Hondenuitrenveldje Grijzendijk / beperking van (drugs)overlast

1F39D9A9-E0AE-4A5E-8614-2B1870A74DED.jpegOp de Grijzendijk in de hoek achter Sofine (Mekkafood) is een doodlopende weg richting de A67. Dit stuk wordt veel gebruikt door dealers, drugsgebruikers en voor andere louche zaken. Vanuit de geparkeerde wagens wordt veel rotzooi gewoon uit het raam gegooid. De politie controleert wel eens maar dit is niet afdoende.

Daarnaast gebruiken veel mensen de Grijzendijk om hun hond uit te laten. De honden mogen er niet los lopen en het zou ideaal zijn als hier een uitrenveldje zou zijn. Het dichtstbijzijnde uitrenveldje ligt bij de Noordervaart en dat is voor veel mensen te ver weg.

Door het wegdek nog een stuk weg te halen en het doodlopend stuk te omheinen worden bovenstaande twee zaken opgelost. Een bankje en een prullenbak erbij, maakt het compleet.

De vraag of dit stuk grond hiervoor gebruikt zou mogen worden ligt inmiddels bij de gemeente. Omdat dit (als het doorgaat) gefinancierd gaat worden vanuit het SAM-fonds, zal deze aanvraag alvast gedaan worden. Ervaring leert dat het SAM-fonds in het midden van jaar al leeg is. Hiervoor zijn tevens handtekeningen nodig.

Heb jij ook genoeg van de vervuiling en overlast, laat jij je hond hier ook uit of vind je het gewoon een goed idee? Teken dan deze petitie!