NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo


Gast

#51

2014-09-06 19:40

Er zijn er al veel te veel!!!
Mie

#52 Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-09-06 19:49

#43: Stefan Belmans - LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN 

Varkensslachterij komt veel te dicht bij de dorpskern van Oevel. Denk maar aan de geurhinder (vooral bij warm weer), het drukke verkeer ( ze hebben juist een flyover moeten maken om het verkeer te minderen en nu zullen ze eens extra vrachtwagens met varkens er over laten rijden), watervervuiling, varkensafval (ook via vervoer, stank), ongedierte,.... En vlak aan scholen en kinderopvang. Binnenkort kunnen onze kinderen niet meer buiten spelen omdat het ze moeten binnen blijven omwille van de geurhinder. Wanneer denken ze eens aan de inwoners van Oevel en omstreken.


Gast

#53

2014-09-06 19:57

zot zijn ze hier geworden beseffen ze wel met wat ze bezig zijn? ik denk het en vrees dat we moetengaan leven met gesloten ramen en deuren te leven

 

Stefan Wuyts

#54 Re: Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-09-06 20:37

#44: - Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN 

 Ik ben wel geboren en getogen in Oevel. Ik ben niet per se tegen de komst van de slachterij. Ik sluit mij VOLLEDIG aan bij de commentaar van naamgenoot Belmans. Ik heb hier een huis gekocht, wetende dat ik naast zware industrie en (af en toe) stinkende landbouw woon. Dat er een nieuw bedrijf komt, is iets wat nu eenmaal gebeurt op een industrieterrein. Mensen missen enorm veel nuchter verstand en relativeringsvermogen. 

Ik zet ook de gemeente niet op zijn kop als er een tractor met zijn beerton achter mijn tuin doordondert... En dat stinkt ook.

gast

#55

2014-09-06 20:59

Volgens de sprekers woensdag laat men 320 000 liter afvalwater  per dag in open gracht vloeien richtingOevel/Tongerlo naar de zandvoortloop .Dat zijn heel veel beertonnen hoor per dag  en zo elke dag opnieuw voor de rest van ons leven !!!

Als dit geen overstroming in Oevel wordt.

Wat een vooruitzicht voor groen en veilig Westerlo en hoe  zeggen ze dat ook weer: PAREL der Kempen?

 

Stefan Belmans

#56

2014-09-06 21:18

#44 & #52: dat is dus wat ik bedoelde: jullie zijn van Oevel en als jullie een probleem zien in de komst van de slachterij, dan is dat jullie goed recht om daar tegenin te gaan. 

Ik ben idd niet van Oevel en kan me dus moeilijk in jullie plaats stellen. Ik ga wellicht geen hinder ondervinden... Vandaar dat het hypocriet zou zijn om de petitie te tekenen.

Maar nog nog even over de grondprijs... Die is overal overdreven en belachelijk buiten proportie.

Maar je moet ook eerlijk blijven: zelfs al ben je geboren en getogen in Oevel... Als je levenskwaliteit voorop stelt, waarom dan toch een meerprijs betalen om kort bij den industrie te gaan wonen ? Tongerlo bv ( mijn heimat) is maar een boogscheut verder en toch geen industrie.

Moest ik in Sterrebeek geboren zijn, dan nog zou ik er niet zelf een huis kopen, wetende dat de hinder van Zaventem nog kan toenemen.

Bij een industriegebied is dat eender... Zolang er kavels vrij zijn, kunnen die ingevuld worden.

en ik ga eerlijk zijn... Ja een info-avond enkele dagen voor het verstrijken van de deadline is mss kortdag... Maar dat plakkaat met de bouwvergunning staat er al een tijd hoor en al die tijd kon je de plannen op het gemeentehuis inkijken en bezwaar indienen.

Maar goed, da's weer een andere discussie

ik wens jullie in elk geval succes met jullie verzet en hoop dat je garanties kan afdwingen voor geur en lawaai . Ik zou daar op focussen en niet zozeer op de komst - die ga je toch niet tegenhouden vrees ik


Gast

#57

2014-09-06 21:36

Ik wil niet dat ZE varkens vermoorden
lols

#58 geen vermoorde dieren

2014-09-06 21:40

ik vind varkens wel schattig dus wil ik niet dat er 40000, varkens per week vermoord worden

gast

#59

2014-09-07 05:55

de mensen van Tongerlo worden ook niet gespaard door het slachthuis. Het afvalwater dat ze naar de wimp lozen via zandvoort , de leysehoef naar de  oevelsedreef en jullie prachtige abdij zolangs de manège van het torenhof daar de wimp in richting heultje.

Niets zal nog hetzelfde zijn. 


Gast

#60

2014-09-07 08:19

we hebben al last genoeg van de kalkoen kweker in de bijstraat

Gast

#61

2014-09-07 08:28

Stop dierenleed en stop honger in de wereld. Eet planten, is ook nog veel gezonder. Kom op mensen, denk eens na, informeer jezelf.


Gast

#62

2014-09-07 08:53

Schande! Het grote geld gaat weer voor de mensen.

Gast

#63

2014-09-07 08:55

Stop dierenleed!!!! Red het milieu en je gezondheid!
Nonkel Jos

#64

2014-09-07 09:38

Mss moet het gemeentebestuur dit toestaan als het gevestigd wordt in een nieuw appartement. Wat een klucht is me dit allemaal geworden in Westerlo. Niets heeft een mens nog te zeggen terwijl elke dorpskern kapotgebouwd wordt. Nu de industrie nog volpompen met stinkende fabrieken en we hebben de kers op de taart.

 

Dat er slachthuizen nodig zijn om aan de vraag te voldoen is niet meer dan normaal. Maar in de Vlaanders is er toch nog plaats genoeg om te kunnen verwerken zonder een dorpskern (in dit geval een hele gemeente) te laten stinken?

 

Soit, het feit dat ons gemeentebestuur die mensen niets in de weg legt zegt weerom genoeg. En indien het werkgelegenheid zou brengen mag je ervan op aan dat deze jobs eerder naar buitenlanders gaat gaan vermits geen enkele Belg deze jobs zullen willen uitvoeren.

Nonkel Jos

#65 Re:

2014-09-07 09:46

#56: Stefan Belmans -  

 Ik kan je volledig volgen Stefan, maar het gaat nog steeds over je eigen gemeente. Zo kan ik bv zeggen dat het me niet kan boeien dat Tongerlodorp meer strop zit dan vlot doorgankelijk. Niet mijn probleem zou ik dan denken, maar ik moet er wel door voor naar mijn werk te kunnen.

Als jij het geen probleem vind dat je omliggende buurdorpen moeten inboeten op leefkwaliteit zal deze bal vroeg of laat terugkomen naar jou (dorp) want een deel van het vrachtverkeer zal wss ook door Tongerlo komen.

Soit, we zullen zien wat het geeft want zoals je zegt zal het niet tegen te houden worden. In ieder geval hebben we dan weer een vrijgeleide om hier onze zin te doen, want als grote bedrijven het niet nauw moeten nemen met de regels, waarom wij dan wel?

rene

#66 Re: Re: Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-09-07 10:36

#54: Stefan Wuyts - Re: Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN 

 en hoe staat U tegenover PERMANENTE geurhinder ? Iedereen weet inderdaad indien men een huis koopt dicht tegen industrie dat er hinder is.  dit is een extra grootte hinder die erbij komt.  de grootste van het land.


Gast

#67

2014-09-07 11:40

Wanneer een groep mannen een varken vasthouden om deze de keel over te snijden, dan weten jij en dat varken dat er geen God bestaat, dan weten jullie dat het enkel wij zijn die verandering kunnen brengen, en moeten brengen.

Gast

#68

2014-09-07 11:53

tegen de bouw van elke slachterij waar dan ook, niet omwille van de 'overlast' voor buren, maar wel omwille van het leed en leven van de betrokken echte slachtoffers, de dieren! Word veganist, en geen dier wordt geslacht, en geen slachthuis gebouwd!

Gast

#69

2014-09-07 13:28

Het meest storende in dit dossier is dat de bevolking NIET ernstig wordt genomen , gegeven de tijd die ons gegeven is om te reageren.de directie geeft trouwens aan dat ze er geen rekening zullen mee houden !!

Gast

#70

2014-09-07 14:33

Dikke neen

Gast

#71

2014-09-07 20:46

Geen slachterij!!

Gast

#72

2014-09-07 21:46

wat is het nut om bezwaar in te dienen eigen volk telt hier niet mee,en ja meer werk is alleen voor de vreemden want eigen volk gaat daar niet aan mee werken 

Stefan Belmans

#73

2014-09-07 21:57

Nonkel Jos... ik woon ondertussen al 15 jaar in Olen Centrum op enkele 100 m van de gewestweg. Met de plannen van ons gemeentebestuur om een deel van het verkeer door mijn straat te jagen zijn wij het ook niet eens. Ik weet dus wat het is om een bestuur te hebben dat denkt zich wat te kunnen permitteren. EN ja, wij hebben dus ook een aktie opgezet....

Maar even terug naar de kern van de zaak.... jullie kennen misschien OVI, een vleesverwerkend bedrijf hier in Olen... net aan de andere kant van de snelweg.... en dus vergelijkbaar met wat er op jullie af komt (zij het iets kleiner).
Lawaaihinder denk ik dat nogal mee gaat vallen... de snelweg is immers erg overheersend... en qua geurhinder... daar hebben we hier in Olen ook last van gehad.... maar dan is het kwestie van daar op te reageren. Het is misschien niet quantificeerbaar, maar hier zijn er toch wat ingrepen gebeurd... en het is verbeterd. 
Geur is jammer genoeg een zeer gek fenomeen. Daar waar wij niks roken, hadden ze er 200 m verder wel last van.... maar er kan aan gewerkt worden.

Wat dat afvalwater betreft.... er zijn dus wel normen hoor.... dat wordt geen "rauw" afvalwater dat richting Wimp gaat... Je moet het vergelijken met wat het waterzuiveringsstation in Westerlo in de Nete loost.... da's gezuiverd water, maar geen drinkwater.
Als ze in de Wimp mogen lozen dat heeft dat zijn redenen... vuil water zou via de riolering moeten.

Maar nogmaals.... ik heb niks tegen protest als jullie je benadeeld voelen... presenteer jullie gemeentebestuur de rekening bij de volgende afspraak....

Nu, jullie zullen vast blij zijn met elke extra handtekening op de petitie.
Echter, hou er rekening mee dat handtekeningen van ver weg mijns inziens de geloofwaardigheid ervan onderuithalen.

Als alle 4000 inwoners van Oevel tekenen, dan heeft dat veel meer impact op het bestuur dan dat er enkele 1000'en bij zitten die eigenlijk geen hinder zullen ondervinden.
En vegetariers - niet persoonlijk, want ik respecteer elke levenswijze - protesteren hier, in deze petitie , om de verkeerde reden. Dat kan wel eens averechts werken...

Soit, dit was mijn laatste post in deze. Ik volg het verder, maar reageer niet meer


Gast

#74

2014-09-08 07:01

Vooral de geurhinder (stank!!!) maakt ons zorgen.

Gast

#75

2014-09-08 13:46

GEEN GRUWELHUIS !!