Wij willen nog voor de verkiezingen een studie over migratie!!

Petitie_2.png

Om het politieke debat over migratie te objectiveren, vroeg toenmalig minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) in mei 2018 (één jaar voor de verkiezingen) aan de Nationale Bank om het economische effect van migratie te berekenen.

De focus van de studie moet liggen op mensen van buiten de Europese Unie, en vooral op zij die de voorbije jaren naar ons land zijn gekomen. Dit omdat het maatschappelijke debat vooral daarover gaat. De Nationale Bank moet een onderscheid maken tussen verschillende migratiekanalen zoals gezinshereniging, asiel, regularisatie en mensen die naar België komen om te studeren of te werken.

Maandag 8 april 2019 (anderhalve maand voor de verkiezingen) verklaarde de Federale Regering (Open VLD, CD&V en MR) dat de studie pas in 2020 zou klaar zijn. Na de verkiezingen! Een politiek manoeuvre om het maatschappelijk debat monddood te maken.

Dit pikken wij niet. Wij willen dat de Federale Regering nog voor de verkiezingen met deze studie naar buiten komt!

Door te tekenen geef ik David Vandekerkhove toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.