islamieten" zijn.

Ten derde; zoeken op de PVV-site levert resultaten op over eerwraak en huiselijk geweld bij moslims. Dus Wilders weet dat er islamitische slachtoffers bestaan.

Ten vierde; ook als het waar zou zijn dat de slachtoffers zelden moslims zijn, wil dat niet zeggen dat de Marokkanen misdaden plegen om racistische redenen.

Een morele plicht om correct te beredeneren
Ook als Wilders het Jaarrapport Integratie niet heeft gelezen en vergeten is dat zijn site over islamitische slachtoffers meldt, liegt Wilders op dezelfde manier als de luie omstander en Pietje over Jantje.

Filosoof Anthony J. Blair heeft overtuigend beargumenteerd dat we een morele plicht hebben om correct te beredeneren:

Ten eerste; als we een morele plicht hebben om de waarheid te vertellen, hebben we ook een morele plicht om onze opinies op overtuigende argumenten te baseren. We kunnen niet zomaar uit onze duim zuigen en roepen dat vrijheid van meningsuiting ons het recht geeft om alles te roepen. De luie voorbijganger heeft geen recht om de blinde man in gevaar te brengen. Pietje heeft geen recht om Jantje voor pedofiel uit te maken. Ook niet als de omstander en Pietje zelf oprecht overtuigd zijn van hun gelijk. De luie omstander en Pietje moeten hun opinie op correcte redeneringen baseren.

Ten tweede; de maatschappij is gebaat bij juiste kennis, want onjuiste kennis belemmert de vooruitgang. Iemand die uit zijn duim zuigt, doet de maatschappij een slechte dienst.

Ten derde; onze beweringen kunnen negatieve gevolgen hebben voor anderen. Als we een plicht hebben om anderen geen schade te berokkenen, dan mogen we dat ook niet met woorden doen. Jantje uit ons voorbeeld kan geld en aanzien verliezen, kan zelfs geweld van omstanders verwachten. En de blinde kan sterven.

Dus Wilders heeft een plicht om zich goed te informeren voordat hij zijn uitspraken doet; en een plicht om zijn uitspraken op correcte argumenten te baseren. Anders is hij een ordinaire leugenaar.


Gast

#8395

2014-09-07 10:42

Ik denk dat deze reactie geen zin heeft, want je onderschat het Fascistisch mechanisme dat door de PVV gehandhaafd wordt. Deze geeft de PVV de ruimte om feiten aan de kant te schuiven ten faveure van de willekeur van de 'grote' leider. Wilders heeft gelijk ook al heeft hij ongelijk. Inderdaad zoals hoogleraar Buruma terecht opmerkte: een fascist. 


Gast

#8396 Re:

2014-09-07 16:51

#8393: -  

"israel martelt Palestijnen op grote schaal", waar o waar heeft u zoiets gezien en hoe kunt u zoiets bewijzen?

U beweert dat lebanon ook een democratie is net als Israel. Hoe komt het dan dat de Palestijnen in Lebanon geen rechten hebben, ze kunnen geen land kopen, geen huis bouwen. Ze zijn door de wet gedoemd om voor altijd vlichtelingen te zijn. Hoe weet ik het? Een van mijn collegas komt uit Lebanon. Haar vader is met 17 jaar naar venezuela gevlucht en daar heeft hij wel een bestaan kunnen opbouwen, maar de familie die in Lebanon zit, jammer genoeg, is nog steeds "vluchteling"en zonder rechten. Nu werkt zijn dochter waar? in Lebanon? Nee: in Nederland!

Ik ken ook een andere Palestijn, wiens familie in 1948 naar Syrie is gevlucht om aan de grote afgekondigde slacht te ontsnappen (Syrie en Jordanie hadden de grootse slachting van de geschiedenis aangekondigd en Israel aangevallen). De familie van deze vriend van mijn, die daar (in Syrie)  is heeft nooit een bestaan kunnen opbouwen. Nu met de burgeroorloog des te minder.

De kinderen van deze familie zijn verspreid in Zweden, In Amerika en hier in Nederland. Degene in nEderland is mijn collega. Hier als vluchteling hebben ze kunnen leren, burgeschap verkrijgen, en nu werken ze, zijn getrouwd en hebben een gezien.

Een deel van de familie is niet ontsnapt, is in Israel gebleven en heeft destijds daar de slachting afgewacht. De slachting is gelukkig niet geweest, want Israel heeft gewonnen (nu drie keer al). Guess what? Dit aftakking van de familie (die nooit is gevlucht) heeft een reguliere israeli paspoort, ze studeren, ze trouwen, ze werken, ze stemmen, ze leven en ze komen hier op bezoek en ontvangen mensen op bezoek. Ik heb ze gevraagd: zijn er misschien rechten die jullie niet hebben? neen, ze hebben alle rechten net als alle anderen israelier. Aan het nummer op hun paspoort kan je wel zien dat zijn "autochtonen" zijn, en dat is alles. De rechten zijn gelijk voor alle brugers van israel.

Israel is het einige land in het Middenoosten waar Palestijnen van volledige brugerlijke rechten genieten. Ik heb het over de Palestijnen met Israelische paspoort. Die Plaestijnen in de westoever bank zijn natuurlijk geen Israelis. Die zijn bezet doordat Jordanie, Egypte, Lebanon, Syrie en Iraq Israel hebben aangevallen de dag daarop haar onafhankelijkheidsverklaring. Dat heeft Israel natuurlijk niet bepaald. Israel heeft alleen moeten reageren aan hun plan om het land te bevrijden "van de river to the sea", met andere woorden, Israel vernietigen.

Sindsdien is er oorlog geweest en israel heeft zichzelf moeten verdedigen. Egypte heeft met Sadat vrede met Israel gesloten en heeft zodanig de Sinai teruggekregen, maar de andere landen hebben nooit vrede gesloten. Als er geen oorlog was, waren de lieve Palestijnen zichzelf aan het laten ontploffen in bussen, in restauranten, op huwelijksfeesten enz... Daardoor heeft Israel de muur gebouwd, de beroemde checkpoints ingesteld en blijf de Jordaan westoever bezetten. 

De checkpoints zijn bedoeld om te checken alles en iedereen die door Israel zich beweegt met als doel te voorkomen dat mensen aanslag plegen. Dit is blijkbaar geen idee van israel geweest. Ze hebben zichzelf moeten verdedigen van de terroristen die dachten met zelfmoordaanslagen te vechten om Palestina te bevrijden.

Was het niet voor de oorlog en al de rotzooi dat de omringende landen tegen israel voeren, was Israel een vreedzame land. Ze hebben het gedemonstreed door vrede met Egypte te sluiten en ook in 2005 door Gaza volledig vrij te laten en aan de Palestijnen over te dragen.

 

Verkiezingen en Hamas.

Wat heeft Israel of het West tegen Hamas: dat Hamas de staat Israel niet erkent. Ze willen Israel uitroeien en ze maken geen geheim van. U kunt gewoon hun politieke programma lezen. hij staat op internet, het is publiekelijk.

Wat denkt u, dat als Belgie op een partij zou stemmen die roept tot het vernietiging van Vlanderen en de dood aan alle Vlanders en Nederlanders, en als zij rakketten zouden afvuren op Antwerpen, Tilburg en Eindhoven, om Vallonie van de bezetter te te bevrijden, dat Nederland stil zou zitten?

Waarom moet israel dat wel doen?


Gast

#8397 Re: Re:

2014-09-07 22:27

#8396: - Re:  Wat denkt u, dat als Belgie op een partij zou stemmen die roept tot het vernietiging van Vlanderen en de dood aan alle Vlanders en Nederlanders, en als zij rakketten zouden afvuren op Antwerpen, Tilburg en Eindhoven, om Vallonie van de bezetter te te bevrijden, dat Nederland stil zou zitten?

 Heeft u ook een zin die tenminste nog de schijn van inhoudelijke betekenis ophoudt?


Gast

#8398 Boodschap tegen Geweld en Oorlog van de ISN

2014-09-09 14:25

Boodschap tegen Geweld en Oorlog van de ISN

09 september 2014 | 12:26

"Jongeren! Neem niet deel aan of steun geen organisaties die oproepen tot geweld, welke naam of welke doelen ze ook mogen hebben. Werk in plaats daarvan aan je kennis, je successen op school, je gebeden, je gunsten en verdiensten, je respect ten opzichte van je ouders en je vrijwilligers-werkzaamheden voor en in alle lagen van de maatschappij. Met geweld, oorlog, ruzie, discriminatie en haat los je geen enkel probleem op, ook niet in de toekomst. Het zorgt slechts voor grotere problemen, pijn en verdriet in gezinnen, ellende en de teloorgang van levens, bezittingen en het recht op een eervol bestaan."

Dat schreef Mustafa Ünver, voorzitter van de Islamitische Stichting Nederland (ISN, Diyanet) in juli aan alle islamitische jongerenverenigingen die bij moskeeen van de ISN zijn aangesloten. Hieronder zijn volledige brief die Republiek Allochtonië deze week ontving.

De Islam is een geloof van wijsheid, goede raad, kennis en goedheid. Dat alle moslims vrede moeten nastreven is een goddelijk voorschrift (Bakara, 2/208). De moslim is iemand die op goede voet staat met zijn omgeving (Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 400).

Het leven, bezittingen en eer van mensen staat onder goddelijk toezicht. Degene die hier schade aan toebrengt, beschadigt alles. De Islam houdt niet van de dood, maar van het leven. Niet van de doder, maar van degene die laat leven. Niet van boze gezichten, maar van lachende gezichten. Niet van ruziemakers, maar van degenen die met geduld de discussie met een ander aangaan. Niet van het slechte, maar van het goede. Niet van de leugens, maar van de waarheid. Niet van de hebzuchtige, maar van degene die voor anderen hetzelfde wenst als voor zichzelf. 

De Islam accepteert niet dat je zelf met een volle maag slaapt, terwijl je buurman honger heeft. Mensen die hun ouderen niet respecteren en hun jongeren niet met compassie behandelen krijgen geen lof in de Islam. Als moslim wordt je geacht alle wezens zachtaardig en vriendelijk te behandelen. Het is maar de vraag wat de gebeden en het vasten van onwetende, groffe, kwetsende en meedogenloze mensen op de hemelse weegschaal waard zijn.

In Nederland en andere Europese landen nemen sommige moslim jongeren onder het mom van een zogenaamde jihad deel aan een oorlog. Ze dragen bij aan nog meer dood en verderf. Ik zie met veel verdriet aan hoe ze de wapens opnemen tegen hun geloofsgenoten. Deze jongeren zouden in de mei van hun leven niet naar wapens maar, zoals de islam dat ook wil, naar kennis moeten grijpen. Ze zouden moeten leren over het leven en hoe we als mensen met elkaar om dienen te gaan. Ze zouden de levensvullende waarden van de Islam moeten doorleven en de pracht en schoonheid hiervan in overvloed moeten verspreiden in hun omgeving. Het halen van een diploma, het afstuderen aan goede universiteiten, het promoveren en hogere graden behalen, het werken aan geestelijke en religieuze kennis en ontwikkeling en het doen van vrijwilligerswerk ten behoeve van de samenleving zouden juist de zaken moeten zijn die ze nastreven. Op deze manier kunnen ze werkelijk een meerwaarde zijn voor hun geloofsgenoten en de mensheid. Het juiste om te doen, maar ook de uitdaging is juist het trotseren van moeilijke tijden met geloof, geduld, kennis, liefde, respect en genade. Het is te gemakkelijk om meteen naar geweld te grijpen en een trekker over te halen om je zin te krijgen.

Van dood gaan en dood maken komt geen perspectief , geen hoop, geen Islam, geen zin, geen genade, geen dienstbaarheid. Ik roep alle jongeren dan ook oprecht op: 

Jongeren! Neem niet deel aan of steun geen organisaties die oproepen tot geweld, welke naam of welke doelen ze ook mogen hebben. Werk in plaats daarvan aan je kennis, je successen op school, je gebeden, je gunsten en verdiensten, je respect ten opzichte van je ouders en je vrijwilligers-werkzaamheden voor en in alle lagen van de maatschappij. Met geweld, oorlog, ruzie, discriminatie en haat los je geen enkel probleem op, ook niet in de toekomst. Het zorgt slechts voor grotere problemen, pijn en verdriet in gezinnen, ellende en de teloorgang van levens, bezittingen en het recht op een eervol bestaan. 

Jullie zijn jong, dapper en in de kracht van jullie leven. Kom, laten we deze kracht niet gebruiken om mensen te laten huilen maar om ze te laten lachen, niet om te vernietigen maar om te bouwen. Wees onvermoeibare voorvechters van veiligheid en vertrouwen in de steden waar jullie wonen en het hele land en leef een betekenisvol leven. Verover harten en vergroot liefde, plezier en vrede. 

Wijdt je bestaan aan goedheid en vroomheid. Moge Allah jullie Zijn welbehagen schenken en jullie bijstaan in alles.

Met warme groet,

Prof. Dr. Mustafa Ünver
Voorzitter Islamitische Stichting Nederland


Gast

#8399

2014-09-09 14:26

"Met geweld, oorlog, ruzie, discriminatie en haat los je geen enkel probleem op, ook niet in de toekomst. Het zorgt slechts voor grotere problemen, pijn en verdriet in gezinnen, ellende en de teloorgang van levens, bezittingen en het recht op een eervol bestaan."

Knoop het in je oren!


Gast

#8400 Islamitische Staat is de kers op de islamofobische taart

2014-09-09 14:29

Islamitische Staat is de kers op de islamofobische taart

09 september 2014 | 13:17

“Pak alle jihadgangers hun paspoort af ook als ze alleen Nederlander zijn,” zei Geert Wilders onlangs in de Tweede Kamer. Sinds de aanslagen op 11 september 2001 lijden moslims behoorlijke imagoschade, maar IS tilt dit tot een hoger niveau: het is smullen geblazen voor de islamcritici die ieder vooroordeel over moslims bevestigd krijgen.

Religiemarketing


Terwijl IS in Irak en Syrië zich als een olievlek verspreid, lijkt er in Jordanië nu een dreiging van binnenuit te ontstaan uit onvrede over het huidige regime. ‘Welkom in de Islamitische Staat. Er is hier geen wet behalve die van God,’ staat er te lezen op een muur in een dorp ten zuiden van de Jordaanse hoofdstad Amman. Zoals de eerste moslims ten tijde van profeet Mohammed, exploiteert IS de instabiele machtsverhoudingen in het Midden-Oosten door een alternatief te bieden met behulp van een goed stukje religiemarketing. Met het uitroepen van een kalifaat slaat men de spijker op de kop: fanatieke moslims zijn smoorverliefd op het idee om een Islamitische staat te stichten.

Schisma

IS streeft herstel van de glorietijd der islam na – de Islamitische gouden eeuw – terwijl de werkwijze van de beweging eerder lijkt op een nieuw middeleeuws dieptepunt. De berichten over geweld, seksslavernij, zweepslagen, steniging en publieke executies stroken met de stereotype moslim waarover binnen anti-islamitische kringen consensus is bereikt. Onlangs werd tevens Amerikaanse journalist Steven Sotloff onthoofd wegens de Amerikaanse bombardementen op IS. Gematigde moslims spreken van een terroristische organisatie die niets met de islam te maken heeft, terwijl IS naar eigen zeggen wel degelijk handelt namens de islam. Maar ook het Westen is hierin verdeeld: beelden van islamcritici ten opzichte van het islamitische gevaar worden versterkt, terwijl anderen juist onderscheid maken tussen het gros vreedzame moslims en een groep extremisten.

Legitimatie van het Westen 

De Verenigde Staten, Israël maar ook de zichzelf verrijkende dictaturen in de regio zijn doelwit van IS. ‘De onwettige overheid van Jordanië die onschuldige vrouwen en kinderen neerschieten accepteren wij niet,’ staat op de muur in Jordanië geklad. Een alternatief voor de ongelijkheid op zowel regionaal als internationaal niveau lijkt hiermee door steeds meer moslims in het Midden-Oosten maar ook in het Westen te worden erkend. Religieuze waarden van gelijkheid, broederschap en solidariteit worden echter ondergesneeuwd door barbaarse praktijken die allemaal onder de vlag van de islam geschieden. Gelovigen wiens gedrag indruist tegen de vreedzame doctrines die aan hun religie ten grondslag liggen, zijn ideale voorbeelden om het kapitalisme van de westerse beschaving te legitimeren en een gezamenlijke vijand gestalte te geven. De vraag is of het door God en oliegelden gesponsorde IS daar een boodschap aan heeft.

De eerste Paspoorten van IS-verdachten zijn inmiddels al ingenomen, en binnenkort mogen we onze moslimburen verlinken als zij verdacht gedrag vertonen door middel van een kliklijn zodat er mogelijk nog meer verblijfsdocumenten mogen worden geconfisqueerd. “Laat ze maar een paspoort van ISIS nemen als ze dat zo graag willen,” aldus Wilders. Het voordeel aan een enkeltje Irak is wél dat Geert je op Schiphol komt uitzwaaien!