GIM-CoPI in Fryslân met OGS / Prio 1 laten rijden

Bij een GRIP-inzet in Frylsân wordt er vanaf GRIP 1 een Commando Plaats Incident (CoPI) opgeroepen. De opgepiepte diensten begeven zich vervolgens naar de incidentlocatie.

Hierin zijn er enkele piketdiensten die met Optische en Geluids Signalen (OGS) mogen rijden in een geval waarin met Prio 1 naar een incident gereden moet worden.

Op dit moment hebben de Leiders CoPI en de Informatiemanagers CoPI (IM'er) een vrijstelling van de verkeerswet en mogen daarom met OGS rijden bij een Prio 1.

Waar we gedurende de opleiding Voorwaarts Denken steeds meer achterkomen, is dat ook de Geografisch Informatiemedewerker steeds meer onmisbaar is in het CoPI. Doordat zij nog niet met Prio 1 een vrijstelling van de verkeerswet krijgen, en dus niet met Prio 1 naar een incident kunnen komen, mist er in voorkomende gevallen een belangrijke schakel in het CoPI-proces.

Wat we met deze petitie willen bereiken is dat we willen weten wie ook de meerwaarde van het Prio 1 rijden voor de GIM CoPI steunt. Met andere woorden, als je deze petitie ondertekent dan geef je aan;

"Ik onderken dat het voor het CoPI-proces onmisbaar is dat ook de GIM CoPI zo snel als mogelijk ter plaatse is. Ik wil met mijn ondertekening daarom laten weten dat ik graag zou zien dat de GIM CoPI ook met Prio 1 mag rijden."

Door te ondertekenen, machtig ik Jeroen Elfrink - IM CoPI om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...