WATERPOLO, OOK VOOR MEISJES!

Quoted post


Gast

#1

2016-04-15 22:54

Laat die meiden toch zelf beslissen! Wat met de ploegjes waarbij het broodnodig is om meisjes en jongens toe te laten?

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-04-16 05:44:17


Ferry Sterenborg MZVA

#50 Re: 2

2016-04-16 12:12:14

12 jaar geleden lag het Belgische waterpolo voor dames / meisjes op zijn gat. Door de doorzetting van enkele Vlaamse club waren er toch meisjes die weer waterpolo wilden spelen. Dezelfde clubs (AZC, Gentse, Mechelen enz.) kregen een luisterend oor bij dezelfde Belgische zwembond. Zo zijn de gemengde competities ontstaan. Dezelfde bond stelt nu alles in het werk om weer van deze meisjes af te komen. Zijn zij bang voor de financiele gevolgen?  Of zijn ze bang dat ze op termijn een dames ploeg moeten gaan afvaardigen naar de grotere toernooien? Willen ze dit de kop indrukken? JAREN heeft het gekost om 170 meisjes / dames terug aan de waterpolobal te krijgen. Nu het eindelijk gaat lukken.... Helaas Arrogantie, oude mannen en achterkamer politiek viert hoogtij!!  Jammer. Gemiste kansen voor de bond en een slag in het gezicht van de clubs. Deze moeten tegen een meisje vertellen je mag wel je rijbewijs halen maar op moment dat je 18 (11 jaar) wordt mag je geen auto rijden.......... #1: -  

 


Gast

#69 Re: Louwagie blijf met je poten van het waterpolo

2016-04-16 15:00:18

#1: -  

 


Gast

#284 Re:

2016-04-19 06:50:02

#1: -  

 Hallo,Zelf heb ik nooit gespeeld maar heb waardering voor iemand die waterpolo speelt,je moet er veel voor trainen en in goede conditie verkeren.Mijn 2 zonen van hun 8jaar tot hun 19e waterpolo gespeeld ,meisjes waren toen nog ver in de minderheid en ze hebben daar nooit problemen mee ondervonden,de meiden speelden zelfs beter dan de jongens.Meisjes of dames mogen zelfs niet meedoen in de eerste ploeg daar worden ze al gediscrimineerd.Dit is een domme beslissing van de zwembond en ik  hoop dat ze toch inzien dat de meiden ook graag waterpolo spelen gezien het aantal die nu ingeschreven is bij de ploegen.

Patrick Ghysel ,Jordy Ghysel,Sander Ghysel