Samen voor zwarte piet

FB_IMG_1511608904360.jpgZoals inmiddels wel duidelijk is geworden,  na de Friese blokkade, is dat t grootste deel van Nederland wil dat zwarte piet moet blijven.

Daarom deze petitie!

Zwarte piet is geen racistische karikatuur.  Het was een betaalde knecht van st Nicolaas. St Nicolaas had de zwarte en Afrikaanse kindslaven gered van de slaven schepen en nam ze in dienst. Daardoor kregen ze de onafhankelijke zelfstandige status.

Hierdoor ging st Nicolaas als grote kindervriend door t leven en zijn zijn zwarte knechten van oorsprong bedoeld als symbool tegen slavernij en onderdrukking.

DUS EEN BETER SYMBOOL TEGEN RACISME IS ER EIGENLIJK NIET!

Zoals iedereen verder ook wel weet....je kunt aan alles een negatieve draai geven maar je kracht zit juist om t negatieve in te draaien in iets positiefs

Er kan best iets aangepast worden...maar

GEEN witte gele groene rode blauwe pieten

Laat ons feest niet kapot maken door een groepje mensen die in alles doorslaan, die leugens vertellen om hun tegenstanders in een kwaad daglicht te zetten....waar onderling al strubbelingen zijn over wie de baas is.....waar ze journalisten die uit zijn op conflicten door de tegenstanders constant uit te dagen met negatieve benamingen en opruiing zodat ze dit op social media kunnen zetten...etc etc