Speed Pedelecs en scooters gewoon weer terug op het fietspad.

Sinds 1 januari 2017 moet nu ook de speed pedelec – de e-bike met een maximumsnelheid van 45 km/h - op veel plaatsen de rijbaan op.

Reden: het rappe stalen ros is volgens de wet gelijkgesteld aan de bromfiets.

Het argument om deze speed pedelec te verwijzen naar het weggedeelte van de automobilisten is dat zij anders een gevaar vormen voor de normale fietser is in mijn ogen geen valide argument.

De Speed Pedelec voldoet niet aan de wettelijke regels van de verlichting en ik doel dan voornamelijk op het remlicht. Als zo'n fietser vol op de rem gaat, kan geen enkele automobilist, laat staan vrachtwagen chaufeur dit in alle redelijkheid inschatten, met alle gevolgen van dien voor deze chauffeur en fietser. Daarnaast kan deze speed pedelec op een recht stuk niet de snelheid halen die motorvoertuigen rijden waardoor irritatie van naaste weggebruikers en het gevaar op ongelukken zelfs vergroot wordt.  De kans is groot dat de automobilist hier voor aansprakelijk gesteld wordt!

Deze petitie is dus om deze tweewielers weer terug naar het fietspad te sturen.

Door te ondertekenen, machtig ik Kemper om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...