Red het Deliplein

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het Deliplein.


Gast

#1

2014-10-30 22:29

Ik zou het de zoveelste misser vinden van iets veel te groots ten opzichte van de omgeving. Na het station, de SS Rotterdam, De Rotterdam, de Markthal etc etc is het toch wel genoeg. De menselijke maat maakt De Kaap en het Deliplein juist zo aangenaam.

Gast

#2

2014-10-31 18:25

Inderdaad, handen af van Deliplein! Charme, sfeer en ontwikkelingen zijn uniek en van grote betekenis voor Rotterdam. Rotterdam durf! Fenixlofts terug naar de tekentafel en menselijke maat graag!

Gast

#3

2014-10-31 21:19

er wordt door de projektontwikkelaar reclame gemaakt voor zijn plannen waarbij hij  als teaser gebruikt maakt van de nu aanwezige creatieve inzet van mensen die sfeerbepalend is voor loodsen en plein . als de projektontwikkellaar zijn zin krijgt kunnen deze sfeerbepalers  hun werkplek niet meer betalen want de huur stijgt navenant de bouw hoog wordt.  die zijn dan weg dus ...

 


Gast

#4

2014-10-31 22:14

De kaap is kleinschalig en erg geliefd een tweede wilhelminapier is niet nodig
$

#5 Re:

2014-11-01 22:03

#1: -  

 1 opmerking: Geld...

$

#6 Re: Re:

2014-11-01 22:04

#5: $ - Re:  

 Alles word ermee verziekt!


Gast

#7

2014-11-02 11:16

Herontwikkeling is goed, maar niet als daarmee alle aanwezige kwaliteiten en de veelgeprezen creatieve initiatieven op Katendrecht verloren gaan!
Geef de hebzucht van een ontwikkelaar geen kans ten koste van de bewoners van Rotterdam!

Gast

#8

2014-11-02 16:27

Waarom moet zoiets als het Deliplein dat op zich 'af', mooi en leuk is zonodig verziekt worden??

Gast

#9

2014-11-02 19:24

Hou het uitzicht op de wilhelminaper vrij!

Gast

#10

2014-11-03 10:42

Er is al veel leegstand in nieuwe hoogbouw, en mochten deze smakeloze karkassen ooit bewoond raken dan draagt dat bij aan nodeloze verstopping van een mooi stukje stad.

Gast

#11

2014-11-03 10:48

die stijlloze hoogbouw zal de gaande positieve katendrecht ontwikkeling frustreren, met gevolg dat er weer een kostbaar stukje stadsontwikkeling op Zuid mislukt....

Gast

#12 Re:

2014-11-03 14:23

#3: -  

Deze 'ondernemers' worden zwaar gesubsidieerd door U en door mij, hier wordt niet over gesproken. Als er géén subsidie wordt verstrekt aan deze ondernemers, hadden ze er nooit gestaan. Door de projectontwikkelaar worden ze ook op weg geholpen om straks de nieuwe locaties te betrekken. Ben benieuwd of er een 'ondernemer' van Fenix Food de petitie ondertekent, zij zijn van het begin af aan op de hoogte van de plannen, breedte, hoogte, etc.


Gast

#13

2014-11-03 17:42

Onzin om de Kaap te verzieken met hoogbouw

Gast

#14

2014-11-04 02:15

Laat dorpse uitstraling deliplein intact. Het is nu een perfecte locatie waar alles in balans is. Hoogbouw op kop van zuid prima maar niet op Katendrecht

Gast

#15

2014-11-04 22:45

Mensen, gebruik a.u.b. uw gezonde verstand.
Doe dit het Deliplein en alle mensen op De Kaap dit niet aan!

Gast

#16 Re: Re:

2014-11-05 06:40

#12: - Re:  

Kunt u mij vertellen waar u deze informatie vandaan heeft over zware subsidiering (door wie dan, om welke subsidie gaat het en het wat is de hoogte van de subsidie? Feiten graag, en niet ongefundeerde als feit gepresenteerde insinuaties.

Wel zitten ze er tegen nu gunstige huren die straks waarschijnlijk torenhoog zullen worden, maar dat kan je gezien de huidige staat van het pand ook niet onredelijk noemen. 

 


Gast

#17 niet alleen de mensen op de Kaap. het gaat heel Rotterdam aan, en ook daarbuiten.

2014-11-05 12:17

#15: -  

 


Gast

#18 Re:

2014-11-05 21:00

#7: -  

 Ik ben het helemaal eens dat deze hoge gebouwen afbreuk zullen doen aan de sfeer van Katendrecht, maar ik zou het initiatief van Heijmans geen hebzucht willen noemen. Het bedrijf verkeerd in zwaar weer, hebzucht is niet het juiste woord denk ik. Ik gun ze een mooie opdracht en ik denk dat de fenixloodsen een mooie uitdaging kunnen zijn, maar dan wel in dezelfde stijl als de rest van katendrecht. Ik hoop dat ze hiertoe overgehaald kunnen worden. Ik ben overigens bang dat het niet alleen hun idee is, maar dit ook van de gemeente uit komt.

NIMBY's

#19 Re: Re: Re:

2014-11-09 18:34

#16: - Re: Re:  

 Moet je voor de grap even alle andere reacties lezen. Er zit er misschien 1 bij die niet op een onderbuik gevoel gebasseerd is.


Gast

#20

2014-11-09 19:41

De omvang van dit ontwerp is veel te groot direct naast de kleinschaligheid van het Deliplein.
De oorspronkelijke haalbaarheidsstudie ging uit van +6 lagen en in een vormgeving die paste bij Katendrecht. Waarom dit geweld van het plan van Heijmans!?

Gast

#21 Re: Re: Re: Re:

2014-11-10 06:51

#19: NIMBY's - Re: Re: Re:  

 Appelleren aan gevoelens is nog iets anders dan zaken als feit presenteren die dat niet zijn. Je mag van mij zeggen dat je een gebouw hoog vindt of niet vindt passen in de bestaande ruimte. Dat is wat mij betreft een mening, waarmee je zegt wat je vindt van bepaalde feiten.

Net doen alsof FFF zwaar gesubsidieerd wordt is iets als feit presenteren zonder bewijs. Misschien eens een cursusje logica volgen NIMBY's?

 

 


Gast

#22

2014-11-10 21:30

Weer een lekkere business case resulteert in omgevings vernietiging. Het kan best wel mooi worden maar pak het dan creatiever aan en integreer nieuw met oud en laat het aansluiting vinden met de omgeving.

Ilja