SLACHTHUIS OEVEL MOET OPEN BLIJVEN

Via de pers hebben wij moeten vernemen dat minister Joke Schauvliege de milieuvergunning voor het nieuwe slachthuis Sus Campiniae in Oevel niet zal toekennen, ondanks gunstige adviezen van het departement Omgeving, de Vlaamse Milieumaatschappij en de gewestelijke omgevings-vergunningscommissie. Dit varkensslachthuis, dat middenin een gebied voor zware industrie ligt, is het modernste en diervriendelijkste van België. Met haar beslissing treft de minister niet alleen de 100 personeelsleden van Sus Campiniae, maar ook de tewerkstelling en kostwinning bij de vele toeleveringsbedrijven en afnemers. Na jaren van economisch moeilijke tijden en recent de varkenspest, is dit een nieuwe klap voor een sector reeds in crisis.

Daarom vragen wij om deze petitie te onderschrijven en zoveel mogelijk te delen. Hartelijk dank

Sus Campiniae

Vul het onderstaande formulier in om deze petitie te tekenen die is aangemaakt door Sus Campiniae. Alle informatie die je opgeeft op dit formulier zal door de maker van de petitie te zien zijn.