Turnhal Turnkring Olympia Zonhoven

Schermafbeelding_2019-03-02_om_18.54_.00_.pngBeste Zonhovenaar,

Beste sportieveling,

Wij zijn van Turnkring Olympia Zonhoven, een turnclub met maar liefst 600 gedreven leden. Onze thuisbasis bevindt zich REEDS 50 JAAR in Zonhoven o.a.  in de sporthal van Ter Donk. Al jaar en dag delen wij deze sporthal met andere clubs zoals, de volleybalclub, de basketballers, badminton, zaalvoetbal,… Geen van deze clubs heeft vandaag de mogelijkheid zijn aantal trainingsmomenten te verhogen naar zijn noden omwille van plaatsgebrek binnen de gemeente. Door het groeiend aantal leden in onze club, zijn wij dan ook genoodzaakt om op 5 verschillende plaatsen te gaan trainen buiten Ter Donk en zelfs buiten Zonhoven.

Turnen is een sport waar veel toestellen voor nodig zijn die we dagelijks moeten opbouwen , afbreken en opbergen. Niet alleen slijt hierdoor ons materiaal sneller maar is het ook nog eens onveilig voor onze kleinste gymnasten (zware karren met materiaal tot wel 250 kg).

Onze club, de trainers, de gymnasten vragen al jaren aan de gemeente om te investeren in een betere accomodatie voor al deze sportdisciplines (balsporten en turnen). Onze club neemt deel aan wedstrijden op het hoogste niveau en we hebben enorm veel potentieel. We zouden deze prestaties aanzienlijk kunnen verbeteren indien we kunnen trainen in een betere accommodatie. Wij willen als één van de grootste sportclubs van Zonhoven, nog meer jeugd laten sporten en samen met de gemeente hier aan werken.

Hiervoor hebben we jullie hulp nodig! Zou u ons willen helpen en deze petitie tekenen? Het duurt maar 1 minuutje en u zou ons er een enorm plezier mee doen. Alvast hartelijk bedankt!

De trainers van Turnkring Olympia Zonhoven.