GEMEENTE ZEIST DWARSBOOMT KONINGSDAG PANDARVE

Ruim 27 jaar lang heeft de Cafe Restaurant "Pandarve" in Zeist met trots en passie hun steentje bijgedragen aan het vieren van Koninginnedag/Koningsdag. Het was vooral en boven alles een open en toegankelijk dorpsfeest, waar muziek, ontmoetingen en gezelligheid centraal stonden.

Nieuwe veiligheidseisen maken het voor de Pandarve dit jaar onmogelijk om Koningsdag in deze vorm als fantastisch dorpsfeest door te laten gaan.
Eén van deze veiligheidsmaatregelen houdt in dat er drie meter hoge hekken moeten worden geplaatst.  Pandarve is van mening dat hoge hekken plaatsen niet past bij het dorpse karakter dat het evenement heeft.  Dergelijke hekken bieden slechts schijnveiligheid en doen op grove wijze afbraak aan verbinding, openheid en gemeenschapszin.

De grote successen van voorgaande jaren, waarin geen noemenswaardige problemen voorkwamen, worden door de gemente Zeist genegeerd.

Pandarve had al grote stappen genomen in het professionaliseren van o.a. de veiligheid, maar gaat met hoge hekken niet akkoord.
De gemeente en de Pandarve konden
konden het hierover helaas niet eens worden, wat betekent dat het feest in de oude vorm niet door kan gaan.

Dit raakt niet alleen de organisatoren van de Pandarve maar ook alle bezoekers van dit jaarlijkse dorpsfeest waar een paar honderd Zeisteraren ieder jaar naar uitkijken.
ONS JAARLIJKSE  FEEST WORDT DOOR OVERMATIG RISICOMIJDEND GEDRAG AFGEPAKT!

Wij Zeistenaren willen het niet zover laten komen en willen dat ons Koningsdagfeest dit jaar én de komende jaren als vanouds op fantastische wijze door de jongens en meisjes van de Pandarve georganiseerd kan blijven worden.

Ik vraag iedereen om je stem te laten horen door deze petitie te ondertekeken.
Stuur deze petitie ook door aan iedereen die je kent.

Door te ondertekenen, machtig ik David Verheijen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...