Steun Jitse Akse

Quoted post


Gast

#9853

2016-01-18 13:24

Meten met twee maten is tot kunst verheven in Nederland. Een aantal keren is al aangehaald dat ‘personen die zich bij een buitenlandse strijdmacht aansluiten, het Nederlanderschap kan worden ontnomen’. Uit de pers begrijp ik echter dat onze regering tientallen of zelfs honderden jihadisten die naar het buitenland waren afgereisd om voor IS te vechten, doodleuk heeft laten terugkeren. Naar hun huis in Nederland. Je mag aannemen dat zij mensen hebben gedood en dat zij Nederland in principe vijandig gezind zijn. Diverse van hen hebben dat zelf ook kenbaar gemaakt op sociale media e.d. Maar zij worden niet aan de grens geweerd of tenminste direct in bewaring gesteld en het is heel schimmig òf, en zo ja hoe, hun eventuele misdaden worden onderzocht.

Nu is daar Jitse Akse, een Nederlander die tègen IS is gaan strijden. Het OM heeft hem wèl laten aanhouden, op basis van zijn eigen uitspraken. Ik weet niet hoe ù er over denkt, maar ik heb het wel gehad met het meten met twee maten, alleen één kant op willen kijken, etc. Het enige waar onze overheid daadkracht in toont is – blijkbaar – het koeieneren van autochtone Nederlanders. Maar laat vooral degenen van een andere afkomst hun gang gaan, bagatelliseer het, stop het weg.... Voor zover de hoogintelligente dames en heren het nog steeds niet begrepen hebben: juist op die manier creëer je massale tegenstand van de bevolking en sympathieen voor degenen die aangeven wèl te willen optreden, lees: (extreem) rechts. Zoals Jerry Goossens het briljant uitdrukte: ‘als we het van de politiek moeten hebben, staat IS straks koppen te snellen op het Malieveld terwijl ze op het Binnenhof nog aan het vergaderen zijn of we ons daar al dan niet krachtig tegen dienen uit te spreken’. Voelen wij ons lekker veilig bij, zo’n overheid. Drie woorden: Optreden, of Aftreden.

Reacties


Gast

#9866 Re:

2016-01-18 13:38:01

#9853: -  

 Prachtig gesproken!!!


Gast

#9867 Re:

2016-01-18 13:41:32

#9853: -  

 Bravo!! Hulde voor deze comment!!


Gast

#9873 Re:

2016-01-18 13:50:37


Gast

#9909 Re:

2016-01-18 15:13:22

#9853: -  

 Geachte,

Ik ben het geheel eens met uw stelling. Toen de Spaanse burgeroorlog begon, werd ook over alle wreedheden die het leger van Franco pleegde tegen burgers, gezwegen! Een oom en twee neven van mijn grootmoeder gingen om iets hier tegen te doen, vechten in een van de Internationale Brigaden. Toen na de capitulatie van Catalonië zij terugkeerden naar Nederland, bleek hun paspoort vervallen. Zij mochten wel in België verblijven. Eerst naar een lange tijd konden zij terugkomen als statenloze (volkomen rechteloos). Het O.M. schijnt nog steeds op de zelfde wijze te handelen. Ik ben benieuw hoe het met de andere Nederlanders is gegaan die ook in Syrië hebben gevochten aan de kant van de Pesmerca. Ik kan maar een ding zeggen, Jitze, het ga je goed. En als je moet procederen zijn een hele boel nederlanders klaar om te doneren voor kosten.