weg met love me gender

Het televisie programma 'Love Me Gender' gaat over transgender personen die 'opzoek zijn naar liefde'. In het programma lijkt het echter alsof het leven een drama is en alsof 'transgenders' nooit een relatie kunnen krijgen omdat ze 'anders' zijn. Het programma zit vol met respectloze en domme opmerkingen. Ik en 50 andere transgender mannen voelen ons in een hokje geduwd door dit programma. Wij worden weggezet als dramatische individuen die alleen maar leven voor sensatie. Het idee van de serie is om niet transgender personen te laten zien dat het moeilijker is om een relatie te krijgen als je onvrede hebt met je lichaam. Helaas wekt het in geen enkel opzicht deze indruk.

De serie beledigt de transgender gemeenschap. Veel mensen die dit zien, zullen nu een compleet verdraaid beeld van de werkelijkheid hebben. Een negatief beeld over transgender personen, het tegenovergestelde van wat de makers willen bereiken: 'Veel mensen hebben direcht een mening over transgenders. Met dit programma willen we geen mening hebben, maar gewoon naast ze gaan zitten en met ze meeleven. We hopen dat de kijker daardoor een beetje kan voelen hoe het is om als transgender op zoek naar liefde te zijn.'' -EO's Herman Wegter. Er werd onder andere gezegd dat iemand 'eerst een vrouw en daarna een man was'. Dit is een zeer problematische opmerking, omdat transgender personen zich juist niet identificeren met hun lichaam en het geslacht dat daar bij zou horen. Op deze manier zal de kijker de indruk krijgen dat we ons verkleden en dat het een soort poppenkast is. Dit lijkt mij in geen enkel opzicht de bedoeling.

Namens 50 jonge transgender jongens vraag ik u deze petitie te ondertekenen en ervoor te zorgen dat 'Love Me Gender' van de televisie wordt gehaald. Het schept een COMPLEET verkeerd beeld van de werkelijkheid en onze gemeenschap.

Alvast bedankt.