Houd de Nieuwe Doelen open!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Houd de Nieuwe Doelen open!.


Gast

#1

2015-02-11 12:11

Natuurlijk wil ook ik dat De Nieuwe Doelen open blijft. Echter ben ik van mening dat ook intern bij De Nieuwe Doelen een hoop veranderd moet worden en een geheel nieuw beleid met betrekking tot de functie van het pand én het theater moet komen. Je kan zó veel meer met dit leuke theater dan alleen voorstellingen geven, denk aan beurzen, feesten, partijen én de bar langer open na een voorstelling. Zo genereer je meer omzet en naar mijn idee nog meer binding met de gasten; het kan zo mooi worden voor De Nieuwe Doelen en voor heel Gorinchem! Zet 'm op jongens!

Gast

#2

2015-02-11 12:19

Het is voor de ontwikkeling van een stad zo belangrijk dat er een theater is. Ben momenteel niet woonachtig in Gorinchem, maar wil me daar over een tijdje weer vestigen. Een reden om dat niet te doen, zou zeker te maken kunnen hebben met het feit dat er steeds minder te beleven is op gebied van kunst en cultuur. Wordt wel een beetje dode stad!

Gast

#3

2015-02-11 12:43

Van mij betreft mag er best ook externe hulp worden ingezet.

Gast

#4

2015-02-11 12:52

Gorinchem is een stad die alles bied voor degene die het weet te zoeken. een grote parel ketting, en ND is een van die parels

Gast

#5

2015-02-11 12:53

Wat ik niet zo begrijp is dat de subsidie dacht ik zo'n met 86.000 euro verminderd wordt. Maar de achterstand schijnt veel groter te zijn. dus met alleen het behouden van de verwachte subsidie kom je er ook niet. De exploitatie van de Nieuwe Doelen zal dus ook anders aangepakt moeten worden.

Bedrijfsfeesten, overige evenementen, langere openingstijden omtrent voorstellingen. Ik noem maar een paar dingen. Een club van donateurs die jaarlijks ieder 25 euro doneren.

 

gast

#6

2015-02-11 12:54

Is zo jammer als De Nieuwe Doelen dicht zou gaan, een groot verlies voor de stad Gorinchem


Gast

#7

2015-02-11 12:55

Schouwburg moet gewoon blijven alles maken ze kapot

Gast

#8

2015-02-11 12:55

Prima dat de Nieuwe Doelen open blijft. Maar ook dan zullen voorstellingen waar maar krap honderd bezoekers komen meer publiek moeten trekken. En niet alleen de voorstellingen van Tineke Schouten, Youp van het Hek. Want ook Tim Akkerman,Woodstock verdienen volle zalen

Gast

#9

2015-02-11 12:56

Het is toch echt zonde als zo'n mooie schouwburg moet sluiten???
Dit hoort bij ons Gorkum!

Gast

#10

2015-02-11 12:59

hij moet open blijven anders moeten we voor theater nog verder van huis.

Gast

#11

2015-02-11 13:14

Natuurlijk moet het open blijven. Dit kan niet gemist worden.

Gast

#12

2015-02-11 13:15

de doelen open houden, waar moet je anders heen ?

Gast

#13

2015-02-11 13:17

Volledig mee eens. De Nieuwe Doelen moet open blijven!!
Omringende gemeenten willen ook hun steentje bijdragen, dat zijn gemeenten die wel een juiste cultuur visie hebben!!! Gemeente Gorinchem ga in gesprek met die gemeenten!!!
Henk Fennema

#14

2015-02-11 13:42

De Nieuwe Doelen, ooit een geschenk van de Vries Robbé, moet natuurlijk open blijven. Cultuur is zo belangrijk en hoort in een stad als Gorinchem thuis. Als die regiofunctie er echt is, moet het toch mogelijk zijn om die exploitatie in de regio met elkaar te dragen? En natuurlijk zal het anders moeten. De tijden zijn veranderd. Dit soort bedragen aan subsidies gaat de burger nooit meer snappen. En terecht. Maak een denktank met creatieve maar vooral ook zakelijk denkende mensen. Wie vernieuwend denkt, komt tot verrassende ontdekkingen. Er heeft vrees ik toch een bestuur gezeten en een management waar wellicht ook eens kritisch naar gekeken mag/moet worden.

Henk Fennema


Gast

#15

2015-02-11 13:42

Wat een belachelijk idee om de nieuwr doelen te korten op de subsidie. Iedereen die hier iets mee van doen heeft; krab eens even achter je oren voor je zo een rigoreuze beslissing maakt?! Alle cultuur wordt om zeep geholpen. Naast het "gurrekums" zal ook de taal van de muziek, dans en theater door steeds minder mensen begrepen gaan worden of uberhaupt bereikbaar. Bah.

Gast

#16

2015-02-11 13:49

Als ex medewerkers van de horeca in dit theater heb ik van dichtbij mee gemaakt hoe een fijn theater dit is. Hopelijk kunnen we ook in de toekomst nog genieten van vele voorstellingen.

Gast

#17

2015-02-11 13:52

Vreselijk als de Nieuwe Doelen weg zou gaan...
Wat hebben we dan nog hier voor ontspanning toch helemaal niets pffffff.
Gewoon anders aanpakken......Begin eerst eens met verschillende Bands uit te nodigen daan 1 keer per maand voor elk wat wils...dan wel de bekende..probeer de jonge lui binnen te halen !!....zo ken je wel uren doorgaan..... Ik denk dat de ND met iets nieuws moet komen ...

Gast

#18

2015-02-11 13:58

Er zijn genoeg creatieve mensen in Gorinchem om hiervoor een creatieve oplossing te verzinnen. De Nieuwe Doelen mag niet zomaar verdwijnen uit Gorinchem. NIET DICHT!

Gast

#19

2015-02-11 14:01

Gorcum telt meer dan 35.000 inwoners. Als iedere inwoner wat zou willen doneren, al is het maar een tientje per jaar, zouden ze al uit de brand zijn, toch? 


Gast

#20

2015-02-11 14:01

Het woord visie zou de basis moeten zijn van beleid. Ik zie geen zichtbare visie bij de gemeente Gorinchem maar ook niet bij Schouwburg De Nieuwe Doelen. Simpel weg bezuinigen is geen visie, samen tot een visie komen lijkt de enige oplossing tot behoud of omvorming van Schouwburg De Nieuwe Doelen.
Het personeel is de eerste die de visieloze besluitvorming aan den lijve ondervindt. Daarna de burgers, de ondernemers en tot slot de gehele stad die er toch al niet zo rooskleurig bij staat.

Gast

#21

2015-02-11 14:04

Stop de afkalving van onze cultuur!

Gast

#22

2015-02-11 14:10

Laat de nieuwe doelen niet verloren gaan!

Gast

#23

2015-02-11 14:21

Heel jammer als hij sluit. Wij gingen zeker vijf à zes keer per seizoen.

Gast

#24

2015-02-11 14:21

Nieuwe Doelen hoort bij Gorinchem!

Gast

#25

2015-02-11 14:43

Al heel wat jaren met veel plezier bezoeker van de Nieuwe Doelen! Ook heel vaak geholpen achter de schermen bij shows, dansvoorstellingen e.d. Dit prachtige stukje Gorinchem mag absoluut zijn deuren niet sluiten!