Nee tegen sloop zwembad en doortrekken provinciale weg over korfbal heen in Sliedrecht

HELP ! HET DORP VERZUIPT.

KOM PROTESTEREN IN DE LOCKHORST
OP ZATERDAG 13 APRIL OM 10.30 UUR

In Partycentrum De Lockhorst met mooi weer lopen we hier vandaan naar het buitenbad.

Ook goed om ons partycentrum eens goed van binnen te bekijken. Kapitaalvernietiging.

NEEM EEN REDDINGSVEST MEE , OF JE SNORKEL OF DUIKBRIL.

Het gemeentebestuur heeft plannen voor een megaviaduct over de A15 waardoor De Lockhorst gesloopt moet worden. Het plan kost 54 miljoen Euro en gaat een tekort opleveren van 33,5 miljoen Euro.
• Voor het viaduct dat loopt vanaf de kinderboerderij tot de spoorwegovergang moeten alle verenigingen wijken of verplaatst worden
• Het zwembad met buitenbad en ligweide gaat helemaal verdwijnen en daar komen 2 kleine binnenbaden voor in de plaats
• Zwemvereniging Door Water Fit kan geen officiële wedstrijden meer houden omdat het bad te klein is.
• Moby Dick wordt fors beknot
• Recreatief zwemmers al helemaal; die kunnen terecht in een bad met 5 banen
• En een buitenbad met ligbad kun je wel schudden; daar is het bouwterrein te klein voor
• Het viaduct gaat ook ten koste van het zalencentrum de lockhorst waarvoor helemaal niets in de plaats komt
• Veel gebruikers van de sporthal kunnen nergens anders terecht
• Want in de nieuwe hal aan de Valkweg komen verenigingen zoals Synergos straks namelijk al ruimte tekort
• De Sociale Moestuin en de volkstuinders moeten jaren moeten wachten voordat de bouwput weer dicht is en weten dan nog niet waar ze komen
• De skeelerbaan en de ijsbaan gaan naar Sliedrecht Noord, als daar óóit gebouwd zou gaan worden
• De korfbal en de trimclub ABC moeten voor veel geld verplaatst worden
• Er komen per dag 9700 extra voertuigen over het viaduct, die daarna uitkomen op de Thorbeckelaan
• En dat is trouwens nog niet alles
• Het gemeentebestuur wil ook de helft van het Dreespark gaan rooien en daar 120 huizen en flats neerzetten
• Het kan starterswoningen bouwen op de Groen van Prinstererlocatie maar ze ondernemen niets
• Men laat het Winklerplein braak liggen
• En gaat de 5 hoog flats slopen
• Vul zelf maar in ……
Kortom : burgemeester en wethouders zijn de weg helemaal kwijt.
Maar het is nog niet te laat. De gemeenteraad gaat op 26 april besluiten of ze door mogen gaan.
KOM PROTESTEREN VOORDAT SLIEDRECHT ECHT KOPJE ONDER GAAT.

Partycentrum de Lockhorst

19 maart 2024 20:00 - Beeldvormend - Gemeenteraad Sliedrecht

Wil je mee praten tijdens deze beeldvormende vergadering over 'Voorkeursvariant Noord-Zuidverbinding en richtinggevende uitspraak zwembad'? Of heb je een vraag aan de gemeenteraad over dit onderwerp? Je bent van harte welkom! Bij vragen kun je contact opnemen met de griffie via griffie@sliedrecht.nl.
De plannen voor de Noord Zuid verbinding blijven bestaan.

in de nieuwe plannen geen partycentrum, geen buitenbad en geen Recreatiebad, geen lunchroom, geen ligweide, geen ontspanning in natuur. U krijgt een simpel energiezuinig zwemdiploma bad.

IMG_39531.jpeg

De noord zuid verbinding wordt een zeer drukke doortrekking van de provinciale weg vanaf Wijngaarden zo de kinderboerderij in.

Bronbad de Lockhorst wordt gesloopt!!! Want staat in de weg.

Grote kans dat er GEEN NIEUW ZWEMBAD KOMT!
Wie gaat dit nieuwe zwembad betalen, wie gaat de sloop betalen?? Waar komt het nieuwe zwembad en wanneer gaat het open?

Deze nieuwe weg komt over de A15 over een gesloopt zwembad, vervolgens moeten hiervoor wijken @desocialemoestuin , de volksmoestuinen, de korfbal, de Havik, de Ijsbaan, zo de Kinderboerderij in.

Dit geeft BOMENKAP, Biodiversiteit die weg gesloopt wordt, er wonen veel insecten, muizen en vogels, luchtvervuiling nog meer naast dat we A15 al hebben, Chemours en HVC, fijnstof, geluidsoverlast, lichtoverlast, we verliezen een groot stuk natuur, vergeet niet dat onze gemeente ook druk is met afbreken Willem Dreespark!!

Waar kun je nog ontspannen, waar kun je nog rustig in het groen gaan lopen? Waar kun je als opa en oma nog even naar toe om je kleinkinderen te zien sporten?

Waar ga je in de toekomst zwemmen? In de PFas Biesbosch, of de nieuwe recreatieplas in Sliedrecht Noord? Waar is onze gemeente mee bezig!! Ons grondwater zit vol Pfas.

Ik ben het er helemaal niet mee eens!

Hou Sliedrecht Sociaal, Groen, Leefbaar, zorg dat het een dorp blijft!

Je ziet al dat ons dorp minder heeft dan andere dorpen!!

Je maakt maar fietstunnels!

Het is toch de bedoeling vanuit Den Haag dat je je auto weg doet, ik ben tegen deze verbinding die ze de groene long noemen, ik noem het de zware long, teken de petitie en kom naar deze meeting neem pan en deksel mee. Want ze horen de inwoners niet! Er is geen burgerparticipatie!!

Een klein aantal bewoners heeft onderstaande brief gekregen maar dit gaat heel Sliedrecht aan.

IMG_3139.jpeg61b12505-485c-44c5-bc17-39911fe3ed5d.jpeg

Door te ondertekenen, machtig ik S Groot om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...