Geef papa's en meemoeders 20 dagen geboorteverlof

20 dagen geboorteverlof voor vaders en meemoeders

vaderschapsverlof1.jpgDe Vrouwenraad en de Gezinsbond vragen een uitbreiding van het geboorteverlof voor vaders en meemoeders, van 10 naar 20 dagen, ongeacht hun statuut en zonder inkomensverlies.

Uit een enquête van de Gezinsbond bij meer dan 6.000 jonge ouders blijkt dat 93% van de (natuurlijke) moeders en 84% van de partners het geboorteverlof voor werknemers te kort vindt. Volgens 90% van de partners moeten ook zelfstandigen en meewerkende echtgenoten recht hebben op geboorteverlof. Bij de moeders is zelfs 98% hiervan overtuigd.

We overhandigen deze petitie aan de minister van Sociale Zekerheid, Maggie De Block en aan de minister van Werk, Kris Peeters, met de vraag om de wetgeving nog tijdes deze regeerperiode aan te passen.

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).