Red de bosstrook van de Officierenwijk en help zo een belangrijke groene long van Maria-Ter-Heide te bewaren!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Einde petitie

2019-02-21 10:14:26

Beste ondertekenaars en belangstellenden,

Gelieve deze petitie niet meer te willen verspreiden.

Ondertussen is ondanks onze en nog andere lopende initiatieven de kap van de bosstrook van de Officierenwijk jammer genoeg een feit.

Ook andere bosstukken in onze wijk zijn in gevaar, maar daar bestaan andere initiatieven voor.

Enkele dagen geleden werd de link naar onze petitie door derden verspreid om tegen de kap van het Speelbos in MTH te protesteren. Hier wordt door andere initiatiefnemers reeds actie tegen ondernomen.

Mvg,

BC Officierenwijk

Buurtcomité Officierenwijk MTH

Update: onze actie gaat verder. Bezwaarschriften moeten opnieuw worden ingediend. Verspreid dit bericht verder!

2017-12-12 11:31:50

Allereerst willen wij iedereen bedanken die onze petitie heeft getekend of een bezwaarschrift heeft ingediend bij de gemeente Brasschaat. Onze actie is zeker een succes, want tot hiertoe hebben 305 mensen onze petitie getekend en heeft de gemeente 67 bezwaarschriften ontvangen. Deze bezwaarschriften werden niet alleen individueel ingediend, maar ook gezamenlijk. Dat betekent alvast dat veel meer mensen bezwaar hebben ingediend dan het aantal bezwaarschriften doet vermoeden. Dit is alleen maar positief!

Jammer genoeg dienen we als Buurtcomité MTH onze actie te herhalen. Alle indieners van bezwaarschriften hebben immers opnieuw een kopie in de bus gekregen van een nieuwe bouwaanvraag zoals ze werd neergelegd door de kredietmaatschappij ARRO voor de bouw van 17 woningen in de zone F2. Dit gebeurde nadat de advocaat die voor ons de bouwaanvraag onder de loep heeft genomen, wel 6 elementen ontdekte die maken dat de bouw van de woningen in de bosstrook van de Officierenwijk als onwettelijk kan worden beschouwd.

Dit is meteen ook de reden waarom ARRO een tweede openbaar onderzoek instelde en al wie in de directe omgeving woont en/of bezwaar heeft ingediend een exemplaar van een nieuwe bouwaanvraag in de bus kreeg. In het begeleidend schrijven bij deze aanvraag, wordt meteen gemeld dat wie bezwaar wil indienen dit dient aangetekend dit te doen vóór 22 december 2017!

Ook wie reeds eerder een bezwaarschrift heeft ingediend, dient dit nu opnieuw te doen. Het is juridisch immers niet zeker dat de eerdere bezwaarschriften die ingediend werden tijdens de periode van het eerste onderzoek ook meegenomen kunnen worden tijdens de periode van het tweede onderzoek.

Daarom vragen wij alle mensen die een bezwaarschrift hebben ingediend dit opnieuw te willen doen. Enkel zo zijn wij er zeker van dat met onze bezwaren zal rekening gehouden worden.

Wie onze actie wil steunen en opnieuw bezwaar wil indienen, kan dit doen door het geüpdate bezwaarschrift vóór 22 december aangetekend te versturen aan het gemeentebestuur van Brasschaat, t.a.v. College van Burgemeester en Schepenen, Bredabaan 182, te 2930 Brasschaat.
NB: je kunt het aangepaste bezwaarschrift downloaden door op de link in de tekst hierboven te klikken.

Wij danken jullie voor jullie medewerking!

NB: op 13 december vindt een bijeenkomst plaats voor alle buurtbewoners die bekommerd zijn over het natuurbehoud in onze wijk. Iedere geïnteresseerde is op woensdag 13 december, vanaf 19 uur, welkom in Herberg ter Heide, (over het Zegeplein).

Buurtcomité Officierenwijk MTH

Meer info op de site van ons buurtcomité!

2017-11-02 16:32:17

Allereerst wil ik alle 295 ondertekenaars van onze petitie bedanken.

Dat is voor ons echt een riem onder het hart!

De meeste reacties op onze actie zijn trouwens positief.

Ondertussen werd er ook al een artikel over in GVA gepubliceerd.

Dit was echter vrij summier en zette een aantal lezers op social media op het verkeerde been.

Om iedereen beter te kunnen informeren, hebben wij nu een website online gezet met alle info rond de wijk en bosstrook waarover het gaat. Wie meer informatie wil, kan deze altijd vinden op Buurtcomité MTH

Met vriendelijke groeten,

Buurtcomité Officierenwijk MTH

Herinnering: vandaag is het de laatste dag dat je een bezwaarschrift kunt indienen bij de gemeente

2017-10-26 09:02:11

Zoals we in onze eerdere aankondiging vorige week al vermeldden, is het mogelijk om voor 27 oktober een bezwaarschrift in te dienen bij de Gemeente Brasschaat.

Vandaag is het de 26ste en daarom de allerlaatste dag dat dit kan.

Een bezwaarschrift indienen kan door de formulieren te gebruiken die je via de links op de vorige aankondiging te ondertekenen en aangetekend op te sturen. Een bezwaarschrift legt namelijk meer gewicht in de schaal dan een handtekening op een petitielijst.

Los daarvan is het belangrijk om te noteren dat wij deze petitie voortzetten, omdat we zo de mensen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen blijven steunen.

Deze petititie blijft dus online en zal regelmatig geüpdatet worden!

Gisteren werden enkele leden van het Buurtcomité geïnterviewd.

Van zodra dit artikel gepubliceerd is in de krant, zullen we het hier ook via een aankondiging verspreiden!

Met dank voor jullie steun,

Buurtcomité Officierenwijk

Buurtcomité Officierenwijk MTH

Een update van de actie en formulieren ten behoeve van het indienen van een bezwaarschrift.

2017-10-19 14:04:02

Beste buurtbewoners en sympathisanten,

Allereerst: hartelijk dank voor het ondertekenen van deze petitie. Dit helpt onze actie heel erg vooruit.

Zoals gemeld in de oproep tot deze petitie, zullen er ook bezwaarschriften tegen de boskap en de bouwplannen van ARRO worden ingediend.

Omdat een bezwaarschrift meer gewicht in de juridische schaal legt dan een petitie, werden gisteren in de buurt een 150-tal informatiebrieven en kant-en-klare modellen van bezwaarschriften gebust. Wie een bezwaarschrift wil indienen, dient enkel deze modellen te ondertekenen en ze aangetekend te verzenden t.a.v. het gemeentebestuur Brasschaat.

Let wel: dit dient te gebeuren voor 27 oktober 2017!

Wie ook een bezwaarschrift wil indienen, maar de documenten niet in de bus vond, kan ze via de links in dit bericht downloaden.

Brief met meer informatie

Inplanning van de woningen

Bezwaarschrift pagina 3

Bezwaarschrift pagina 2

Bezwaarschrift pagina 1

Met dank bij voorbaat voor jullie medewerking!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.