NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo


Gast

#76

2014-09-08 15:16

prima zet !!

Gast

#77

2014-09-08 15:22

Zieke geesten!
gast

#78

2014-09-08 16:41

al eens bij stil gestaan dat die dieren een beter leven lijden dan veel belgen ... elke  dag eten, en dak boven hun hoofd... enz...

allemaal hypocrieten nog nooit een stukje vlees opgeten zeker. En dan nog te zwijgen over het aantal jobs die erbij  komen ...

zorgt eerst da ge alles tegoei weet voor een antwoord klaar te hebben. Ge kunt natuurlijk altijd een pijl en bog boven halen om zelf voor uw eten te zorgen


Gast

#79

2014-09-08 16:50

onbegrijpelijk dat je zo een groot vervuilend bedrijf zo dicht bij een woonkern durft te plaatsen. egoisme troef!!

Gast

#80

2014-09-08 16:52

dit moet toch op een andere plaats niet zo dicht bij een woonkern;hoe is het mogelijk om deze plaats daarvoor te gebruiken?
Een normale mens

#81 Re:

2014-09-10 08:38

#78: gast -  

Helemaal gelijk !

Ik sluit mij volledig aan bij de reactie in bericht 78.

Diegene die nu tegen zijn en proberen te protesteren zitten straks of morgen waarschijnlijk achter een bord met een dik stuk vlees erop !

Deze mensen willen investeren en werkgelegenheid brengen in een INDUSTRIETERREIN !

Wat is daar toch mis mee ?

gast

#82 Re:

2014-09-10 08:39

#80: -  

 Omdat het een industrieterrein is natuurlijk !

Simpeler kan niet !

gast

#83 Re:

2014-09-10 08:41

#26: -  

 Alle respect voor uw zienswijze maar respecteer dan ook de levenswijze van andere mensen aub


Gast

#84 Re:

2014-09-10 08:46

#33: -  

 Maar wel op een industrieterrein !

gast

#85 Re:

2014-09-10 08:47

#51: -  

Blijkbaar een deskundige !

Studie gemaakt over het aantal slachthuizen in België ? Dan toch foutieve info gekregen vrees ik. Ik kan me niet voorstellen dat deze firma een slachthuis gaat bouwen als ze hiervoor geen werk zouden hebben !

tante kaat

#86 Re:

2014-09-10 09:03

#1: -  willen we dan al onze industrie opkuisen in Belgie ,want dit versta ik echt niet meer, dan is er weer teweinig werk in onze streek en komt er dan toch voor 100 mensen meer werk dan is dit voor sommigen een horror film, weet ik vind het veel erger dat er dagelijks zoveel kinderen op onze wereld sterven van honger,mishandeling en ziekte!!!!

 

nog een normale mens

#87

2014-09-10 09:36

Petitie tegen slachthuis op industrieterrein ???

1) Altijd gedacht dat industriegrond voor de industrie was.

2) Petitie die ondertekend wordt door mensen van eender welke gemeente en opmerkingen

   van eender welk landsgedeelte ? Wie belangt dit aan buiten Oevel zelf ?

3) Slechts een paar opmerkingen over het essentiele, schrik voor geuroverlast of wateroverlast.

  Ieder zijn keuze : vegetarier, veganist .......maar daar gaat het hier niet om.(Holocaust...WOII   Syrie..   aub zeg, ..... niets is te goor als het om eigenbelang gaat.

    Dit zet de onverdraagzaamheid van onze maatschappij weer dik in de verf !

  Kindjes mogen niet meer spelen (lawaai),oudjes mogen geen last verkopen, hond mag niet meer blaffen.....

4) Werkgelegenheid creeren in deze moeilijke tijden van crisis, zou moeten toegejuicht worden.

En "nonkel Jos" #64 - "als dit werk naar vreemdelingen gaat ipv naar Belgen die dit werk niet willen doen", zegt dat dan niet alles over die Belgen ?

Ik heb vooral bewondering voor de ondernemers, die ondanks deze moeilijke economische tijd,

toch hun energie willen steken in projecten waar ze achter staan en die dan ook nog eens

veel werkgelegenheid zouden verschaffen  

 

pistoleke

#88 Re:

2014-09-10 11:05

#3: -  wat een onnozele opmerking is dat

 

Louis v.

#89 slachthuis

2014-09-10 11:22

ik weet niet meer wat de mensen bezielt, zeker die onnozele De Cock van Westerlo niet, een chauffeur die werkt voor zijne boterham mag zijn wagen niet thuis zetten want dat geeft voor hem ook geur en lawaaihinder, dat hij zelf eens naar zichzelf kijkt,

dat hij blij is dat er werkgelegenheid bijkomt, lawaaihinder, je zit zo op de autostrade en voor dat stukje daar hinder je geen geburen van. dat hij zich eens voldoende informeert en geen onnozele opmerkingen op tv geeft met zijn rood broekje aan,

hoop dat ze je snel aan de kant zetten

 

 


Gast

#90

2014-09-10 12:42

40 000 varkens per dag? hoe kan dierenwelzijn hier gegarandeerd worden? willen we dit toelaten in de kempen? met alle geurhinder en emotionele overlast tot gevolg?

Gast

#91 Re:

2014-09-10 12:47

#78: gast -  

 die dieren zien geen daglicht, worden onverdoofd gecastreed, staart afgeknipt en kiezen getrokken...
om dan met 40 000 per dag afgemaakt te worden. Met 10 gelijklopende slachtlijnen is er dan 20 seconden per dier voorzien, gelet op een slachthuis dat 24/24 zou draaien. Ik denk niet dat je onder zulke condities humane slacht kan garanderen. Zeker niet voor varkens die slimmer zijn dan honden en evenveel pijn ervaren als wij.

 


Gast

#92 Re:

2014-09-10 12:53

#87: nog een normale mens -  

Waarom zouden we een slachthuis dat 40 000 varkens per dag zou slachten in deze tijden toejuichen? de vleesconsumptie daalt, de subsidies ervoor gaan door het dak.
Uitgaande van een slachthuis dat 24/24 zou draaien en 10 gelijklopende slachtlijnen heeft geeft dat 20 seconden per varken om gedood te worden. Lijkt mij geen tijdsbestek waarin zoiets secuur kan gebeuren.

Neen, dat dit werk naar vreemdelingen gaat zegt niets over de Belgen. De directeurs van die slachthuizen willen liever met anderen werken omdat die minder klagen over de slechte werkomstandigheden. Ik denk dat u het boek Slaughterhouse, en verzameling ervaringen (meer dan 1000000 uur ervaring in het slachthuis) zou ik veel bijbrengen over het slachthuis en de activiteiten die zich daarin afspelen. Lees ook eens de verslagen van het FOD. superveel overtredingen (zowel op dierenwelzijn als op veiligheid).

 


Gast

#93 Re: Re:

2014-09-10 13:15

#91: - Re:  

Nummer 91

Voor je commentaar geeft, misschien beter informeren !

40 000 per DAG ?

Waar is dat gezegd ? Waar staat dat geschreven ? 


Gast

#94 Re: Re: Re:

2014-09-10 13:48

#93: - Re: Re:  

 ik heb mij geinformeerd, je hebt gelijk (*93),40000 st per dag klopt echt niet!!!!!


Gast

#95 Lokery

2014-09-10 14:21

Heeft er iemand zich al afgevraagd waarom dit slachthuis uit Lokeren weg moet?

Oevel(n)aar

#96 Geur

2014-09-10 18:49

Toen het slachthuis in Voortkapel nog open was, en ik daar met mijn fiets passeerde (meerdere keren per week), was het zo hard mogelijk trappen en een minuut je adem inhouden, anders viel je gewoon "van uwe klot"! Als zulke geurhinder zo dicht tegen ONZE woonkern komt is dat totaal niet leefbaar!  Industriegebied/werkgelegenheid of niet. Criminele beslissing!


Gast

#97

2014-09-10 22:52

IK ZEG NEEN AAN ALLE INDUSTRIEEN DIE DE DIEREN MISHANDELEN EN AFSLACHTEN. DIE MENSEN HEBBEN GEEN GEWETEN!

Gast

#98

2014-09-11 09:49

DON'T EAT ANIMALS !!! GO VEGAN !

Gast

#99 Re:

2014-09-11 09:53

bolleke

#100 Re:

2014-09-11 09:57

#87: nog een normale mens -  

 bedankt, eindelijk nog eens iemand met gezond verstand, wie hinder je op de industrie, moet je elk fabriek gaan sluiten dat geur of lawaai meebrengt.

industrie dient om werkgelegenheid te geven, prijs je gelukkig als je dichtbij woont en niet alle dagen in de file richting Brussel

moet staan dan weet je pas wat ellende is, en ik kan het weten.

doe verder, wij staan volledig achter het slachthuis, good luck guys