Windmolens Nee - Zonnepanelen Oké (Rijnenburg)

Bezorgde bewoners van Nieuwegein Noord ondertekenen het “Manifest tegen windmolens in Rijnenburg” om 10 redenen. <link>

Windmolens in de directe omgeving van een woonwijk leidt tot veel problemen: de impact van het geluid wordt zwaar onderschat, de slagschaduw van een windmolen valt je mentaal aan. De geluidsoverlast heeft significante invloed op het woongenot.

• Voorbeelden slagschaduw <link> en geluid <link> door windmolens.

Wij zijn voor duurzame energie-opwekking in Rijnenburg met de alternatieven die er zijn, voor zover deze geen negatieve impact hebben voor omwonenden van de polder Rijnenburg.

De Stichting Wijkoverleg Galecop en een groep bewoners zijn enorm geschrokken van het voornemen van de Gemeente Utrecht om in de naast Galecop (8500 inwoners) gelegen polder Rijnenburg energieopwekking met enorme windmolens toe te staan.

200meter.png

Deze windmolens veroorzaken met hun hoogte van tot ca. 200 (!) meter niet alleen slagschaduw op en in woningen in Galecop, maar ook een doffe diepe geluidsoverlast en horizonvervuiling voor Galecop. Wij hebben geen behoefte aan een debacle à la Houten.

U begrijpt dat Stichting Wijkoverleg Galecop en bewoners van Nieuwegein geen windmolens willen nabij de wijk Galecop! De informatieverstrekking van de gemeente Utrecht, het bij nader inzien en eerdere toezegging toch niet willen meewerken aan een plenaire bijeenkomst in de wijk Galecop maken dat wij geen vertrouwen hebben in de “gekleurde/vertekende” uitkomst van het informatieverzamelingstraject van de gemeente Utrecht.

Er is een vereniging “Buren van Rijnenburg” in oprichting om de belangen van inwoners van Nieuwegein, maar ook van Rijnenburg, IJsselstein en De Meern te behartigen.

Deze vereniging heeft binnen zeer korte tijd (2 dagen) al 225 handtekeningen verkregen van bewoners van Galecop met een duidelijk NEE! tegen windmolens bij Galecop. Let op: we hebben nog maar een paar straten benaderd vanwege kort tijdsbestek.

• Hierbij hebben slechts 6 personen (=3%) aangegeven niet te willen tekenen, 97% heeft ondertekend!

Samen zullen wij doorgaan met het ophalen van handtekening om de draagvlak van onze stelling te ondersteunen en eventueel een burgerinitiatief te kunnen starten. Uw stem telt!

like2.png

Op 10 april 2017 zal er een informatieavond in de wijk Galecop worden georganiseerd.

like en deel de facebook pagina van "Buren van Rijnenburg"  en Stichting Wijkoverleg Galecop en blijf op de hoogte van de laatste informatie.

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).