Propersona psychiatrie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Propersona psychiatrie.

jannie bosman

#1 herkenbaar

2014-06-24 10:08

helaas heb ik ervaring en vele met mij , en ook voor degene die er niet meer zijn ,door de slechte hulp.
ik heb respect voor de mensen die toch een beslissing voor hun leven hebben genomen

Gast

#2

2014-07-02 13:47

Mensen mogen zelf toch wel beslissen over hun eigen lichaam?
berichthouder
Gast

#3

2014-07-02 17:45

Was dat maar zo makkelijk zelf beslissen als je naar een andere regio wil...


Gast

#4 hoe slecht de hulp van die kliniek is

2014-07-02 21:44

ik heb geen commetaar het is goed deze petitie laten ze propersona maar is goed onderzoeken want er gebeuren dingen daar waar de honden nog geen brood van lusten
als je van je naasten af wil dan moet je ze naar propersona sturen wedden dat u er dan zo van af bent
geschreven door een radeloos iemand
die geen woorden heb voor de instelling en hun belijd

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-07-02 21:51


anton bosman

#6 Re: herkenbaar

2014-07-02 22:38

#1: jannie bosman - herkenbaar

je hebt gelijk dat je je eigen beslissing neemt

want er zijn er al zo vele die dat gedaan hebben, de ene in de brand gestoken de andere onder de trein , en zo zijn er zo vele dingen ik zal maar niet alles opnoemen .

 

HET ENIGSTE WAT IK HIER NOG OP WIL ZEGGEN LATEN ZE DE HULPVERLENERS EENS EEN GOEDE BIJ SCHOLING DOEN DAN BLIJVEN ER MISSCHIEN NOG MENSEN LEVEN.

HOPEN DAT HET MISSCHIEN NOG EEN KEER DOORDRINGT BIJ HET KABINET DAAR IN DEN-HAAG !

VANDAAR DEZE PETITIE !


Gast

#7

2014-07-08 13:12

Ik herken het maar al te goed. Ik heb 3 jaar in Tiel gezeten, waar ze niks voor mij hebben gedaan, met als gevolg dat ik mezelf ook on de fik heb gezet. Toen zijn ze wel eventjes geschrokken, maar toen ik terug kwam uit Beverwijk deden ze net alsof er niks gebeurd was. Schandalig gewoon! Maar ik ven nog niet jlaar met hun, want ik ben al aan het kijken met een advocaat
aan het kijken of ik ze aan kan klagen!

Gast

#8

2014-07-16 15:59

ik vind dat kimberley gelijk heb heeft is te zot voor woorden dat je geen hulp krijg en nog zwaarder dat deze moeder ervoor kiest om eutenasie te doen te erg voor woorden wens ze veel sterkte toe

Gast

#9

2014-07-16 16:38

Dit ken indd niet zo

Gast

#10

2014-07-16 16:46

schandalig hoe hun te werk gaan met mensen mag ik jullie erop wijzen
dat ze zelf waarschijnlijk gezond zijn en die klote centen toch wel verdienen?

k.kesler

Gast

#11

2014-07-16 16:49

Mijn tante krijgt ook niet de zorg die ze nodig heeft !

Gast

#12

2014-07-16 21:39

het is allemaal zeer onbegrijpelijk, maar helaas ook herkenbaar

Gast

#13

2014-07-17 23:02

Echt niet normaal zulke mensen doen al moeite om hun verhaal te vertellen ener word niet geluisterd
Ik vind dit echt schandalig dat er zo gedaan word
hoop dat mensen die ook niet geholpen worden naar iets anders gaan naar shereloo ofzo ik weet niet hoe je dat schrijft maar toch
berichthouder

#14 Tekenen en Krant.

2014-07-24 13:39

hallo, iedereen
Willen jullie dit bericht zoveel mogelijk delen ,
en mensen laten tekenen .
we zijn al zover gekomen dat het in de krant is geweest !!

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kinderen/22860136/__Dochter_op_de_bres_voor_uitzichtloze_situatie_suicidale_moeder__.html

Gast

#15

2014-07-24 21:28

alleemaal tekenen

Gast

#16

2014-07-25 13:44

deze petitie is super goed iedereen moet even tekenen we hebben het over de gezondheid van mensen


Gast

#17

2014-08-31 21:02

hopend gaan er meerdere mensen tekenen want dit mag toch echt niet zo verder door gaan

mensen laat van u horen laat den haag maar voelen wat ze met mensen levens doen

schandalig gewoon als dit maar kan gebeuren dat mensen gewoon dood willen

omdat er geen goeie hulp word geboden

ZEER EN ZEER SCHANDALIG DEN HAAG DAT JULLIE ZO MET MENSEN OM GAAN

WEL PREMIES DUURDE MAKEN MAAR GEEN GOEDE HULP ER VOOR TERUG KRIJGEN

Gast

#18 #18 Wie zet deze LINK op Facebook..

2014-09-07 13:35

In Tiel wordt je echt niet goed behandeld en zeker niet bij een crisisdienst .

Vaak gaan ze tekeer tegen je alsof je een klein kind bent .

Ze stellen je niet gerust en brengen je eerder tot wanhoop en dwingen je dingen te doen die ze eigenlijk moeten voorkomen , maar zeggen ze dan : Dat doe je toch niet , met alle gevolgen van dien .

Zo zijn er al meerdere mensen geweest die zelfmoord hebben gepleegd in één jaar tijd .

Ook hoor je heel veel klachten over veel behandelaars , artsen en Spv'ers . Veel van hen laten autoritair gedrag zien van , Ik sta boven jou en je doet wat ik zeg.

Tiel is echt een zooitje..

Zet deze Link op Facebook , kunnen er meer mensen tekenen .

 

Gast

#19 Verplegers in de Kliniek in Tiel

2015-01-01 20:41

Ik herken dit ook allemaal hoor , vooral die verplegers in de kliniek in Tiel .

Waar hebben ze dat zooitje vandaan gehaald joh ? Als je iemand nodig hebt , dan zijn ze er niet en dit terwijl er 2 op de open moeten staan en 2 op de gesloten . Ze zitten meestal samen in het hok op de gesloten te beppen met elkaar en laten de cliënten aan hun lot over .

Waar ik eerder wel eens opgenomen was , was dit niet hoor , daar had je persoonlijke begeleiding .

In Tiel zit de verpleging 's middags en 's avonds op kantoor , zogenaamd verslagen te maken , nou dat moet dan zeker de hele dag , ze nemen niet eens de tijd voor de cliënten .

Waar ik eerder zat werd gezamelijk koffie gedronken en hadden cliënten een persoonlijk begeleider en werd er gevraagd aan jou of je ff wilde praten , in Tiel moet je vragen of de Verpleging het wilt .

Schandalig .

Het merendeel is volgens mij ook niet eens voldoende opgeleidt en geschoold om om te gaan met mensen met een Psychische beperking .

Laat ze dit maar eens onderzoeken .


Gast

#20

2015-02-02 19:49

Er schort veel aan de zorg
c..

#21

2015-02-03 09:16

Ik heb een tijd in ede gezeten,werd bij een zeer negatieve sudicale groep gezet,na weken ,gehoord en gezien te hebben heb ik gesmeekt er weg te mogen voor ik ook zou springen.ik werd raar aangekeken op de mededeling ze gaan zelfmoord doen en spreken er openlijk over en geven dat door.

Daarop volgend ben ik er inderdaad weggehaald en 1 op 1 behandelt..diezelfde week zijn er idd twee doden te betreuren geweest.....Ik dank God nog steeds dat er door mijn begeleidster van de riethorst.....geluistert werd en....voor mij goed gehandelt...ook de nazorg was voor mij supers..maar voor mijn zoon,.....dat is een  ander verhaal......na 18 jaar zei men sorry we kunnen niks doen,na wolfheze sorry we kunnen niks doen,,,teveel wetten .....teveel regels..en veel te veel overleg teveel verloren tijd...met alle consequenties van dien....Ik ben hersteld......

Partner

#22

2015-04-26 22:54

Ook ik heb hele slechte ervaringen met Pro Persona. Als partner en als patient. Door de manier waarop ik als partner betrokken werd bij de behandeling ben ik later zelf in de problemen gekomen. Als je dat aangeeft bij je opname, wort je behandeld als een paria. Helaas ben ik er via een andere weg achter gekomen wat mijn partner nu werkelijk mankeert. Alleen jammer dat ze dit zelf niet wilt horen, tijdens haar opname hadden ze hier zeker achter kunnen komen

Koos

#23 Re: #18 Wie zet deze LINK op Facebook..

2015-07-09 18:05

#18: Gast - #18 Wie zet deze LINK op Facebook.. 

 Zo waar dit! Ben nog steeds onder behandeling in Tiel, maar het enige wat ze doen is aan je medicijnen knoeien, dan weer op en afbouwen, en dan komt er weer een andere interim psychiater en die gaat vrolijk verden met knoeien. Ze hebben geen vaste psychiaters (kost te veel hè, ze moeten bezuinigen). Heb daarvoor in het UMCU gezeten, tien keer beter en was stabiel. Terugverwezen naar huisarts en die stelde me onder ambulante behandeling van Propersona Tiel. Na een crisis 2 weken opgenomen geweest, zelf ontslag genomen want ze doen geen reet.. Daarnaast is de kliniek zelf ouderwets, slecht voedsel, vaak ook nog overdatum magentronvoer, geen WiFi internet, geen gewoon internet PC op de afdeling, gewoon niks! Je kan niet met de buitenwereld communiceren zonder je in de kosten te steken door gebruik te maken van je mobiele internet data.

Verpleegkundigen laten zich niet zien, zitten vaak op hun koffiekamertje, en komen er alleen van af als er weer iemand door het lint gaat en dan springen ze er met zn 5en of meer er bovenop, en slepen de patiënt over de vloer de separeer in. Totaal mensonwaardig!! Psychiater luisteren niet naar je en doen maar wat. De SPV doet ook weinig dan beetje kletsen en je raporteren dat het goed met je gaat terwijl dat NIET het geval is.. Maat schappelijk werker doet ook helemaal niets, al 5 nutteloze gesprekken gehad, enige die erop vooruit gaat is de maatschappelijk werker zelf die weer geld in het laatje heeft gebracht met al die nutteloze consulten.

Cognitieve gedragstherapie ook drie keer niks. De psychologe handeld dwangmatig, en luistert niet naar je problematiek.

Je blijft bij Propersona in een cirkel zitten waar je niet uit komt tenzij je zelf in actie komt en terug laat verwijzen naar de huisarts en via die weer terug naar het UMCU. Sindsdien oude medicatie hersteld in het UMC door een vaste psychiater en de ambulante behandeling geschied via het hersencentrum poli. Nu stabiel na jaren van gekloot bij GGZ Propersona!

 

 

 

 

Momenteel cliënt Ede

#24 Re:

2016-01-05 23:24

#22: Partner -  

 Ik denk niet dat u de behandeling van u partner de schuld kan geven van eigen opname. Heel vaak komen door opname van partner / familie bij bij de thuiszittende gevoelens / verwijten enz naar boven . Is het dan door de partner? Nee, door eigen eventueel weggestopte emoties /gevoel / frustraties .

De betrokkenheid van partner wordt weinig gedaan. Vooral omdat om u partner gaat. Vaak is daar wel een gepaste reden voor. Dit kan zijn terughoudendheid van u partner, behandelaars en psygiater.

Meestal beslist de psygiater wat het voordeel is van in dit geval uw partner.

Dit is mijn ervaring in Nijmegen (5mnd) en Tiel (7 mnd)

Dat u een diagnose van u partner heeft via andere kanalen is wel vreemd. De diagnose hadden ze bij Propersona wel opgemerkt mocht dit het geval zijn.

Vaak willen wij zekerheid, en gaan zelf op onderzoek uit. Helaas zijn er zoveel diagnoses dat er altijd 1 of meer van toepassing is.

De juiste diagnose krijgt persoon dus alleen van bahandelaars w.o psygiater en arts van de afdeling.


Gast

#25 Re: Ik heb dat gedaan via het Tuchtcollege in Zwolle en dat ik gelukt!

2016-05-01 21:13

#7: -