Waar voor je geld! Studenten AMM willen meer dan alleen een diploma!

Als studenten van het eerste en tweedejaar sociaal werk opleiding, willen wij onze zorgen kenbaar maken met betrekking tot ons onderwijs. Wij zijn vastberaden om een diploma te behalen dat van waarde is, niet alleen voor onszelf, maar ook voor de maatschappij waarin we ons willen inzetten. Het gaat ons erom dat we goed onderwijs willen en daar hoort verbinding met de academie bij! Het schort alleen aan een aantal essentiële punten die van cruciaal belang zijn voor onze educatieve ervaring en voorbereiding op het werkveld:

1.Het is voor ons van uiterst belang dat onze opleiding niet alleen 'sociaal' wordt genoemd, maar ook daadwerkelijk sociaal is. Dit betekent dat we meer fysieke interactie willen, zowel met onze medestudenten als met onze docenten. We geloven dat dit de leerervaring zal verrijken en ons beter zal voorbereiden op het werken in een sociale omgeving.

2.Wij pleiten voor meer fysieke lessen, minimaal drie volle dagen per week. Hoewel digitale leermiddelen hun waarde hebben bewezen, geloven wij dat face-to-face interactie en directe begeleiding van een docent onmisbaar zijn voor een effectief leerproces. Het beperkt aantal lessen van nu heeft een negatief effect op onze motivatie en wij willen meer leren.

3.Wij willen meer fysieke toetsing, die meer lijkt op de praktijk. Terwijl online toetsen en video-opdrachten handig kunnen zijn, geloven wij dat een toetsing die dichtbij een praktijkervaring komt ons beter zal voorbereiden op de uitdagingen van het werkveld en voelen wij ons serieuzer genomen.

4.Wij missen belangrijke kennis die aangereikt wordt die nodig is in het werkveld. Wij willen leren over de problemen waar cliënten mee zitten en de doelgroepen waarmee we moeten werken. We willen meer kennis en prikkelende opdrachten die ons uitdagen om creatief te denken en nieuwe perspectieven te verkennen. Wij willen leren over problemen maar ook trends en ontwikkelingen in het werkveld.

5.We hebben geen behoefte aan onbegeleide uren, maar juist aan gestructureerde lessen en begeleiding van gekwalificeerde docenten die de academie kennen en kennis van zaken hebben.

6.We willen dat investeringen van de academie en Saxion direct bijdragen aan onze educatieve ervaring en toekomstige carrières.

7.Tot slot hechten we veel waarde aan een veilige en ondersteunende leeromgeving, waarin we een vertrouwensband kunnen opbouwen met onze docenten en medestudenten. Stabiliteit in het onderwijsprogramma en voor de klas zijn hiervoor nodig.

Wij zijn dan ook zeer ontzet dat kwalitatief goede docenten die zeer gewaardeerd worden, volgend jaar hier niet meer rondlopen. Tijdelijke contracten vervangen door vaste contracten zodat de binding die is ontstaan tussen studenten en docenten ook behouden blijft.

En geschokt dat we tot aan de zomervakantie (het is nu 10 april) nog maar 13 dagen les hebben in het tweede leerjaar en dat we in september moeten beginnen aan onze derdejaars stage.

Kortom, wij als studenten van de voltijd sociaal werk opleiding streven naar een onderwijservaring die ons voorbereidt op een succesvolle en betekenisvolle carrière in het sociale werkveld. We willen graag in gesprek over wat er nodig is om het bovenstaande te bereiken zodat wij gemotiveerd en betrokken de opleiding kunnen vervolgen. petitie_AMM.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Studenten AMM om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...