Nurdan moet blijven!

Hallo Nederland,

Ongeveer een maand geleden is besloten om Nurdan Öngören, een meisje met een hoog opleidingsniveau die een rijke toekomst voor zich heeft liggen, terug te sturen naar Turkije. Zij verblijft sinds 2001 in Nederland en is geheel geïntegreerd. Zij had echter nog geen verblijfsvergunning, maar nu zij 18 wordt is zij verplicht deze wel te hebben. Alleen krijgt zij deze niet . Nurdan volgt het vwo aan het Kennemercollege in Beverijk en zou volgend schooljaar naar vwo 5 gaan. Na haar examens wilde zij geneeskunde gaan studeren om later aan het werk te gaan als chirurg. Maar haar toekomstplannen vallen nu in duigen door deze desastreuze beslissing. In Turkije zal zij namelijk niet de kans krijgen om te gaan studeren, dit omdat zij de Turkse taal niet voldoende beheerst en zij daar haar vwo ook niet af kan maken door haar taal achterstand. Laten wij dit als Nederland echt gebeuren? Iemand terug sturen die ons land juist veel te bieden heeft? Ook Nurdan verdiend de kans haar talenten te ontwikkelen, en dit kan niet in Turkije. Dus daarom hebben wij uw hulp nodig. Onderteken deze petitie en laat zien waar wij als Nederland voor staan. Want iedereen, buitenlands of niet, verdiend een mooie toekomst.

Vul het onderstaande formulier in om deze petitie te tekenen die is aangemaakt door Eva Beentjes . Alle informatie die je opgeeft op dit formulier zal door de maker van de petitie te zien zijn.