Gehandicapten worden ingedeeld op basis van logistieke planning maar vergeten word welke impact dit voor het kind heeft

Taxi Witteveen verzorgd de vervoersritten van en naar school. In ons geval bijzonder onderwijs. De gemeente heeft Witteveen aangenomen om dit met kwaliteit te regelen.

Daarentegen is de werkelijkheid dat de kinderen, welke allen een lichamelijke of geestelijke handicap hebben en baat hebben bij structuur en veiligheid, geplaatst worden op routes omdat het logistiek logisch is. Dat er dan kinderen uiteen zijn gehaald die al vier jaar samen rijden, busvrienden en lotgenoten zijn, vertrouwen met de chauffeur word geschaad door een nieuwe chauffeur jaarlijks te plaatsen die geen 1 van de kinderen kent en dan moet kunnen aanvoelen of deze jongen of meisje lekker in zijn of haar vel zit. Onmogelijk en stressverhoging bij vele kinderen en ouders die hun kind verplicht mee moeten geven aan deze man of vrouw, deze organisatie. Want dagelijks zelf halen en brengen zouden we super graag willen maar is niet mogelijk. Door gezin en werk word de ouder gedwongen dit te accepteren.

Kinderen worden op routes geplaatst zodat de ritten logisch zijn en weinig geld kosten. Maar het belang van de kwetsbaarheid van deze groepen kinderen word gemakshalve vergeten.

De telefoon is veelvuldig gebruikt naar de gemeente en het betreffende taxi bureau. Maar nu vrijdag middag nog niet rond. Wat te doen. Ons kind is net terug van een operatieve ingreep en moet nu herstellen. Gaat een intensief trainings traject in. Veel ziekenhuizen bezoeken, bracen opnieuw, training week start en nog veel meer. Moet hij verdrietig zijn omdat zijn busvrienden niet mogen komen. Moeten wij als ouders verdrietig zijn omdat de taxichauffeur geirriteerd verteld dat hij gelukkig maar 1 rolstoel in zijn bus heeft?

Wat kun je als beide instanties niet een oplossing bieden. Terugbellen en je als ouder in jouw lastige pakket steunen zoals t hoort en niet maar beloven dat je gebeld word en niks horen.

Wij vinden t tijd dat er wat verandert.

Help alstublieft. Teken voor al die kinderen.