Help Studente te Studeren met Behoud van Bijstandsuitkering om Arbeidsperspectief te Vergroten

Jullie zullen het wel kennen: je studeert of bent net afgestudeerd, maar bent niet in staat geweest om een goede baan te vinden en komt in de bijstand terecht. Meestal wordt studeren met behoud van een bijstandsuitkering niet toegestaan door gemeenten. Terwijl dit voor veel studenten hun enige en beste kans is om een goedbetaalde en praktijkgerichte voltijd baan te vinden, met voldoende carrière perspectief. Bij mij is dit ook het geval: Ik zit nu in de bijstand, maar zou ontzettend graag een 1 jarig Master programma (Geestelijke Verzorging) volgen om mijzelf verder te ontwikkelen. Het is alleen de vraag of de gemeente dit toestaat. Om van de gemeente toestemming te krijgen (studeren met behoud van bijstand), heb ik zoveel mogelijk steun en bewijzen nodig. Daarom wil ik iedereen vragen deze petitie te tekenen. Wie weet, misschien wordt studeren met behoud van uitkering/ bijstand dan wel de norm i.p.v. een uitzondering op de regel. Help mij en iedereen die er baat bij heeft om te studeren met behoud van een uitkering!

Door te tekenen geef ik J. Visscher toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.