steunenfeyenoord

Quoted post


Gast

#212

2011-09-18 17:23

#202
Ben het deels met je eens. Maar vergeet niet dat het diezelfde supporters(voornamelijk die van het kaliber die het gisteren zo nodig vonden het maasgebouw trachten te bestormen) waren die Jorien v.d Herik deed bewegen om om te stappen. In de chaos die daarna ontstond was het Gudde die dit machtsvacuum opvulde. En inderdaad, een BVO runnen is totaal iets anders dan een beleid uitstippelen op de afdeling sportzaken van de gemeente Rotterdam, daarom niet de juiste man op de juiste plaats.
Desondanks heb ik de hoop dat door de klappen van de zweep en een bijna-K.O. hem hebben gesterkt om nu wel de juiste keuzes en inschattingen te maken. Overigens is dit wel zijn laatste kans wat mij betreft.

Reacties


Gast

#333 Re:

2011-09-18 18:15:40

#212: -

Het jammere is dat nog steeds fouten gemaakt worden. Dit seizoen dient vanwege de licentiecommissie zwarte cijfers gedraait te worden. En dan bedoel ik dus zowel netto resultaat als bedrijfsresultaat. Netto resultaat zal dankzij de transfers geen probleem zijn. Bedrijfsresultaat (dat is exclusief transferinkomsten aan inkomstenkant en afschrijvingen op spelers en vergoedingen aan makelaars aan de uitgavenkant ) maak ik mij grote zorgen over.

Ik ben het met jouw eens dat je mensen de kans moet geven. Maar zijn laatste kans vind ik dat we nu al kunnen constateren dat hij die niet gepakt heeft. Jaarcijfers 2010-2011 gepubliceerd in December zullen dit bevestigen.

Wat ik de heren kwalijk nemen is dat ze gegokt hebben met de club. En dat nog steeds doen. Hoe weet ik dat? Nou, simpel. Als je een positief bedrijfsresultaat wilt realiseren dan stel je je begroting conservatief op. Daarmee bedoel ik je schat de inkomsten (bijvoorbeeld aantal scc's) laag in. Zodat alle scc's die je meer verkoopt je meer zekerheid bieden. Aan de uitgavenkant beperk je de loonkosten. Leuk dat van Geel ruimte in de begroting heeft gekregen om spelers te huren en ik denk dat we er sportief beter van worden maar je neemt er wel een enorm risico mee. Je kunt ook de loonkosten lager begroten waardoor er voor Guidetti bijvoorbeeld geen ruimte meer in de salarissfeer had geweest. Daarmee beinvloed je het bedrijfsresultaat met pak m beet 6 ton (wat naar verluid zijn salaris is).

Iedereen maakt zich enorme zorgen. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet dat de KNVB mocht het bedrijfsresultaat niet positief zijn de stok gebruiken om mee te slaan en de licentie af te nemen maar het feit dat we daar nog steeds bang voor moeten zijn en er niet op zeker is gespeeld tesamen met op alles reageren vanuit de club behalve het financiele is gewoon op zijn zachtst gezegd geen goed teken.

Bovendien hebben de heren eerder wanbeleid gevoerd. En is dat misschien nu iets beter maar de feiten wijzen erop dat men afgelopen boekjaar en dit boekjaar weer op het randje lopen of zelfs erover. Onder aanname dat ze toch wel gered worden door investeerders of de KNVB.

Zo werkt het dus gewoon niet.