Petitie voor een fietspad langs de Bredestraat te Beringen

Beste Beringenaar,

Als lokale afdeling van het Vlaams Belang dragen wij de veiligheid van de Beringenaren hoog in het vaandel. De veiligheid van de zwakke weggebruiker en onze naar school fietsende kinderen verdienen hierbij extra aandacht.

Vandaar hebben wij een aantal maanden geleden tijdens de gemeenteraad reeds de vraag naar aanleg van een fietspad langs de Bredestraat op de agenda geplaatst.

De Bredestraat en Langeveldstraat zijn een veel gebruikte fietsroute voor de Koerselse kinderen die in Heusden-Zolder naar school gaan. Het ontbreken van een degelijke fietsinfrastructuur is des te meer wraakroepend aangezien de Bredestraat en Langeveldstraat deel uitmaken van een toeristische fietslus rond Beringen, en er tevens op het grondgebied van Heusden-Zolder wel een fietspad ligt langs de Nieuwe dijk, welke in het verlengde ligt van de Bredestraat. Wij denken dat u het met ons eens zal zijn dat de huidige situatie
allesbehalve veilig is. Vooral de aansluiting van de Langeveldstraat op de Bredestraat is een zeer gevaarlijk punt.

Vlaams Belang is dan ook vragende partije om een vrijliggend fietspad aan te leggen naast de Bredestraat, en de Langeveldstraat om te vormen tot fietsstraat, eventueel zelfs de Langeveldstraat aan 1 zijde af te sluiten voor autoverkeer
kaart_fietspad_Bredestraat-Langeveldstraat1.png

Tot op heden hebben wij echter nog geen bevredigend voorstel ontvangen van het gemeentebestuur in reactie op onze vraag

U kan ons helpen door onze online petitie te tekenen.

Elke extra handtekening betekent een krachtiger signaal. Ook jouw handtekening telt!

Als jij ook voorstander bent van een veilig fietspad langsheen de Bredestraat voor onze schoolgaande kinderen, teken dan onze petitie.

vlaamsbelang_Beringen_logo1.png

Erik Gilissen, Vlaams Belang Beringen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Erik Gilissen, Vlaams Belang Beringen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.