Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel

Quoted post

Dikke BMW

#34 Lekker huilen

2015-10-16 21:52

Het vluchtelingen probleem, de discussie over de MH17, oorlog in Syrië, aanslagen in Turkije, de commotie rond Volkswagen etc.etc. Denk je nou echt dat iemand zich druk gaat maken over het gehuil van een paar studentjes? Bovendien, zijn jullie hier niet wat laat hiermee? Is 't misschien een idee om voortaan te klagen vóórdat iets wordt ingevoerd ipv daarna?
Daarnaast worden jullie misschien dan wel onevenredig geraakt door deze maatregel, jullie gaan later ook onevenredig verdienen t.o.v. de gemiddelde Nederlander, dus dat is mooi in balans. De overheid ziet een studie als een investering, dus als het goed is betaald die zich later mooi af.

Last but not least, ik durf te wedden dat er genoeg studentjes tussenzitten die op een partij hebben gestemd die van te voren al aangaven het leenstelstel in te voeren. Ik ken er genoeg. Toen vonden ze dat allemaal prima, ik hoor het ze nog zeggen 'een investering in mezelf', maar nu het zover is, is het tranen met tuiten. Denk daar eens aan, de volgende keer dat je in dat vierkantje hokje met rood potlood staat.

'Nuff said.

Reacties

Groetjes

#44 Re: Lekker huilen

2015-10-16 23:10:41

#34: Dikke BMW - Lekker huilen 

 Gelukkig word jij geen arts, je hebt geen idee 

123

#47 Re: Lekker huilen

2015-10-17 00:38:18

  1. #34: Dikke BMW - Lekker huilen 

 Zo te zien maak jij je er wel druk om..

Eerstejaars Geneeskundestudentje

#478 Re: Lekker huilen

2015-10-20 15:56:39

#34: Dikke BMW - Lekker huilen 

 Óf waren de meeste studenten die nu net begonnen zijn aan de studie geneeskunde, en zodoende in de eerste jaargang zijn die onder het leenstelsel vallen nog geen 18 toen deze wet werd aangenomen? Wordt toch lastig stemmen dan...