Staken op 15 december 2014 is niks voor A

Beste Antwerpenaar,
Geachte vakbonden,

Als trotse Antwerpenaar en simpele werknemer wil ik u vragen om uw toekomst niet op te geven.

Wij willen minder bekommernissen
Op 25 mei hebben we allemaal gekozen voor verandering. Ook zij die vanuit een persoonlijk principe of traditie de verantwoordelijkheid voor verandering de plicht maakte van ELKE partij.

Sinds 1842  - bij het ontstaan van de eerste vakbonden - vroeg de werknemer om verandering. Vakbonden hebben steeds gevochten om een beter 'morgen' voor ons allen.

Verandering omdat het niet goed was. Verandering omdat we geen toekomst zagen. Verandering tegen wantoestanden. Kortom verandering naar minder bekommernissen en meer zekerheid.

Laten wij dit doel - dat we allemaal willen -  nooit vergeten.

Antwerpenaren laten we heel Vlaanderen opnieuw het voorbeeld geven
Als Antwerpenaar hebben we heel Vlaanderen kunnen inspireren om te kiezen voor verandering. Verandering die we graag zelf nog zouden merken, maar vooral voor onze kinderen en kleinkinderen. We willen hen niet achterlaten in een toekomstloos en failliet Vlaanderen.

Dat verandering niet altijd leuk is, dat wisten we voordat we onze stem uitbrachten. Maar ons verstand zegt dat deze verandering noodzakelijk is. Verandering die ons terug goesting in de toekomst geeft. Goesting om trots te zijn op het Vlaanderen van morgen, het Vlaanderen van de gewone werknemer.

Laten we als Antwerpenaar opnieuw alle Vlamingen inspireren. Laten we als Antwerpenaar ons 'morgen' zelf in handen houden.

Ad impossible nemo tenetur
Van niemand kan worden verwacht het onmogelijke te doen. Dat er gesnoeid wordt in budgetten zoals cultuur en dat we langer zullen moeten werken, doet ons eerste erg schrikken. Maar van deze angst gebruik maken om paniek te zaaien - beste vakbonden - is niet fair. Zonder besparingen wordt verandering onmogelijk.

We kunnen 2 dingen doen. Of we laten ons meeslepen in jullie propaganda of we zien het als een kans om met een frisse kijk mee te helpen veranderen. En dat we langer moeten werken en dat er bespaard moet worden is niet leuk. Maar het alternatief is erger, veel erger! En dat weet ook u.

Daarom, beste Antwerpenaar, zoals ook u begrepen hebt, hebben de aangekondigde stakingen niets te zien met de weg naar veranderingen waar we allen bewust voor gekozen hebben. Er zijn nog nooit zoveel maatregelen genomen voor een beter morgen. Laten we daarom als Antwerpenaar als eerste in Vlaanderen NEEN zeggen tegen de staking van 15 december.

Door het ondertekenen van deze petitie zegt u dat staken niet de juiste weg is naar een beter morgen.

Dankjewel!